Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 10   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 212141 razy)
tatran
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Wtorek, 24 Listopad 2009, 18:40 »

Witam,
zależy mi na oszczędnej jeździe trojaczkiem. Jakie LPG posiadacie oczywiście sekwencyjne, jakie polecacie, jakie odradzacie? jakie spalanie? .
Czy posiadacie możliwość regulacji składu mieszanki ,po podpięciu laptopa w kabinie?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 24 Listopad 2009, 21:22 »

Witamy na forum i zapraszamy do działu przywitań w OT

a co do regulacji to i wszystkich tematów z gazem to pisz do użytkownika dogberry!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
polobis
Klubowicz
*
Wiadomości: 81



« Odpowiedz #2 : Środa, 25 Listopad 2009, 12:49 »

a jest sens zakladac gaz w tym samochodzie?
Zapisane
polobis
Klubowicz
*
Wiadomości: 81



« Odpowiedz #3 : Czwartek, 26 Listopad 2009, 16:08 »

no nie wiem... jak mi pali niecale 5l paliwa, powiedzmy gazu tyle samo, ale trzeba wliczyc koszt zalozenia, brak zapasowego kola, dodatkowy koszt przegladu i wiecej czesci do zepsucia... hmmm...  no i sekwencyjny gaz chyba nie jest jakos rewelacyjnie tani...

w Tico nie zakladalem, tu tez nie bede...
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #4 : Czwartek, 26 Listopad 2009, 16:12 »

wszystko zależy ile śmigasz, akurat Dogberry z tego co pisał jeździ bardzo dużo i mu sie opłaca na pewno.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #5 : Piątek, 27 Listopad 2009, 01:37 »

Ja zakładałem 5 miesięcy temu i mi się zwróciło już jakiś czas temu  OK

Mam instalację BRC Sequent 24. Zbiornik w kole 32litry (wchodzi około 27l.)

Czy się opłaca? Na pewno i to bardzo. Koszt przejechania na benzynie to ok 25zł. A na LPG 15zł. Mi pali średnio trochę ponad 7 litrów gazu. Moje średnie prędkości nie przekraczają licznikowego 130km/h.

Co do silnika i instalacji MUSI być dobry gaz. Najlepiej z Shella. Wtedy spalanie około 7 litrów. Z innych niemarkowych itp. przy OSZCZĘDNEJ jeździe może to być nawet 10 litrów! Więc nie ma co na jakości gazu oszczędzać.

Koła nie musisz wozić (ja nie wożę, a jak już się uprzesz, że jednak chcesz możesz kupić dojazdówkę na Allegro za 25zł. Bez problemu się mieści w bagażniku i jeszcze zostaje dużo miejsca.

Co do przeglądów i zwiększonego ich kosztu to jest jakiś mit. Po 15.000km wymieniasz filtr elektrozaworu (koszt filtra z wymiana to około... 30zł). Po 30.000km wymieniasz też ten mały od elektrozaworu i taki duży. Koszt to... 120zł. Co dalej się wymienia to nie wiem i jaki koszt, gdzieś za 2 miesiące się dowiem jak będę robił po 45.000km to napiszę  Łohoho Resztę wymian się robi standardowo. Najwyżej świece zapłonowe co 30.000-45.000km wymieniasz (tak normalnie to co 60.000km). Koszt jednej świecy to od 20-50zł. Więc to nie jest ogromny wydatek. Zwiększenie kosztów jest bardzo małe.

Jak na razie wszytko działa bez zarzutu i myślę, że będzie tak dalej. Mam gwarancję na instalację 2 lata bez limitu kilometrów więc się nie ma czym przejmować.

Jakbyś chciał zakładać to zainteresuj się instalacją STAG (polska myśl techniczna i podobno bardzo dobra i szybko zyskująca popularność. Podłączasz się do niej bezprzewodowo a w przypadku gdy masz gaz słabej jakości sama się wyreguluje. Mniej miejsca zajmuje. No i najważniejsze jest tańsza niż np. BRC (ja dawałem 3200zł a za STAGA jest około 2600zł. No i gwarancja 3 lata.  Disco

Jeżeli by patrzeć czy mi się będzie opłacać trzeba wziąć pod uwagę nie tylko liczbę pokonywanych kilometrów rocznie ale też to ile lat chcemy samochodem jeździć. Przy 15.000km rocznie można zaoszczędzić 1500zł, w ciągu 5 lat jest to 7500zł - 2600zł = 4900zł. Plus większa cena przy odsprzedaży.

W podpisie jest moje średnie spalanie ze statystyk na Motostat.pl. Obecnie jest 7,46l/100km. Jest ono trochę zawyżone przez tankowania na różnych stacjach. Jak się dużo jeździ i w różne kierunki czasami trzeba tankować nie tylko na Shellu  neo

Aha, ja na zbiorniku robię około 360km.
Zapisane

Kotecek
Gość
« Odpowiedz #6 : Niedziela, 27 Luty 2011, 13:10 »

Witam.

Zastanawiam się docelowo nad zakupem nowego lub lekko przechodzonego auta (1-2 lata) z LPG.

I tu moje pytanie... Jak Trojaczki zachowują się z LPG. Najbardziej interesuje mnie Aygo, bo najbardziej mi się podoba ale to chyba wręcz identyczne auta od strony technicznej. Czy ktoś ma może takie auto z instalacją? Wszystko w porządku czy silnik ewidentnie nie nadaje się? Dzwoniłem do gazownika, który ma bardzo dobre opinie, i mówił że instalowali LPG do Yaris 1.0 (Elki) i nic się z głowicą nie dzieje. A to chyba ten sam albo bardzo podobny silnik co w Aygo. No jak Aygo ewidentnie nie poradzi sobie z LPG to sobie pomyślę nad Pandą, Sparkiem czy czymś innym, gdzie w salonie oferują z LPG.

PS: Przeglądałem różne fora w necie i prosił bym aby nie robić OT w stylu, że sienie opłaca, albo ja bym nie instalował, albo ja wole inne paliwo. Ważne że ja bym instalował i tak zrobię, bo ja tym będę jeździł Uśmiech

Pozdrawiam Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 09:39 wysłane przez ArcherPAF » Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 28 Luty 2011, 08:48 »

POszperaj w tematach bo mamy tu jednego forumowicza który smignął trojaczkiem ponad 100 tys km.
Silnik jest dokładnie ten sam co w jarisach z 3-cylindrowym motorem. Zresztą we wszystkich trojaczkach jest ten sam silnik toyoty.
Raczej nie ma wiekszych problemów z zagazowaniem i eksploatacją na lpg tego silnika.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #8 : Wtorek, 01 Marzec 2011, 12:25 »

Dzięki. Właśnie znalazłem. Jest temat na końcu forum i tam ktoś rzeczowo wyjaśnił, że się da i nie ma problemów Uśmiech

A czy to prawda, że ten silnik na niskich obrotach nie jedzie? Tzn nie jedzie wgl czy tylko wolno przyśpiesza, co mi nie przeszkadza wgl. Ja jeżdżę do 2500 i kolejny bieg (eokonomia Uśmiech ). Brat ma Corollę 1,3 16V 83KM i do 2500 idzie jak należy. Koleżanka jeździła Elką Yarisem 1.0 i mówi żeby z jedynki ruszyć to trzeba kręcić. A ja w swojej Astrze jedynka 2 sekundy max i dwójka od razu ale ja mam silnik 8V. Myślałem o Pandzie też... ona ma silnik 8V i ponoć niskich obrotach lepiej jedzie? Jak będę juz konkretnie szukał modelu to się na pewno przejadę próbnie ale zastanawia mnie ta kwestia.
W trojaczkach nie ma problemu jesli jeździsz solo- zmienne fazy rozrzadu pozwalaja jeździc na niskich obrotach i zmieniac biebiegi niemal jak w dieselku. Z pasażerami jest troche trudniej za sprawą bardzo długich przełożeń i moze sie zachowywac jak przytoczony tu Yarek. Generalnie silniczek bardzo płynnie chodzi w całym zakresie obrotów choc pazur pokazuje dopiero powyżej 3500rpm.
Zapisane
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #9 : Wtorek, 01 Marzec 2011, 12:47 »

Jeżdżę głównie w pojedynkę. rzadko z kimś. Więc generalnie  super Uśmiech Dynamika nie potrzebna, ja to auto kupić chcę aby z kosztami zejść jak najniżej. Do tego mi się podoba Uśmiech  Więc jak mogę jeździć po mojemu i LPG założyć bez problemu to super.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #10 : Wtorek, 01 Marzec 2011, 13:47 »

...jak chcesz tanio i ekonomicznie ganiać to bez LPG też można w trojaczkach - a spalanie na poziomie 5l jest jak najbardziej do zrobienia przy nabraniu małej wprawy i wypracowaniu pewnych nawyków eco drivingu Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #11 : Wtorek, 01 Marzec 2011, 14:48 »

Auto bez LPG mnie nie interesuje wgl... 5/100 PB to drożej niż LPG w mojej obecnej Astrze... będę miał na PB to będę jeździł rowerem/autobusem lub z buta chodził. Przejaskrawiam trochę ale poprzednie auto na PB 6/100 sprzedałem bo nie opłacało mi się nim jeździć. Więc ja chcę taniość maksymalną, bo ja tylko auto potrzebuje aby z punktu A do B przejechało. Fanem motoryzacji nie jestem ale auta potrzebne są na co dzień i tyle Uśmiech Jeszcze trochę Astrą pojeżdżę ale jak mi umowę przedłużą to pewnie Aygo, bo Astra już swoje lata ma niestety.

Dzięki za odpowiedzi Uśmiech
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #12 : Wtorek, 01 Marzec 2011, 15:03 »

ja też jeździłem autkiem z LPG (seicento) mega mega tanio było - ale przesiadłem się do C1 i jest mega tanio ALE ZA TO MEGA MEGA FUN z samej jazdy Uśmiech coś za coś Uśmiech w trojaczkach łączysz i ekonomię i frajdę Uśmiech sam się przekonasz Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
marcinM
Użytkownik
*
Wiadomości: 12



WWW
« Odpowiedz #13 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 00:56 »

panowie bądzmy realistami czy silniczek w naszych autach spalający 5L benzynki bedzie palił 5L gazu napwno nie , min 7L
mialem matizy lanosa zawsze jest średnio o 2L więcej +benzyna do rozruszania auta.
chyba ze w tych silnikach jest inaczej
Zapisane
alergik
Klubowicz
*
Wiadomości: 32


« Odpowiedz #14 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 07:41 »

Jak jest dobrze założona i dostrojona sekwencja, spalanie gazu jest ok 20% większe ze względu na mniejszą wartość kaloryczną gazu.
Także gra warta świeczki.
Tu jest niezły blog o lpg w aygo :
http://aygo.autogasrijders.nl/
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #15 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 09:28 »

LPG ma większą wartość opałową (kaloryczność) ok. 47 MJ/kg, !!! natomiast benzyna jakieś 44 MJ/kg.

http://autogaz-instalacje.pl/informacje-ogolne/porownanie-wlasciwosci-lpg-i-benzyny/

Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #16 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 15:44 »

Po przykładzie Bieli macie czarno na białym... nie warto się bawić przy normalnych przebiegach...
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #17 : Poniedziałek, 18 Lipiec 2011, 13:32 »

Ja powiem tak:

II generacja w lanosie -  jakoś to jeździło, oczywiście gorzej niż pb, przejechałem 40kkm zaczęło się coś pitolić (w trasie 10l Szok), pojechałem do gaziarzy, mowia ze ok i dalej pali duzo, poszedł do żyda...

IV generacja w fiacie - miało być super, instalki bezproblemowe, elektronika załatwia wszystko... opis problemów znajdziecie na moim blogu, oczywiście ewidentnie wina gaziarza, a gość polecany z 3 forum i przez znajomego... doszedłem do wniosku że prawdziwych fachowców jest mało, i zazwyczaj auto jeździ taniej, ale gorzej, a tego akurat nie chciałem
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
marcinM
Użytkownik
*
Wiadomości: 12



WWW
« Odpowiedz #18 : Środa, 20 Lipiec 2011, 07:44 »

właśnie tak jak kolega napisał trzeba znaleść osobe która naprawde wie co robi.
ja sprzedałem ostatno matiza z przebiegiem ponad 100tys km  smigał na gazie przez 4lata ponad 60 tys km
2 wizyty na ustawienie gazu,
oczywiście standartowo 2 x w roku kable i świece.
ale moją 107 nawet jeżdząc dużo bal bym się gazować i nie widze sensu. Uśmiech
Zapisane
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #19 : Niedziela, 24 Lipiec 2011, 18:13 »

Znalazłem na Holenderskim forum Aygo przerobione na gaz,
opcja zbiornika w bagażniku


opcja zbiornika gazu w miejscu koła zapasowego:


Czy ktoś z forumowiczów posiada już instalację LPG ?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 10   Do góry
Drukuj
Skocz do: