Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Zawory - regulacja, dyskusja  (Przeczytany 105415 razy)
Robert28
Gość
« Odpowiedz #20 : Środa, 03 Listopad 2010, 12:23 »

Przy następnej wymianie oleju zalej syntetyka 5W40 . I tak musisz wymienić oliwę więc nic nie stoi na przeszkodzie abyś spróbował z syntetykiem . Może się okazać że pomoże . Jeżeli nie to zostanie  tylko jedno wyjście .
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #21 : Środa, 03 Listopad 2010, 22:50 »

Cytat: cookie
Zna ktoś jakiś silnik japoński z hydrauliką na zaworach?

Każdy benzynowy w Mazdzie 626 Uśmiech
Chyba wszystkie V6  24V (ale tu mogę się mylić).

Zapisane
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #22 : Poniedziałek, 03 Październik 2011, 14:10 »

Słuchajcie, a jakie są objawy tego, że trzeba już zabrać się za regulację luzu zaworowego? Pytam bo mam już przelatane 80 000 km i się zastanawiam czy oddać auto do ASO do regulacji czy jeździć dalej i czekać na jakiś objaw?
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #23 : Wtorek, 04 Październik 2011, 07:48 »

Słuchajcie, a jakie są objawy tego, że trzeba już zabrać się za regulację luzu zaworowego? Pytam bo mam już przelatane 80 000 km i się zastanawiam czy oddać auto do ASO do regulacji czy jeździć dalej i czekać na jakiś objaw?
Słyszalna praca zaworów po rozgrzaniu silnika.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #24 : Wtorek, 04 Październik 2011, 10:43 »

no mnie też to czeka, ale nie wiem komu to oddać do roboty...
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #25 : Wtorek, 04 Październik 2011, 12:15 »

Tak patrzyłem na rysunek przekrojowy naszego silniczka to stwierdzam że aby wyregulować luz trzeba trochę porozbierać: obudowa filtra, cewki zapłonowe, pokrywa zaworów (wiadomo!!), rozrząd, wałki rozrządu. Chyba najlepiej będzie oddać do ASO ponieważ wątpię w to, że normalne warsztaty mają pełną paletę wymiarową "szklanek". A ile jest wymiarów co 0,02!! http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pe/pe2.mycat?SelGr&t=FQwoNUANKDX6DCg1V1ZADCRNcRNGVaXqDHUoNTrTqAUVRSpKt7OD6JUihooVPCj4o4iAJh9uFRUWTwg1z5Uurzw44aXEn24TNkEwE5UejnAoLOzk/AEutWxMK3Is5Ql3zDA430H9c8HZOknH0UMyr5RgaKAfRXypdg9RfUUZpjXoP4h6F3twoaBN6Uy/yny/wQkGsVtsqJoNkim1EEY6vdW2jSkZF2FSH6Rq4aHSenE3i/9bsz6bsUhpjBQWlB8vfUNOvg0wkXM2yU03Bx3IkHhoorKYKqB1N0R6G/2zVdIwieXeYYVQAjvKEsMKgBjW6VHhIfROagJpacw= A prawdopodobnie "szklanek" nie ma w żadnym zamienniku, tylko oryginał!
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 04 Październik 2011, 12:17 wysłane przez Karter » Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #26 : Wtorek, 04 Październik 2011, 14:41 »

no mnie też to czeka, ale nie wiem komu to oddać do roboty...
A słychac je na goraco? Przy jakim przebiegu?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #27 : Wtorek, 04 Październik 2011, 15:46 »

nie... po odpaleniu czasami klekoczą... 50kkm
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #28 : Środa, 05 Październik 2011, 19:08 »

mój na zimno tryka jak wysłużony diesel mam 114k km,  rozmawiałem ostatnio z kolesiem z serwisu mówił że reguluje się podkładkami [patrz rys z linka od Karter]
 jedna podkładka kosztuje u nas ok 20€ ale pracownik serwisu uspokoił mnie mówiąc że nie trzeba 16 szt. bo podkładki zużywają się w różnym stopniu,
więc można je po prostu zamienić miejscami by luz zaworowy był w granicy normy.
Zapisane

alergik
Klubowicz
*
Wiadomości: 32


« Odpowiedz #29 : Środa, 05 Październik 2011, 19:58 »

Słuchajcie, po odpaleniu, na zimnym silniku, dopuszczalne jest stukanie popychaczy zaworowych, problem by był jak wam stuka na zimnym i gorącym silniku.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #30 : Środa, 05 Październik 2011, 23:51 »

Tak patrzyłem na rysunek przekrojowy naszego silniczka to stwierdzam że aby wyregulować luz trzeba trochę porozbierać: obudowa filtra, cewki zapłonowe, pokrywa zaworów (wiadomo!!), rozrząd, wałki rozrządu.

Jeżeli jest tak, jak piszesz, to oznaczałoby że silnik trojaczka jest przerostem formy nad treścią.... bo po jaki (...) grzyb robić rozrząd na "bezobsługowym" łańcuchu, skoro i tak w trakcie trzeba robić popychacze i rozbierać to wszystko? A przecież rozebranie rozrządu na łańcuchu jest bardziej pracochłonne (a przez to i kosztowne) niż na pasku.  Smutny
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #31 : Czwartek, 06 Październik 2011, 07:33 »

Tak patrzyłem na rysunek przekrojowy naszego silniczka to stwierdzam że aby wyregulować luz trzeba trochę porozbierać: obudowa filtra, cewki zapłonowe, pokrywa zaworów (wiadomo!!), rozrząd, wałki rozrządu.

Jeżeli jest tak, jak piszesz, to oznaczałoby że silnik trojaczka jest przerostem formy nad treścią.... bo po jaki (...) grzyb robić rozrząd na "bezobsługowym" łańcuchu, skoro i tak w trakcie trzeba robić popychacze i rozbierać to wszystko? A przecież rozebranie rozrządu na łańcuchu jest bardziej pracochłonne (a przez to i kosztowne) niż na pasku.  Smutny

No i już może nie być tak poskładany jak oryginalnie!
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #32 : Czwartek, 06 Październik 2011, 07:58 »

nie... po odpaleniu czasami klekoczą... 50kkm
Po odpaleniu to norma- mój od nowości klekotał na zimno ale po 2-3 minutach pracy jest cisza. Latem to właściwie wogóle nie słychac. Klekot u mnie jest wyraxny(ale tylko na zimno) jak temperatura spada poniżej ok.10C. Tak mam od nowości do teraz czyli ok 19 000 przebiegu.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #33 : Czwartek, 06 Październik 2011, 08:12 »

Jeżeli jest tak, jak piszesz, to oznaczałoby że silnik trojaczka jest przerostem formy nad treścią.... bo po jaki (...) grzyb robić rozrząd na "bezobsługowym" łańcuchu, skoro i tak w trakcie trzeba robić popychacze i rozbierać to wszystko? A przecież rozebranie rozrządu na łańcuchu jest bardziej pracochłonne (a przez to i kosztowne) niż na pasku.  Smutny
Nie koniecznie, mam pewne doświadczenie z silnikami zregulacja luzu zaworowego na płytkach i dzwigniach. W matizie jest regulacja luzu na dzwigni popychcza, która zużywa się wielokrotnie szybciej niz płytka(mniejsza powierzchnia styku) i koniecznośc regulacji luzu pojawiła sie dopiero przy przebiegu w okolicy 90 tys km. Mam tez turboklekota z regulacja na płytkach i tam mimo przebiegu ponad 300 tys km nie było potrzeby regulacji. Mysle, że jesli stosuje sie w miarę dobry olej i go regularnie wymienia to generalnie w trojaczku nie powinno być problemu z luzem zaworowym do przebiegu w okolicach 150-200tys. No chyba że japończycy wymyslili to gorzej niz francuzi w moim turboklekocie.
Zapisane
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #34 : Czwartek, 06 Październik 2011, 08:40 »

Wnoskując z Naszej dyskusji jest tak: nie ruszać dopóki na ciepłym silniku wszystko jest ok!!
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #35 : Czwartek, 06 Październik 2011, 22:45 »

Zapytam czysto teoretycznie:  Jakie mogą być konsekwencje jazdy z luzem zaworowym?

...bo tak wnioskując na chłopski rozum, to chyba zawory nie będą się otwierały "do końca" i kąt otwarcia będzie mniejszy (krótszy czas)? W przypadku dolotowych silnik będzie dostawał za mało mieszanki (albo skład będzie inny) - co w sumie mogłaby skorygować lambda. Co do wydechowych, to czy one nie są na zmiennych fazach? Jeżeli tak, to może i tu komputer poradziłby sobie poprzez korektę fazy (o ile korekta jest wykonywana inteligentnie, a nie np. sztywno w stosunku do obrotów silnika)? Skorygujcie mnie jeżeli możecie, bo ja to w sumie jestem czysty teoretyk  Dzieńdobry
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #36 : Piątek, 07 Październik 2011, 09:07 »

W silniku ze zmiennymi fazami rozrządu układ ten (prawdopodobnie) reguluje kąt krzywki wałka wobec popychacza natomiast luz zaworowy pozostaje ten sam!
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #37 : Czwartek, 29 Listopad 2012, 14:54 »

Zapytam czysto teoretycznie:  Jakie mogą być konsekwencje jazdy z luzem zaworowym?

...bo tak wnioskując na chłopski rozum, to chyba zawory nie będą się otwierały "do końca" i kąt otwarcia będzie mniejszy (krótszy czas)? W przypadku dolotowych silnik będzie dostawał za mało mieszanki (albo skład będzie inny) - co w sumie mogłaby skorygować lambda. Co do wydechowych, to czy one nie są na zmiennych fazach? Jeżeli tak, to może i tu komputer poradziłby sobie poprzez korektę fazy (o ile korekta jest wykonywana inteligentnie, a nie np. sztywno w stosunku do obrotów silnika)? Skorygujcie mnie jeżeli możecie, bo ja to w sumie jestem czysty teoretyk  Dzieńdobry
Zbyt duzy luz zaworowy to raczej domena niesprawnych popychczy hydraulicznych, a więc nas nie dotyczy. Przy regulacji mechanicznej wraz z przebiegiem luz zanika czyli silnik przestaje hałasowac klawiatura na zimnym silniku. W efekcie zawory mogą się niedomykac albo pozostawac zbyt długo otwarte czego efektem będzie wypalanie gniazd zaworowych. Spada wtedy tez moc sprawność i moc silnika czego bjawem sa przepały paliwa. Na zimno klawiatura powinna byc słuszalna- równomierny szum wszystkich zaworów, który cichnie po kilkudzieięciu sekundach albo po rozgrzaniu silnika.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #38 : Czwartek, 29 Listopad 2012, 15:32 »

Na zimno klawiatura powinna byc słuszalna- równomierny szum wszystkich zaworów, który cichnie po kilkudzieięciu sekundach albo po rozgrzaniu silnika.

właśnie miałem pytać....bo trojaczkach wyjątkowo je słychać na zimnym silniku. We fabii nie przypominam sobie, owszem silnik chodził ciut głośniej po odpaleniu...ale to sprawa chwilowego ssania. Ale rozumiem, że ta różnica właśnie pochodzi stąd, że w fabii miałem hydraulikę a tu mechanika, tak?   
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #39 : Czwartek, 29 Listopad 2012, 17:13 »

We fabii nie przypominam sobie, owszem silnik chodził ciut głośniej po odpaleniu...ale to sprawa chwilowego ssania. Ale rozumiem, że ta różnica właśnie pochodzi stąd, że w fabii miałem hydraulikę a tu mechanika, tak?   
Dokładnie tak. Vw od chyba dwudziestu paru lat stosuje popychacze z automatyczną- hudrauliczną regulacją luzu zaworowego. Toyota - jak większość japończyków stosuje regulację manualną.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: