kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #80 : Środa, 07 Listopad 2012, 08:51 » |
|
... Mnie jednak serce by bolała jak bym musiał wymienić mu serducho.
...mi chyba też
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
marysia
V.I.P
Wiadomości: 1385
|
|
« Odpowiedz #81 : Środa, 07 Listopad 2012, 09:21 » |
|
kurczę wstrzymam się jeszcze bo delikatnie to ja nie jeżdżę ale może krostofch ma rację: ...hmm a może jakoś udałoby się inaczej życie zorganizować pomyśl o tym...czasami to dobry bodziec i trzeba sięw końcu na coś zdecydować
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #82 : Środa, 07 Listopad 2012, 11:56 » |
|
ja wymieniłem serducho chyba za 500 czy 700zł
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marysia
V.I.P
Wiadomości: 1385
|
|
« Odpowiedz #83 : Środa, 07 Listopad 2012, 18:18 » |
|
jednak będzie dolot zamiast gazu kręcę jak diabeł słońcem hehe
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #84 : Środa, 07 Listopad 2012, 20:51 » |
|
Marysiu... przy Twoich przebiegach (1000+ km/tydzień) musiałabyś tankować gaz raz na 2 dni (butla, która wchodzi zamiast zapasu ma chyba coś koło 20-24l... chyba). kurczę wstrzymam się jeszcze bo delikatnie to ja nie jeżdżę ale może krostofch ma rację: ...hmm a może jakoś udałoby się inaczej życie zorganizować pomyśl o tym...czasami to dobry bodziec i trzeba sięw końcu na coś zdecydować ...tak, tak, ma rację przy takich kosztach dojazdu można czasami mieszkanie wynająć - koszt będzie porównywalny, a ile czasu zaoszczędzisz? btw: z obiegowych opinii słyszę, że chyba jedynym produkowanym do dziś małym samochodem, który przyzwoicie znosi gaz, jest... panda 1.2. sam sobiście widziałem seikola z przebiegiem 350kkm, z czego 300kmm na gazie, więc stare technologicznie silniki fiata chyba lubią LPG. a co do kosztów eksploatacyjnych instalacji, to trzeba jednak liczyć je na poziomie 2k-3k PLN/100kkm (filtry, przeglądy instalacji, ograniczona żywotność wtryskiwaczy i u nas szybciej powstające luzy zaworowe)... ale to i tak się przy takim przebiegu opłaca.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
aygo_driver
Klubowicz
Wiadomości: 797
|
|
« Odpowiedz #85 : Środa, 07 Listopad 2012, 21:04 » |
|
Opłaca się księgowo, a czy ekonomicznie to każdy sobie sam powinien odpowiedzieć
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #86 : Środa, 07 Listopad 2012, 21:58 » |
|
powiem tak jak mial bym kupic auto trojaczka i byl by z lpg to bym bral a jak bym trafil bez lpg to by tak juz zostal
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
puzon
Użytkownik
Wiadomości: 41
|
|
« Odpowiedz #87 : Wtorek, 13 Listopad 2012, 12:20 » |
|
Cześć! Mojej żony 107 śmiga od lata na lpg. średnie spalanie to nie więcej niż 7l/100,raptem o litr większe niż na pb. auto jest b. często eksploatowane nawet na odcinku do 5km. z racji tego,że jest garażowane,a po uruchomieniu przejeżdża 500m (bez nagrzewnicy) do przełączenia się na gaz,liczę,że silnik wytrzyma do 100kkm(mon. lpg 30kkm). nurtuje mnie pytanie czy można włożyć większe serce,1300ccm. pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #88 : Wtorek, 13 Listopad 2012, 12:24 » |
|
nurtuje mnie pytanie czy można włożyć większe serce,1300ccm. pozdrawiam!
zanim pojawi się tu off-top, od razu przekierowywuję na http://c1aygo107.net/index.php?topic=255.0 Moderator czuwa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #89 : Środa, 14 Listopad 2012, 14:17 » |
|
Minął ponad rok od założenia instalacji gazowej: - zrobiłem ponad 20k km - żadnych problemów z instalacją - brak odgłosów zaworów - spalanie na poziomie paliwa (poniżej 7l) - koszt przejechania 100km ~ 4,5€ Niedowiarków odsyłam do moich motostatów - skrupulatnie notowałem każdy wydatek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #90 : Środa, 14 Listopad 2012, 14:43 » |
|
jakiej formy jest ta instalacja? Nie było/ma żadnych niespodzanek? Nic nie szarpie silnikiem? Przejeście z pb na lpg i na odwrót płynne?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bikerking
Użytkownik
Wiadomości: 18
|
|
« Odpowiedz #91 : Niedziela, 27 Styczeń 2013, 20:00 » |
|
Witam.
W związku z nabyciem niedawno trojaczka od razu myślę o jego zagazowaniu. Chciałbym zatem odświeżyć temat. Widzę że na forum nie ma zbyt wiele trojaczków z LPG. Co nieco googlałem o silnikach VVTi 1.0 i o podzespołach do zagazowania. Po małym studiowaniu skłaniam się do założenia instalacji na sterowniku STAG. Choć tematy związane z instalacją są dla mnie czarną magią, to spotkałem się z poniższym zestawem montowanym w Toyotach Yaris 1.0 VVTi. Chodzi dokładnie o taki zestaw: sterownik: STAG 300 plus / STAG 4 PLUS (nie wiem jaka jest miedzy nimi różnica - w cenie około 50-100 zł) reduktor: Alaska wtryskiwacze: Hana 2000 (czarne, pojedyncze? listwa? - może ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć łopatologicznie jest różnica?)
Proszę zatem jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z LPG w tych silnikach o zweryfikowanie czy ten zestaw będzie dobry, albo o sugestie (Może coś tańszego?)
Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1:
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #92 : Poniedziałek, 28 Styczeń 2013, 11:02 » |
|
Hej, ja ze STAGiem mam złe doświadczenia w Bravo, to trochę taka różna zbieranina części a nie dedykowany cały zestaw. Nie jest zły ale gaziarz musi być kumaty (z tym największy problem). Osobiście szukałbym już coś dedykowanego no i dobrego gaziarza, nawet jak daleko będzie.
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #93 : Poniedziałek, 28 Styczeń 2013, 11:31 » |
|
biela ma racje duzo tu zalezy od samego mechanika czy auto bedzie jezdzic czy nie !!!! tak ze lepiej auto zaprowadzic 100km dalej do mechanika ale takiego co to wie na czym polega robota !!!!
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
bikerking
Użytkownik
Wiadomości: 18
|
|
« Odpowiedz #94 : Piątek, 01 Luty 2013, 17:44 » |
|
Macie racje, tylko cała filozofia polega na tym żeby ocenić który z gazowników jest kumaty a który nie .. a to wcale nie jest takie proste Zrobiłem konkretny research w internecie i w realu (objeździłem i obdzwoniłem w mojej okolicy naprawdę dużo warsztatów LPG). I okazało się że 4 km od mojego domu jest warsztat który przez wielu na rożnych forach jest polecany. Gościu zamiast zachęcać mnie do LPG (w końcu na tym zarabia), poinformował mnie co w przypadku trojaczka może być nie tak po założeniu LPG i żeby się jeszcze zastanowił (SZOK ). Zrobił mi wykład na temat zaworów i zachęcił do ponownego przestudiowania tematu (koszta) ich regulacji. A w przypadku jak już na 100% się zdecyduje to zanim przyjadę do nich to mam jechać do mechanika żeby sprawdził czy nie mam luzów na zaworach. Jeśli mam to obowiązkowa regulacja na wstępie. A więc z mechanikiem umówiony jestem na wtorek i jak wszystko będzie ok to jadę do gazowania. Co do samego LPG, polecił sprawdzony sterownik bez żadnych autoadaptacji (również w internecie naczytałem że ISA oraz ISA2 nie są zbyt dopracowane i jest to tylko i wyłącznie wygoda dla instalatora), czyli stag4 i do tego wtryskiwacze hana2000. Pokazał mi w magazynku dosłownie stosy zużytych wtryskiwaczy "magic" jako najbardziej awaryjnych. (ogólnie potwierdził wszystko to czego wcześniej po znacznym przesianiu naczytałem się w internecie). Pozdrawiam Darek
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1:
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #95 : Piątek, 01 Luty 2013, 18:07 » |
|
no to fajnie, że masz koło siebie takiego ogarniętego speca. Czekamy na dalsze relacje.
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #96 : Piątek, 01 Luty 2013, 20:21 » |
|
Macie racje, tylko cała filozofia polega na tym żeby ocenić który z gazowników jest kumaty a który nie .. a to wcale nie jest takie proste Zrobiłem konkretny research w internecie i w realu (objeździłem i obdzwoniłem w mojej okolicy naprawdę dużo warsztatów LPG). I okazało się że 4 km od mojego domu jest warsztat który przez wielu na rożnych forach jest polecany. Gościu zamiast zachęcać mnie do LPG (w końcu na tym zarabia), poinformował mnie co w przypadku trojaczka może być nie tak po założeniu LPG i żeby się jeszcze zastanowił (SZOK ). Zrobił mi wykład na temat zaworów i zachęcił do ponownego przestudiowania tematu (koszta) ich regulacji. A w przypadku jak już na 100% się zdecyduje to zanim przyjadę do nich to mam jechać do mechanika żeby sprawdził czy nie mam luzów na zaworach. Idealnie by było jakby ten co montuje instalacje gazowe zajmował się tez naprawą samochodów(silników). Nie ma wtedy odsyłania od gaziarza do mechasa i z powrotem jak by co nie grało. No ale takich szukać ze świeczką. Parę lat temu jak tez szukałem gazownika to znalazłem takiego dopiero po zagazowaniu samochodu jak mi się zaczeły problemy. To że miałem do neigo 120 km to nie był problem bo goś wiedział jaki jest mój problem od razu jak zobaczył jakim samocodem zajechałem i co mi wpieprzono pod maskę u "gazownika'.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #97 : Piątek, 01 Luty 2013, 22:53 » |
|
wiesz po czym poznac dobrego instalatora LPG .... po tym ze jak sie chcesz umówić to termin jest za miesiąc i wpisuje cie do zeszytu w kolejkę
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
bikerking
Użytkownik
Wiadomości: 18
|
|
« Odpowiedz #98 : Środa, 06 Luty 2013, 11:38 » |
|
Byłem na sprawdzeniu zaworów - przy przebiegu 58 tyś parę zaworów na skraju dopuszczalnych norm :/ Wszyscy do okoła minie straszą kosztami związanymi z regulacją zaworów. Mechanik straszy mnie znowu kosztami związanymi z robocizną (twierdzi że trzeba rozkręcić połowę silnika o ile ni wyjąć go całego - dużo za robociznę, nie mówiąc o wymianie płytek/szklanek). Gazownik znowu mnie straszy że obowiązkowo regulacje zaworów trzeba przeprowadzać co 30 tyś ale przy moim przebiegu (auto ma obecnie 58 tyś) po 10 tyś powinienem pierwszej regulacji dokonać. W aso za regulacje śpiewają około 1500 zł. W serwisie nieautoryzowanym specjalizującym się w toyotach zaśpiewali za regulacje 600-800 zł + po 40-60 tyś km regeneracja głowicy - koszt 3000 zł. Jak sobie koszta podliczyłem to wychodzi że bawienie się w LPG w tym autku są na granicach opłacalności, a w pesymistycznym przypadku nawet nieopłacalne. Czy to tak naprawdę wygląda? Trochę się zawiodłem .. nie jestem wyznawcą LPG tylko wyznawcą "kalkulatora", nawet biorąc powyższe po 6-7 latach eksploatacji samochodu zysk by bł na poziomie 4-5 tyś zł, tylko czy jeśli faktycznie co chwile trzeba jeździć na przeglądy, do mechanika itp, czy jest to warte tego zachodu? Kurcze za dużo już na ten temat rozmyślam. Darek
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1:
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #99 : Środa, 06 Luty 2013, 22:20 » |
|
Nie psuj autka, sam widzisz że ryzyko jest podwyższone, niestety to nie tico
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
|