Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 212211 razy)
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #20 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 18:22 »

Sam zastanawiam się nad możliwością montażu instalacji LPG,
przy cenie paliwa 1.6€ ta opcja zamortyzuje się w moim przypadku w ciągu 6-9 miesięcy.
cena gazu u nas to ok 0,70€ czyli jeździł bym za pół ceny  Łohoho

Jedyna wada tego rozwiązania to to, iż podobno zawory się zużywają dość szybko,
nie wiem czy ktoś coś na ten temat wie  hmm??
Zapisane

dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #21 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 18:37 »

Wiesz co - jesli jezdzisz sam czy z polowka to takie rozwiazanie moze zdac egzamin, ale jak dla mnie personalnie to bagaznik juz jest maly a co dopiero jakby tam jeszzce butle wsadzic.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #22 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 19:46 »

butla w miejsce koła zapasowego więc będzie znośnie  Łohoho
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #23 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 23:25 »

lpg to ZŁOOOOO Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
nxpawelpl
Użytkownik
*
Wiadomości: 29



« Odpowiedz #24 : Wtorek, 26 Lipiec 2011, 10:33 »

przy takim spalaniu i moich przebiegach rocznych, to szkoda mi silnika i pieniędzy... jakby auto paliło 13-15l. w mieście to tak gaz ma sens, ale 5l w mieście i 4l na trasie ? - śmiech na sali...
Zapisane
alergik
Klubowicz
*
Wiadomości: 32


« Odpowiedz #25 : Wtorek, 26 Lipiec 2011, 16:23 »

Dlaczego śmiech na sali???
Jak dalej benzyna będzie drożeć to nie zawaham się włożyć sekwencji do trojaczka, zawsze to 40% kapuchy zostaje w kieszeni.
Koszt instalacji z lubryfikatorem to ok 3000zł , licząc etylinę po 5zł dla równego rachunku to daje 600l paliwa, przez ile to wyjedziesz???
niech spalanie wyniesie dla równego rachunku 6l/100km , czyli za 3000zł przejedziesz tylko 10000km.
Jak ktoś ma zamiar użytkować trojaczka kilka lat, to lpg ma sens jak najbardziej, pod warunkiem że instalacja jest założona z głową!!
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #26 : Wtorek, 26 Lipiec 2011, 18:21 »

i chyba w tym cały problem Uśmiech
...miałem w seicento gaz i byłem bardzo zadowolony Uśmiech koszt przejechania 100km wynosił jakieś 16-18 zł  lol i dużo się nauczyłem o całym systemie i sterowniku Bingo-S który zresztą później sam sobie regulowałem po RS-ie i sprawdzałem różne opcje Uśmiech jednak ja do nowego trojaczka bym gazu nie wsadzał bo po pierwsze ja przejeżdżam jakieś 16kkm rocznie a po drugie po prostu szkoda mi by było tego wspaniałego silnika Uśmiech

(ostatnie wyprzedzanie insigni.... na 3 biegu i zdziwienie kierowcy opla- bezcenne  lol )
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 26 Lipiec 2011, 20:06 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #27 : Poniedziałek, 15 Sierpień 2011, 11:41 »

Jak tylko uzbieram trochę grosza. to bez wachania przerobię mojego Aygusia na gaz ponieważ:
- Dziennie robię ponad 100km a koszty paliwa rosną.
- Gaz jest ponad 50% tańszy od benzyny
- Instalacja się zamortyzuje po kilku miesiącach
- W każdej chwili można przełączyć na benzynę (np przy wyprzedzaniu)
- Nowoczesne instalacjie nie wpływają na zużywanie się silnika

Jest co najmniej 100 powodów by wybrać LPG

Odsyłam http://www.youtube.com/watch?v=ykDeWuT4NGM&playnext=1&list=PLADEF7262B07DFC3E
Zapisane

alergik
Klubowicz
*
Wiadomości: 32


« Odpowiedz #28 : Czwartek, 18 Sierpień 2011, 14:50 »

To wytłumacz dlaczego niemcy przyjezdzają do polski montować instalacje lpg  Yo Yo Yo
Zapisane
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #29 : Czwartek, 18 Sierpień 2011, 17:53 »

to proste - KOSZTY
u nas w DE instalacja kosztuje ok. 2000€, w Polsce max 1000€ .
Zapisane

biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #30 : Piątek, 19 Sierpień 2011, 12:15 »

Jest jeden minus który wszystkie plusy pozwoli zniszczyć... zły monter Uśmiech powodzenia życzę
Ja mieszkam w Niemczech, wymogi techniczne są na wysokim poziomie więc mam 100% zaufania do tutejszych fachowców.
Komuś w końcu trzeba ufać...

Trzeba, zawsze można  zdjąć instalkę, jak ja Uśmiech
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #31 : Wtorek, 30 Sierpień 2011, 11:13 »

Zamówiłem Instalację BRC Sequent montaż 19-go  września,  hmm?? cena 2299€ Niezdecydowany
zobaczymy....
Zapisane

adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #32 : Środa, 31 Sierpień 2011, 10:37 »

no niestety cena spora ale w nią wliczone są:
- montaż instalacji
- dowolnej pojemności zbiornik gazu (w miejsce koła zapasowego mieści się zbiornik 32l)
- system ochrony zaworów (dodatkowe smarowanie)
- kontrola spalin prowadzona przez zewnętrzną firmę
- przegląd techniczny (niem. TÜV)
- pierwsze tankowanie do pełna
- 1 darmowy przegląd w/g zaleceń producenta
- książka serwisowa
- 24 m-c gwarancji
- auto zastępcze na czas montażu (bez limitu km)
- przeszkolenie/poinstruowanie użytkownika
- gwarancja zadowolenia Język
Zapisane

Kotecek
Gość
« Odpowiedz #33 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 11:27 »

panowie bądzmy realistami czy silniczek w naszych autach spalający 5L benzynki bedzie palił 5L gazu napwno nie , min 7L
mialem matizy lanosa zawsze jest średnio o 2L więcej +benzyna do rozruszania auta.
chyba ze w tych silnikach jest inaczej


Mysiu Pysiu Uśmiech koro jednotonowa Astra 1,4 60KM przy skrajnie ekonomicznej jeździe spala ok. 5,6-5,9 l. LPG/100km jak jest ciepło. Dla zimy w okolicy 0 stopni 6,1 l. LPG i 5,5 l. PB95. Dla miesięcy ciepłych nie sprawdzałem spalania PB95. Co za tym idzie mam spalanie niższe niż dla trybu autostrada jeżdżąc po naszych dziurawych wioskach w okolicy 60-80 km/h. Najtaniej wychodzi 70 i tak staram się jechać jeśli mi droga na to pozwoli, bo wiadomo są takie, gdzie 60 max bo wąsko i dziury. Żadnej dynamiki i kręcenia na wysokie obroty, bo wtedy portfel będzie bardziej pusty.

Tak więc Aygo powinno spalać katologowo 4,2-4,5 PB95 i oczywiście więcej LPG w okolicy 5 max 5,5. Nie twierdziłem w swojej wypowiedzi że spalanie PB95= spalanie LPG, bo LPG powinno spalać więcej od PB95. A co do 7 l.... jak takie małe i ekonomiczne autko ma spalać więcej do mojej landary z większym silnikiem z przed ponad 20 lat... Chyba że by się deptało i jeździło nieekonomicznie ale w pierwszym czy drugim moim poście w tym temacie pisałem o eko jeździe...

Swoja droga nie kupiłem jeszcze auta. Mój gazownik stwierdził że założył by instalacje do auta klasy Aygo za ok. 2.800 PLN Uśmiech Natomiast nowych salonowych z LPG nie oferują... tutaj to Spark lub Panda. Fajnym autkiem jest Suzuki Alto. Miałem się okazje przejechać i mi się podobało. Da się jeździć eko tak jak moim struclem a przy tym konstrukcja auta prosta jak budowa cepa Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31 Styczeń 2012, 11:45 wysłane przez Kotecek » Zapisane
mat
Maniak
***
Wiadomości: 518



« Odpowiedz #34 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 20:44 »

Nie ma najmniejszego sensu wkładać instalacje gazową do tego silnika bo mija się to z jakimkolwiek celem, biorąc pod uwage ze auto i tak jest ekonomiczne, co do spalania, ostatnia moja średnia to 8litrów wiec różnie to bywa. Powiedzmy sobie prawde w oczy albo tankujemy i jezdzimy, albo nie tankujemy i nie jezdzimy, a wkładanie lpg to nic tylko smażenie silnika od środka i działanie przeciwko pierwotnemu założeniu silnika spalinowego.
Zapisane

107 lift GT-line by Irmscher
Keep Driving FUN!
cytrynka
Klubowicz
*
Wiadomości: 83


« Odpowiedz #35 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 21:13 »

miałem gaz w mondeo 1.8, jeździł nieźle, ale jak sie go deptało to na gazie palił niemiłosiernie, na A4 między Legnicą a Katowicami coś koło 20 mi spalił,
dmuchnął też uszczelkę pod głowicą, niestety za granicą, naprawa była baaardzo droga,
mimo wszystko na gazie oszczędziłem, ale drugi raz już bym nie założył...
Zapisane
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #36 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 21:45 »

Nie ma najmniejszego sensu wkładać instalacje gazową do tego silnika bo mija się to z jakimkolwiek celem, biorąc pod uwage ze auto i tak jest ekonomiczne, co do spalania, ostatnia moja średnia to 8litrów wiec różnie to bywa. Powiedzmy sobie prawdę w oczy albo tankujemy i jezdzimy, albo nie tankujemy i nie jezdzimy, a wkładanie lpg to nic tylko smażenie silnika od środka i działanie przeciwko pierwotnemu założeniu silnika spalinowego.
Jest duży sens. Jeździłem benzynowym i teraz mam na gaz. Wielkość silnika i moc bardzo zbliżone. Tak więc mam porównanie. Na gazie więcej pieniędzy w portfelu zostaje i dlatego następne autko też będzie n gaz ale teraz wybiorę sobie już jakiś mały ekonomiczny, bo bardzo zależy mi na niskich kosztach eksploatacji i utrzymania wozu. Nie chce się sprzeczać co lepsze,, bo to bez sensu i bo każdy ma inne zdanie ale ja i tak kupie mikrusa z LPG Uśmiech Aby mi się opłacało jeździć na PB95 to by musiał spalać 3 litry a ja nie znam takiego wozu (przy obecnych cenach i spalani mojego średnio dla roku 6l LPG).

dokładnie Uśmiech tak jest - chcesz oszczędzać to się turlasz... chcesz jechać i deptać to tankujesz Uśmiech
Ja oszczędzam dlatego turlanie na gazie stosuję. Taniej było by zrezygnować z auta ale niestety jest mi potrzebny. Takie zło konieczne...

Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #37 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 22:36 »

bo lpg to złooooooo..... w pewnych przypadkach do ugryzienia, ale w trojaczkach na pewno, wykluczając przypadek prekursora na tym forum, który robił ~80k rocznie....
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #38 : Środa, 01 Luty 2012, 01:56 »

JA MIALEM MONDEO MK2 2.0 LPG I JAZDA NA GAZIE BYLA BARDZO DOBRA!!  buta mial kapcia jaral ale jak mial jechac na bp to budzila sie w nom zlosc  lol OK i tego lpg nigdy nie zastapi .... i teraz kazdy sam wybiera turlanie tanio lub na bogato eco do odcinki  OK OK jak mial bym okazje kupna trojaczka w gazie to bym kupil ale moj jest bez lpg i nigdy tam instalacji nie bedzie
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #39 : Środa, 01 Luty 2012, 09:19 »

Jakbym robił więcej niż 20 tys km rocznie trojakiem to bym sie nawet nie zastanawiał tylko od razu go zagazował. Z tego co sie dowiadywałem  to jedyny problem w tym silniku to koniecznosc czestej kontroli luzów zaworowych.

Wydmuchane uszczelki i wypalone gniazda zaworowe to jest zasługa źle ustawionej mieszanki i braku dozoru klawiatury.
Samo LPG jest imho swietnym paliwem pod warunkiem ze montazysta wie co robi.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10   Do góry
Drukuj
Skocz do: