Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 249493 razy)
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #40 : Środa, 01 Luty 2012, 17:56 »

Jak by mi spalał tak jak producent podaje dla trybu "autostrada" 4/100 benzyny to bym przemyślał czy zakładać instalacje czy nie, bo taką rożnice dało by się jakoś przeżyć. W obecnym spala mi mniej niż producent podaje dla trybu "autostrada" a wcale nie jeżdżę po autostradach tylko po wsiach i drogach wojewódzkich/krajowych je łączących. Tak więc te 4l. teoretycznie są wykonalne jeżdżąc delikatnie i bardzo oszczędnie, tak max 70, może 80 km/h.
« Ostatnia zmiana: Środa, 01 Luty 2012, 18:04 wysłane przez Kotecek » Zapisane
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #41 : Czwartek, 02 Luty 2012, 11:53 »

Kotecek lpg to zło, jeździ się taniej, ale gorzej i więcej problemów jest, także ja nie polecam, dwa razy miałem lpg i dwa razy żałowałem
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #42 : Wtorek, 07 Luty 2012, 13:14 »

Będzie czerwone Suzuki Alto 1.0 - 68KM bez LPG. Podobne autko do aygo. Nawet tak samo silnik się sprawuje ale jakoś mnie to Suzuki przekonywało. Dla minimalisty chyba taki ascetycznie zaprojektowany samochodzik będzie ok. Jak przy bezkompromisowym eko jechaniu poza miastem max 70 km/h będzie spalał ok. 4l./100km to bez gaz zostanie. jak będzie 5 jadł to prędzej lub później wyląduje w gazowni. Wersja "golec" więc nie będzie miało się co psuć. mam nadzieję Uśmiech


Nieco z innej paki. Alto i Trojaczki to praktycznie te same rozmiary:

W Alto będę miał felgi 14" o szerokości 4,5" a opona letnia o szerokości 6,2" (chyba, 155cm) i profilu 65. Jak bym z Astry szersze felgi z zimówkami założył to przy skręcaniu by się tarło o nadkola? W Astrze felga 13" o szerokości 5,5". Opona o szerokości 7" (175cm), profilu 70 więc trochę większy niż w Alto. Fajnie by było jak by było OK to by nie trzeba opon i felg kupować Uśmiech

Spalanie by było większe tak przy 70km/h przez szersze o cal opony czy taki samo, bo mniejsza średnica by jakoś to zrównoważyła?

Ktoś miał doświadczenia w Trojaczkach ze zmiana felg/opon na szersze o 1 cal?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 07 Luty 2012, 13:29 wysłane przez Kotecek » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #43 : Środa, 08 Luty 2012, 00:00 »

W Alto będę miał felgi 14" o szerokości 4,5" a opona letnia o szerokości 6,2" (chyba, 155cm) i profilu 65. Jak bym z Astry szersze felgi z zimówkami założył to przy skręcaniu by się tarło o nadkola? W Astrze felga 13" o szerokości 5,5". Opona o szerokości 7" (175cm), profilu 70 więc trochę większy niż w Alto.

coś Ci się chyba jednostki pokićkały Uśmiech

ponadto coś mi sie te szerokości felg w calach też nie zgadzają... sprawdź to jeszcze dokładnie
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #44 : Środa, 08 Luty 2012, 09:08 »

W Alto silnik niby 1.0, ale to zupełnie inna jednostka...a co do spalania to wątpię, żeby spalało mniej niż w C1aygo107 Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Środa, 08 Luty 2012, 09:30 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #45 : Czwartek, 09 Luty 2012, 12:12 »

coś Ci się chyba jednostki pokićkały Uśmiech
Tak masz rację. Zamiast centymetrów powinny być milimetry Uśmiech Tak myślałem, że chyba je sprzedam i kupię nowe specjalnie to tego modelu. Będzie bez problemu.

@kristofch

Tak silnik inny ale też 3 cylindry, 68KM, 1.0, 12 zaworów. Chyba powinno być podobnie. Były opinie, ze to przy normalnej jeździe w mieście 4,7-5,0 spala, przy deptaniu ok. 6 a w trasie 4,2-4,4 przy 100 a przy eko autostradzie poniżej 4. Czyli podobnie jak w Trojakach chyba. Były  nich pdobne opinie i pisali ludzie, ze przy ekonomicznej jeździe tez ta mało spalają. U nie będzie bezkompromisowe eko w trasie (chyba wieś tak można nazwać, bo tam mało przeszkód wyhamowujących auto jest). Miasto bardzo sporadycznie a butowania czy tzw "normalnej" jazdy wgl nie będzie. Z obecnego auta wycisnąłem autostradowe spalanie to może z tego też. Ale jak pojeżdżę to podzielę się wrażeniami Uśmiech Mam nadzieję, ze będą pozytywne Uśmiech Jak coś to pojeżdżę rok aby załapać się na jeden przegląd gwarancyjny i potem wyląduje w gazowni Uśmiech Mój wujo dwa Suzuki zagazował (Grand Vitara i Jimny) i jest ok Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09 Luty 2012, 12:21 wysłane przez Kotecek » Zapisane
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #46 : Sobota, 05 Maj 2012, 12:09 »

W Alto silnik niby 1.0, ale to zupełnie inna jednostka...a co do spalania to wątpię, żeby spalało mniej niż w C1aygo107 Uśmiech
A więc... zrobiłem tym cudem już 1040 km. 3 razy do pełna tankowałem...  kolejności wyszło: 4,31; 4,18 i 3,94 l. PB95/100km. Motostat naliczył średni dla auta 4,14 l. pB95/100km. Tak chyba w miarę. Jazda po wioskach więc taka mieszana z przewaga jednak chyba trasy... nie wiem jak to nazwać. Oczywiście ścisłe eko, jednostajna jazda 60-75km/h. Na krótkich odcinkach 40-45km/h. A to pierwszy 1000km więc ponoć dotarcie i wtedy auta więcej spalają. mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej Uśmiech Jak tak będzie spalało to instalacji LPG nie będą instalował.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05 Maj 2012, 12:12 wysłane przez Kotecek » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #47 : Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 09:41 »

no to ja podrzucę coś co mnie zadfziwiło....

jak nienawidzę tego szmatławca AŚ to niestety dali przedruk renomowalnej firmy od LPG czyli PRINS... i zobaczcie co piszą o trojaczkach:

http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4




« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 09:43 wysłane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Bubu
Użytkownik
*
Wiadomości: 31



« Odpowiedz #48 : Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 17:14 »

Tak, to bardzo prawdopodobne że po przebiegu >100tyś mogą wystąpić jakieś problemy z głowicą, sęk w tym że do tego czasu najprawdopodobniej(no wiadomo że bywa różnie, ale jestem optymistą  OK) zaoszczędzę na LPG tyle pieniędzy że będzie mnie stać na wrzucenie całkiem nowego silnika i jeszcze zostanie  lol


Kolejną kwestią jest iż gazownik twierdzi że przy sprawdzaniu luzów zaworowych co 10-20tyś i ewentualnej regulacji nie powinno być żadnych problemów(a pytałem się w kilku miejscach m.in. głównej siedzibie znanej firmy CZAKRAM).
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #49 : Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 17:45 »

ja za silnik dałem chyba 500 czy 700zł więc luz
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #50 : Poniedziałek, 11 Czerwiec 2012, 00:30 »

tak tak GR kolega wymienial bo mu kolano bokiem wyszlo........... kolano znaczy sie korbowod heh bo my tak w serwisie mowimy  lol lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #51 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 18:25 »

Tak, to bardzo prawdopodobne że po przebiegu >100tyś mogą wystąpić jakieś problemy z głowicą, sęk w tym że do tego czasu najprawdopodobniej(no wiadomo że bywa różnie, ale jestem optymistą  OK) zaoszczędzę na LPG tyle pieniędzy że będzie mnie stać na wrzucenie całkiem nowego silnika i jeszcze zostanie  lol


Kolejną kwestią jest iż gazownik twierdzi że przy sprawdzaniu luzów zaworowych co 10-20tyś i ewentualnej regulacji nie powinno być żadnych problemów(a pytałem się w kilku miejscach m.in. głównej siedzibie znanej firmy CZAKRAM).

Zgadzam się w 100%,
dodam również, że gdy zamontujemy dodatkowe smarowanie (Flash Lube lub electronic-Valve-Protector) nasze zawory będą miały się lepiej przez dłuższy czas (regulacja po 30-50k km)
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #52 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 18:30 »

u mnie korba wyszła bez lpg Łohoho
Tak to jest jak się piłuje na 2 przy 6500 obrotów
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #53 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 20:54 »

no przez 2-3 sekundy zanim nie wbije 3 biegu, silnik miał 39 tyś i padł, kupiłem taki co miał 55tyś i od jesieni codziennie jest jakaś odcinka i nic się nie dzieje
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #54 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 21:58 »

codziennie odcinka (prawie od 2 lat) przebieg 30kkm i nic się nie dzieje  lol (ciekawe czy jakby wyrwało dziurkę w bloku to uwzględniliby na gwarancji Łohoho )
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #55 : Sobota, 16 Czerwiec 2012, 15:22 »

pewnie tak bo nikt ci nie udowodni dlaczego tak sie stalo!!!! wiem co mowie mieliśmy takie przypadki w fordzie !!!! pan zajechał mondeo z 2100km przebiegu   silnik 2.0 turbo ecoboost 210KM na serwis trafiło bez oleju pan powiedział ze nie wie co sie stało a na you tube byly filmiki jak go katuje smazy gumy itd ale jak auto trafiło na gwarancje to filmiki dziwnym trafem zostały usunięte  lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #56 : Sobota, 16 Czerwiec 2012, 15:26 »

Co jak co  ale części do trojaczków są tanie jak barszcz ... Uśmiech
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #57 : Czwartek, 21 Czerwiec 2012, 16:03 »

co do samego smarowania zaworów, to czytałem, że niektóre japońce zamiast tego wolą mieć podawaną mieszankę pb/lpg (są podobno instalacje, które ogarniają temat - i nie chodzi tu tylko o smarowanie, ale też o chłodzenie paliwem). w takim wypadku miałoby chyba iść minimum i non stop ze 20% pb. w takiej kombinacji wyjdzie ok. 1L PB+4,8L LPG, co w przeliczeniu "wartościowym" (*) da ok. 3,4L PB. Oszczędność na poziomie 1,6L PB /100km, daje jakieś 10-10,80 zł/100km. Wynika z tego, że instalacja warta 3,5K (tyle trzeba gdzieś za to dać, żeby miało ręce i nogi) będzie się zwracać przez 35Kkm.

...ale jeżeli dodamy koszt obsługi instalacji na poziomie 3000zł / 100Kkm (wymiany wtryskiwaczy, filtrów, regulacje - dane zebrane doświadczalnie po znajomych), to nie licząc zwiększonych kosztów obsługi samego silnika, przez pierwsze 100Kkm zarobimy (a właściwie zaoszczędzimy) około 3500zł. Przez te 100 Kkm pojawią się nam na pewno zwiększone koszty z tytułu częstszej kontroli/regulacji luzów zaworowych, ewentualnie szybciej da o sobie znać uszczelka pod głowicą i inne takie...

Pozostaje teraz pytanie, czy warto? IHMO: Ni wuja... nie w samochodzie z takim spalaniem. Poza tym redukujemy i tak małą "przestrzeń" bagażową i doświadczamy ekstra komfortu tankowania max co 400km (bo żadna wielka butla do trojaczka się nie zmieści). Ponadto należy wziąć pod uwagę, że w/w kalkulacja ma zastosowanie "w trasie", bo instalacja przełączy się na zasilanie LPG dopiero po nagrzaniu silnika. Jeżdżąc więc na krótkich dystansach (przez miasto do pracy) wygląda to jeszcze mniej korzystnie... chyba, że kupimy tanią instalację, bez miksowania pb/lpg (będzie niższy koszt montażu i zaoszczędzimy ze 2zł/100km więcej). ...i zrobimy eksperyment na wytrzymałość silnika.

(*) cenowo przyjąłem że 1L PB = 2L LPG = ok 6zł, spalanie PB 5L/100km, LPG o 20% wyższe od PB
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #58 : Czwartek, 21 Czerwiec 2012, 17:06 »

Dobrze piszesz o tym pb/lpg ale to nie jest auto które przeżyje Ciebie i twoich wnuków ( tak jak mercedes w123 albo 124 nie pamiętam).
Ja sądzę że warto założyć dobrą instalacje BRC, albo PRINCE ( chyba źle napisałem nazwe), sekwencje. <<< powiedzieli mi 2200 średnia 2400 z wyższej półki + upust
BO "czary mary z gazem, pb", nie jest warte przy tej klasie auta, gdzie prawie nowy silnik kupisz za ok 1000zł.
Więc jak ktoś dużo jeździ to bardziej opłacalne jest 100kkm > kolejny silnik > 100kkm i tak dalej...
Zapisane

Bubu
Użytkownik
*
Wiadomości: 31



« Odpowiedz #59 : Czwartek, 21 Czerwiec 2012, 21:24 »

Ponadto należy wziąć pod uwagę, że w/w kalkulacja ma zastosowanie "w trasie", bo instalacja przełączy się na zasilanie LPG dopiero po nagrzaniu silnika. Jeżdżąc więc na krótkich dystansach (przez miasto do pracy) wygląda to jeszcze mniej korzystnie...

Nie do końca zgadzam się z twoją wypowiedzią, a dokładniej wytłumaczę to opierając się na własnych doświadczeniach. Oczywiście aby nie uszkodzić reduktora silnik(a dokładniej płyn chłodniczy który go ogrzewa) musi osiągnąć odpowiednią temperaturę. Jeśli poruszamy się tylko po mieście, to wszystko zależy od pory roku:

-zimą rzeczywiście jest to mało opłacalne, ale jeśli nie zatrzymujemy się na długi okres(np wypad do sklepu) płyn nie zdąży się całkiem ochłodzić. Zazwyczaj w zimie przejeżdżałem 3km(przy -20) aby samochód przełączył się na gaz z rana, a później po postoju ok. 1,5-2,5km.
-w lecie przełącza się po przejechaniu 300-400m
-inne pory roku zakładam że średnio 1-1,5km


Podsumowując w moim przypadku, jeżdżąc tylko po mieście zużywałem (1/3 PB, 2/3 LPG) w stosunku do całości spalanego paliwa. W lecie z kolei spala się bardzo znikome ilości PB.

Dobrze piszesz o tym pb/lpg ale to nie jest auto które przeżyje Ciebie i twoich wnuków ( tak jak mercedes w123 albo 124 nie pamiętam).
[...]
Więc jak ktoś dużo jeździ to bardziej opłacalne jest 100kkm > kolejny silnik > 100kkm i tak dalej...

To jest chyba cała esencja opłacalności LPG w tym samochodziku. Tym sposobem można zaoszczędzić na prawdę nie małą kasę, a tak jak już zostało powiedziane trojaczek zdecydowanie nie jest projektowany tak żeby był jak najbardziej wytrzymałym samochodem - jest produkowany aby był tani, tak samo jak jego koszta eksploatacji, ale nie ujmując na zadowoleniu klienta. Idąc dalej w tym kierunku łatwo zauważyć że ciężko będzie trojaczkiem zrobić milion km, ale jeśli nawet to tylko systematycznie zmieniając/naprawiając silnik(i zakładam że w wielu przypadkach wymiana będzie tańsza).


Wiele ludzi uważa że LPG nadaje się do kuchenki gazowej, a nie do samochodu - ma rację. Patrząc na temperaturę spalania LPG/PB jest to jednoznaczne że w tak małym silniczku producent nie przewidział dość znacznie zwiększonej temperatury, musi ona wpływać na szybsze zużycie elementów silnika.


Pozostaje tutaj zatem tylko kwestia opłacalności, która z moich pesymistycznych wyliczeń ukazuje nadal spore oszczędności patrząc na ceny części do trojaczków. A jeśli chodzi o zasilanie LPG z chłodzeniem PB  czyli to co pisał seraphine używa się do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny(powód: wtrysk bezpośredni (DI - Direct Injection) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i często nie wytrzymuje zwiększonej temperatury), a jeśli jestem dobrze poinformowany nasz silniczek to przecież wielopunkt w którym nie ma konieczności stosowania takiego systemu(który imho jest w ogóle nie opłacalny).
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do góry
Drukuj
Skocz do: