adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #20 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 18:22 » |
|
Sam zastanawiam się nad możliwością montażu instalacji LPG, przy cenie paliwa 1.6€ ta opcja zamortyzuje się w moim przypadku w ciągu 6-9 miesięcy. cena gazu u nas to ok 0,70€ czyli jeździł bym za pół ceny Jedyna wada tego rozwiązania to to, iż podobno zawory się zużywają dość szybko, nie wiem czy ktoś coś na ten temat wie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #21 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 18:37 » |
|
Wiesz co - jesli jezdzisz sam czy z polowka to takie rozwiazanie moze zdac egzamin, ale jak dla mnie personalnie to bagaznik juz jest maly a co dopiero jakby tam jeszzce butle wsadzic.
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #22 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 19:46 » |
|
butla w miejsce koła zapasowego więc będzie znośnie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #23 : Poniedziałek, 25 Lipiec 2011, 23:25 » |
|
lpg to ZŁOOOOO
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
nxpawelpl
Użytkownik
Wiadomości: 29
|
|
« Odpowiedz #24 : Wtorek, 26 Lipiec 2011, 10:33 » |
|
przy takim spalaniu i moich przebiegach rocznych, to szkoda mi silnika i pieniędzy... jakby auto paliło 13-15l. w mieście to tak gaz ma sens, ale 5l w mieście i 4l na trasie ? - śmiech na sali...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
alergik
Klubowicz
Wiadomości: 32
|
|
« Odpowiedz #25 : Wtorek, 26 Lipiec 2011, 16:23 » |
|
Dlaczego śmiech na sali??? Jak dalej benzyna będzie drożeć to nie zawaham się włożyć sekwencji do trojaczka, zawsze to 40% kapuchy zostaje w kieszeni. Koszt instalacji z lubryfikatorem to ok 3000zł , licząc etylinę po 5zł dla równego rachunku to daje 600l paliwa, przez ile to wyjedziesz??? niech spalanie wyniesie dla równego rachunku 6l/100km , czyli za 3000zł przejedziesz tylko 10000km. Jak ktoś ma zamiar użytkować trojaczka kilka lat, to lpg ma sens jak najbardziej, pod warunkiem że instalacja jest założona z głową!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #26 : Wtorek, 26 Lipiec 2011, 18:21 » |
|
i chyba w tym cały problem ...miałem w seicento gaz i byłem bardzo zadowolony koszt przejechania 100km wynosił jakieś 16-18 zł i dużo się nauczyłem o całym systemie i sterowniku Bingo-S który zresztą później sam sobie regulowałem po RS-ie i sprawdzałem różne opcje jednak ja do nowego trojaczka bym gazu nie wsadzał bo po pierwsze ja przejeżdżam jakieś 16kkm rocznie a po drugie po prostu szkoda mi by było tego wspaniałego silnika (ostatnie wyprzedzanie insigni.... na 3 biegu i zdziwienie kierowcy opla- bezcenne )
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 26 Lipiec 2011, 20:06 wysłane przez kristofch »
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #27 : Poniedziałek, 15 Sierpień 2011, 11:41 » |
|
Jak tylko uzbieram trochę grosza. to bez wachania przerobię mojego Aygusia na gaz ponieważ: - Dziennie robię ponad 100km a koszty paliwa rosną. - Gaz jest ponad 50% tańszy od benzyny - Instalacja się zamortyzuje po kilku miesiącach - W każdej chwili można przełączyć na benzynę (np przy wyprzedzaniu) - Nowoczesne instalacjie nie wpływają na zużywanie się silnika Jest co najmniej 100 powodów by wybrać LPG Odsyłam http://www.youtube.com/watch?v=ykDeWuT4NGM&playnext=1&list=PLADEF7262B07DFC3E
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
alergik
Klubowicz
Wiadomości: 32
|
|
« Odpowiedz #28 : Czwartek, 18 Sierpień 2011, 14:50 » |
|
To wytłumacz dlaczego niemcy przyjezdzają do polski montować instalacje lpg
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #29 : Czwartek, 18 Sierpień 2011, 17:53 » |
|
to proste - KOSZTY u nas w DE instalacja kosztuje ok. 2000€, w Polsce max 1000€ .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #30 : Piątek, 19 Sierpień 2011, 12:15 » |
|
Jest jeden minus który wszystkie plusy pozwoli zniszczyć... zły monter powodzenia życzę Ja mieszkam w Niemczech, wymogi techniczne są na wysokim poziomie więc mam 100% zaufania do tutejszych fachowców. Komuś w końcu trzeba ufać... Trzeba, zawsze można zdjąć instalkę, jak ja
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #31 : Wtorek, 30 Sierpień 2011, 11:13 » |
|
Zamówiłem Instalację BRC Sequent montaż 19-go września, cena 2299€ zobaczymy....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #32 : Środa, 31 Sierpień 2011, 10:37 » |
|
no niestety cena spora ale w nią wliczone są: - montaż instalacji - dowolnej pojemności zbiornik gazu (w miejsce koła zapasowego mieści się zbiornik 32l) - system ochrony zaworów (dodatkowe smarowanie) - kontrola spalin prowadzona przez zewnętrzną firmę - przegląd techniczny (niem. TÜV) - pierwsze tankowanie do pełna - 1 darmowy przegląd w/g zaleceń producenta - książka serwisowa - 24 m-c gwarancji - auto zastępcze na czas montażu (bez limitu km) - przeszkolenie/poinstruowanie użytkownika - gwarancja zadowolenia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kotecek
Gość
|
|
« Odpowiedz #33 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 11:27 » |
|
panowie bądzmy realistami czy silniczek w naszych autach spalający 5L benzynki bedzie palił 5L gazu napwno nie , min 7L mialem matizy lanosa zawsze jest średnio o 2L więcej +benzyna do rozruszania auta. chyba ze w tych silnikach jest inaczej
Mysiu Pysiu koro jednotonowa Astra 1,4 60KM przy skrajnie ekonomicznej jeździe spala ok. 5,6-5,9 l. LPG/100km jak jest ciepło. Dla zimy w okolicy 0 stopni 6,1 l. LPG i 5,5 l. PB95. Dla miesięcy ciepłych nie sprawdzałem spalania PB95. Co za tym idzie mam spalanie niższe niż dla trybu autostrada jeżdżąc po naszych dziurawych wioskach w okolicy 60-80 km/h. Najtaniej wychodzi 70 i tak staram się jechać jeśli mi droga na to pozwoli, bo wiadomo są takie, gdzie 60 max bo wąsko i dziury. Żadnej dynamiki i kręcenia na wysokie obroty, bo wtedy portfel będzie bardziej pusty. Tak więc Aygo powinno spalać katologowo 4,2-4,5 PB95 i oczywiście więcej LPG w okolicy 5 max 5,5. Nie twierdziłem w swojej wypowiedzi że spalanie PB95= spalanie LPG, bo LPG powinno spalać więcej od PB95. A co do 7 l.... jak takie małe i ekonomiczne autko ma spalać więcej do mojej landary z większym silnikiem z przed ponad 20 lat... Chyba że by się deptało i jeździło nieekonomicznie ale w pierwszym czy drugim moim poście w tym temacie pisałem o eko jeździe... Swoja droga nie kupiłem jeszcze auta. Mój gazownik stwierdził że założył by instalacje do auta klasy Aygo za ok. 2.800 PLN Natomiast nowych salonowych z LPG nie oferują... tutaj to Spark lub Panda. Fajnym autkiem jest Suzuki Alto. Miałem się okazje przejechać i mi się podobało. Da się jeździć eko tak jak moim struclem a przy tym konstrukcja auta prosta jak budowa cepa
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31 Styczeń 2012, 11:45 wysłane przez Kotecek »
|
Zapisane
|
|
|
|
mat
|
|
« Odpowiedz #34 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 20:44 » |
|
Nie ma najmniejszego sensu wkładać instalacje gazową do tego silnika bo mija się to z jakimkolwiek celem, biorąc pod uwage ze auto i tak jest ekonomiczne, co do spalania, ostatnia moja średnia to 8litrów wiec różnie to bywa. Powiedzmy sobie prawde w oczy albo tankujemy i jezdzimy, albo nie tankujemy i nie jezdzimy, a wkładanie lpg to nic tylko smażenie silnika od środka i działanie przeciwko pierwotnemu założeniu silnika spalinowego.
|
|
|
Zapisane
|
107 lift GT-line by Irmscher Keep Driving FUN!
|
|
|
cytrynka
Klubowicz
Wiadomości: 83
|
|
« Odpowiedz #35 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 21:13 » |
|
miałem gaz w mondeo 1.8, jeździł nieźle, ale jak sie go deptało to na gazie palił niemiłosiernie, na A4 między Legnicą a Katowicami coś koło 20 mi spalił, dmuchnął też uszczelkę pod głowicą, niestety za granicą, naprawa była baaardzo droga, mimo wszystko na gazie oszczędziłem, ale drugi raz już bym nie założył...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kotecek
Gość
|
|
« Odpowiedz #36 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 21:45 » |
|
Nie ma najmniejszego sensu wkładać instalacje gazową do tego silnika bo mija się to z jakimkolwiek celem, biorąc pod uwage ze auto i tak jest ekonomiczne, co do spalania, ostatnia moja średnia to 8litrów wiec różnie to bywa. Powiedzmy sobie prawdę w oczy albo tankujemy i jezdzimy, albo nie tankujemy i nie jezdzimy, a wkładanie lpg to nic tylko smażenie silnika od środka i działanie przeciwko pierwotnemu założeniu silnika spalinowego.
Jest duży sens. Jeździłem benzynowym i teraz mam na gaz. Wielkość silnika i moc bardzo zbliżone. Tak więc mam porównanie. Na gazie więcej pieniędzy w portfelu zostaje i dlatego następne autko też będzie n gaz ale teraz wybiorę sobie już jakiś mały ekonomiczny, bo bardzo zależy mi na niskich kosztach eksploatacji i utrzymania wozu. Nie chce się sprzeczać co lepsze,, bo to bez sensu i bo każdy ma inne zdanie ale ja i tak kupie mikrusa z LPG Aby mi się opłacało jeździć na PB95 to by musiał spalać 3 litry a ja nie znam takiego wozu (przy obecnych cenach i spalani mojego średnio dla roku 6l LPG). dokładnie tak jest - chcesz oszczędzać to się turlasz... chcesz jechać i deptać to tankujesz Ja oszczędzam dlatego turlanie na gazie stosuję. Taniej było by zrezygnować z auta ale niestety jest mi potrzebny. Takie zło konieczne...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #37 : Wtorek, 31 Styczeń 2012, 22:36 » |
|
bo lpg to złooooooo..... w pewnych przypadkach do ugryzienia, ale w trojaczkach na pewno, wykluczając przypadek prekursora na tym forum, który robił ~80k rocznie....
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #38 : Środa, 01 Luty 2012, 01:56 » |
|
JA MIALEM MONDEO MK2 2.0 LPG I JAZDA NA GAZIE BYLA BARDZO DOBRA!! buta mial kapcia jaral ale jak mial jechac na bp to budzila sie w nom zlosc i tego lpg nigdy nie zastapi .... i teraz kazdy sam wybiera turlanie tanio lub na bogato eco do odcinki jak mial bym okazje kupna trojaczka w gazie to bym kupil ale moj jest bez lpg i nigdy tam instalacji nie bedzie
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #39 : Środa, 01 Luty 2012, 09:19 » |
|
Jakbym robił więcej niż 20 tys km rocznie trojakiem to bym sie nawet nie zastanawiał tylko od razu go zagazował. Z tego co sie dowiadywałem to jedyny problem w tym silniku to koniecznosc czestej kontroli luzów zaworowych.
Wydmuchane uszczelki i wypalone gniazda zaworowe to jest zasługa źle ustawionej mieszanki i braku dozoru klawiatury. Samo LPG jest imho swietnym paliwem pod warunkiem ze montazysta wie co robi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|