Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 249793 razy)
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #60 : Piątek, 22 Czerwiec 2012, 23:26 »

mea culpa.... miałem na myśli wypalanie gniazd zaworowych  hmm??

co do samych wtrysków, to nie wiem jak to było w starych modelach audi, ale kiedyś znajomy wykończył to cholerstwo poprzez jazdę z pustym bakiem (stara instalacja, samochód mógł startować na gazie). potem mu mechanik tłumaczył, że benzyna jest właśnie używana do chłodzenia wtrysków (albo wtrysku - bo tam był chyba jednopunktowy).
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
Bubu
Użytkownik
*
Wiadomości: 31



« Odpowiedz #61 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 12:29 »

Z tego co wyczytałem oraz z doświadczeń znajomych to jeśli chodzi o wypalanie gniazd zaworowych to trzeba strasznie katować silnik, ale to prawda że może się coś takiego zdarzyć. Tylko jaki ma sens zakładanie gazu skoro zależy nam na mocy/momencie i jeśli jeździmy ciągle do odcinki? Ja osobiście bardzo rzadko przekraczam 3tyś obrotów, a zazwyczaj staram się nie przekraczać 2,5tyś także wierzę że będzie dobrze  Uśmiech
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #62 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 12:42 »

Wow, 2500obr/min?
u mnie poniżej 3200 się nie schodzi....
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #63 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 14:47 »

no ja nie zaczynam wyprzedzać z mniej niż 3000 rpm, a wskazane jest te 3500  Dzieńdobry ...i zazwyczaj kończę gdzieś koło 5000-5500. inaczej ta gablota się nie zbiera.  Dzieńdobry ...a tak na marginesie, to trojaczek nie lubi za niskich obrotów (poniżej 2000)
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
Dochu
Posiadacz
**
Wiadomości: 283



« Odpowiedz #64 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 21:47 »

ja tam go wachluje w całej gamie obrotów! Łohoho czyli tak jak sie jezdzic powinno xD hehe
Zapisane
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #65 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 22:54 »

Taki V-tec w mniejszej wersji Łohoho
Jazda zaczyna się od 3000
Zapisane

Dochu
Posiadacz
**
Wiadomości: 283



« Odpowiedz #66 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 22:57 »

ale jak to zacznie łykać paliwo (nie spalac! xd) to moi rodzice sie dziwia co ja z tym samochodem jezdze i ile ja jezdze ze co chwile na stacje trzeba jechac.... hahaha
Zapisane
Bubu
Użytkownik
*
Wiadomości: 31



« Odpowiedz #67 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 23:00 »

Mówiąc zazwyczaj, nie miałem na myśli że zawsze  lol
Wyprzedzanie przy 3000rpm to raczej zły pomysł, zazwyczaj do wyprzedzania zaczynam z 3500-4000  Język


A to czy lubi czy nie niskich obrotów to już nie mi stwierdzać, wiadome jest że nie wolno silnika dusić na 1500. Co do ruszania to zdecydowanie ruszać powinno się dynamicznie, ale to nie oznacza że musi się przekraczać te 2500 obrotów przecież  Uśmiech(no chyba że ruszamy spod świateł widząc super szybką 2 tonową brykę z 100KM która chce pokazać kto tu rządzi  Dzieńdobry)


Co do stacji to nie przepadam odwiedzać, ale lepiej mimo wszystko odwiedzić wiedząc ze za 80zł zatankujesz do pełna(no może zasięg trochę mniejszy niż PB Język)
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #68 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 23:12 »

u mnie za 200zł jest full pod korek benzyny ( coś koło 34.2l)

A nam tu nie chodzi o to żeby piłować na sprzęgle, ani jechać na odcince ( no co mi się często zdarza), tylko o to że ten 1litr lubi się wysoko kręcić, bo tak to nie ma czym jechać.
Zapisane

Bubu
Użytkownik
*
Wiadomości: 31



« Odpowiedz #69 : Niedziela, 24 Czerwiec 2012, 07:44 »

A nam tu nie chodzi o to żeby piłować na sprzęgle, ani jechać na odcince ( no co mi się często zdarza), tylko o to że ten 1litr lubi się wysoko kręcić, bo tak to nie ma czym jechać.

Mi też o to nie chodziło, według mnie właśnie wręcz przeciwnie jest czym jechać - zależy to od tego po prostu jak jeździsz. Płynna jazda to nie jest wcale bardzo szybka jazda, no chyba że mówimy o autostradzie. Tak jak już wspominałem, jakby mi zależało na mocy/momencie to bym sobie kupił Clio RS V6 i jeździł na PB, a nie zakladał LPG  lol
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #70 : Niedziela, 24 Czerwiec 2012, 15:26 »

@kristofch: baaa, ja bym powiedział, że nawet 2,5 krpm do staru jest potrzebne jak masz klimę załączoną - inaczej zaraz się ta nasza kosiareczka dusi i można się przykro zdziwić kiedy po wytoczeniu na skrzyżowanie nagle łapie Cię zamułka a z twojej prawej nadciąga jakieś np. 25-letnie bmw z niekoniecznie sprawnymi hamulcami.

btw: patrząc na żywotność sprzęgieł i objawy ich rozpadu, to zużycie tarczy nam raczej nie grozi i chyba takie przedłużone przepolerowanie tarczy do czasu wyrównania obrotów silnik-skrzynia mniej niszcząco wpływa na cały zespół, niż stanowcze zesprzęglanie.

co do minimalnych obrotów, to bez koła dwumasowego dolna granica pracy silnika 4-cylindrowego wynosi gdzieś 1300-1400 obrotów (tak się doczytałem szukając kiedyś info o funkcjonowaniu dwumas), więc dla silnika 3-cylindorwego należałoby przyjąć gdzieś 4/3 tej wartości. zejście poniżej tej wartości nie służy ani skrzyni, ani sprzęgłu... silnikowi pewnie też nie. poza tym wykres momentu obrotowego naszej kosiary mówi sam za siebie.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
Kotecek
Gość
« Odpowiedz #71 : Piątek, 24 Sierpień 2012, 13:48 »

Pojeździłem tym Alto i stwierdziłem, ze LPG nie będzie, bo spala w cyklu mieszanym to mniej niż producent podaje dla autostrady. Słabego testera coś mieli chyba. Najczęściej spalało to 3,7. Motostat wyliczył średnią 3,9 pewnie dlatego, że na dotarciu spalał dużo (do 4,3). Rekord to 3,54 Uśmiech Tak więc auto udane. Różnica w użytkowaniu (paliwo + przegląd) między Alto na benzynie a tą wielka krową na gazie to 100PLN na korzyść krowy (Opel Astra 1,4) w skali roku. Będzie na benzynie, no chyba że dysproporcje cenowe kiedyś będą jak 1 do 4 czy jeszcze większe.
Zapisane
marysia
V.I.P
*
Wiadomości: 1385



WWW
« Odpowiedz #72 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 22:02 »

Zdecydowałam dziś, że cytryna dostaje LPG!
robię w tygodniu dokładnie 1080 km licząc tylko dojazdy do pracy więc oszczędności związane z instalacją zwrócą się raczej szybko...
nie lubiłam nigdy LPG ale daje mi ostatnio po kieszeni a wyliczenia mówią same za siebie (około 500 zł w kieszeni na miesiąc)
Więc trzymajcie za mnie kciuki żebym trafiła na dobrego speca od gazu Łohoho
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #73 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 23:26 »

jeśli chcesz mieć na prawdę speca to daj znać... poradzę Ci gdzie w Łodzi warto to zrobić! Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
marysia
V.I.P
*
Wiadomości: 1385



WWW
« Odpowiedz #74 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 23:29 »

jeszcze się zastanawiam, mam straszny mętlik w głowie bo boję się, że koszty dodatkowe mnie zjedzą.
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #75 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 23:39 »

Marysia, jako że u nas jest 1 samochód z lpg, jak pójdziesz do dobrego "gaziarza" to nie ma ŻADNYCH INNYCH OPŁAT że coś Pani nie działa i trzeba wymienić.
Żadnych innych wizyt u gazownika...
z tego co pamiętam po 1000km jest wymiania filtra i czytanie błędów i dostrajanie w razie potrzeby
i później co 20 000km wymiana filtra i tak forever
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #76 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 23:41 »

hmmm...

dla mnie jest jedyne miejsce w łodzi gdzie warto... polecam, bo znam wiele GRUBYCH projektów, które mają gaz na co dzień i na prawdę nie narzekają...

http://nagaz.pl/kontakt/
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #77 : Środa, 07 Listopad 2012, 00:10 »

Zdecydowałam dziś, że cytryna dostaje LPG!
robię w tygodniu dokładnie 1080 km licząc tylko dojazdy do pracy więc oszczędności związane z instalacją zwrócą się raczej szybko...
nie lubiłam nigdy LPG ale daje mi ostatnio po kieszeni a wyliczenia mówią same za siebie (około 500 zł w kieszeni na miesiąc)
Więc trzymajcie za mnie kciuki żebym trafiła na dobrego speca od gazu Łohoho

o kurde jestem w szoku z tym LPG  Smutny ...miałem LPG w SC i byłem mega zadowolony ale jakoś trojaczka bym nie zagazował pomimo że paręset złotych wydaje co miesiąc na paliwo...ale z tego co piszesz to ja dwa razy mniej od Ciebie km robię...wiec hmm może rzeczywiście...

...hmm a może jakoś udałoby się inaczej życie zorganizować  Język pomyśl o tym...czasami to dobry bodziec Uśmiech

(a z tym zagazowaniem to musi to być ktoś kto zjadł zęby na LPG żeby nie schrzanił roboty!!! i cytrynki)
« Ostatnia zmiana: Środa, 07 Listopad 2012, 00:14 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #78 : Środa, 07 Listopad 2012, 01:35 »

(a z tym zagazowaniem to musi to być ktoś kto zjadł zęby na LPG żeby nie schrzanił roboty!!! i cytrynki)

dlatego podałem adres firmy, która tania nie jest, ale za to spece jakich mało!
Tyle z opowieści znajomych i klientów!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #79 : Środa, 07 Listopad 2012, 08:03 »

ja drążyłem temat dość mocno w Krakowie, dzwoniąc po najbardzoej renowanych zakładach w Krakowie. I powiem, że wszędzie mi raczej mnie zniechęcano, choć nie mówili, że to chory pomysł. W Krakowie mają dość spore doświadczenie w tych silnikach gdyż u nas L-ki (a jest tego dziesiątki jak nie setki) to od paru lat to yariski II i wszystkie (poza oczywiocie D4D) jeżdza na gazie.  Gości mi mówili, że już klka razy wymieniali silnik. Tzn wytrzymują max 150-200tys......na ale wiadomo można kupić potem silnik za max 1.500 zł także i tak sie opłaci. Mnie jednak serce by bolała jak bym musiał wymienić mu serducho. 
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do góry
Drukuj
Skocz do: