janq
V.I.P

Wiadomości: 459
|
 |
« Odpowiedz #100 : Czwartek, 07 Luty 2013, 10:06 » |
|
Ja też sobie odpuściłem LPG. Przy moich dość małych rocznych przebiegach wyszło to całkowicie nie opłacalne. Jak się jeździ ekonomicznie tym autem to można zejść poniżej 5l/100, więc szkoda kasy na części i mechaników. Po 2 tracisz miejsce w bagajerze, który i tak jest mały.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karter
Klubowicz

Wiadomości: 33
|
 |
« Odpowiedz #101 : Czwartek, 07 Luty 2013, 16:01 » |
|
W aso za regulacje śpiewają około 1500 zł. z popychaczami czy bez? W serwisie nieautoryzowanym specjalizującym się w toyotach zaśpiewali za regulacje 600-800 zł + po 40-60 tyś km regeneracja głowicy - koszt 3000 zł. Ceny niczego, niczego!?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #102 : Czwartek, 07 Luty 2013, 21:06 » |
|
myśłe więc, ze na prawdę nie warto instalować lpg....chyba że ktos naprawde jeździ bardzo ...bardzo dużo w trasie....ale przecież w trasie pali 4.5-5 litrów... wiec po co ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #103 : Czwartek, 07 Luty 2013, 22:14 » |
|
popieram keliope  szkoda wozu 
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
bikerking
Użytkownik

Wiadomości: 18
|
 |
« Odpowiedz #104 : Piątek, 08 Luty 2013, 12:02 » |
|
Dzięki za sugestie, tym bardziej że pewnie macie racje  Ale kurcze mnie ta przekora kiedyś do zguby do prowadzi.  Temat zacząłem studiować jakbym miał jakiś egzamin zdawać. A o zaworach i ich regulacji to już nawet po prace magisterskie sięgnąłem  Albo zostanę największym frajerem świata i zniszczę silnik albo wyjdę na tym bardzo dobrze, pośrednich opcji nie ma. C1 umówiony na zagazowanie. Ostateczna wersja: - Stag 300 premium (z tego względu ze ma zabezpieczenia przed podawaniem zbyt ubogiej mieszanki) - niestety większy koszt - Alaska - Hana 2000 Koszt 3 tyś (ale może się jeszcze dogadam), serwis montażowy znaleziony metodami takimi że już bardziej wyszukanych nie idzie  (pół polski obdzwonione  ) Po montażu od razu trasa testowa 500km - wiec na pewno zdam relacje. Pozdrawiam Darek Ps. Może zabrzmi to dziwnie ale autko ma przejechać całą Europe łącznie ze Skandynawią więc jeśli nie spsuje silnika to raczej się opłaci.
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1: 
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #105 : Piątek, 08 Luty 2013, 12:06 » |
|
to gdzie ,w jakim mieście znalazłeś tego gazownika  ??
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
bikerking
Użytkownik

Wiadomości: 18
|
 |
« Odpowiedz #106 : Piątek, 08 Luty 2013, 12:25 » |
|
davanti w Katowicach
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1: 
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #107 : Piątek, 08 Luty 2013, 12:28 » |
|
bikerking szacun za determinację trzymam kciuki  ...pewnie będzie gites majonez  (P.S. szykujesz jakaś większa wyprawę?)
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
biela
Administrator

Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
 |
« Odpowiedz #108 : Sobota, 16 Luty 2013, 14:37 » |
|
hardkor  oby poszło dobrze
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #109 : Sobota, 16 Luty 2013, 17:53 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bikerking
Użytkownik

Wiadomości: 18
|
 |
« Odpowiedz #110 : Poniedziałek, 18 Luty 2013, 12:25 » |
|
ok.. zbrodnia popełniona  instalacja gazowa założona, także zdam relacje z jakiejś większej eskapady (możliwe że już po najbliższym weekendzie). Narazie śmiga ok, nie zauważyłem jakiejś różnicy między LPG a PB, przełączenie na gaz niezauważalne z perspektywy kierowcy. Niestety wepchnęli mi w koło zapasowe tylko 34l, łudziłem się że może upchną coś większego. Stag 300 premium połączony na stałe złączem z OBD samochodu, zobaczymy jak to się sprawdzi. Darek.
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1: 
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #111 : Poniedziałek, 18 Luty 2013, 13:02 » |
|
czekamy na relacje z jazdy, ciekaw jestem ile zrobisz na baku
wtryski jakiej firmy? Reduktor chyba też sie zakłada w sekwencji?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
william7
Użytkownik

Wiadomości: 14
|
 |
« Odpowiedz #112 : Poniedziałek, 18 Luty 2013, 16:58 » |
|
wtryski zapewne hana, a reduktor obstawiam alaska lub zavoli.
Sam zastanawiam się nad montażem lpg do Yarisa 1.0 i można znaleść opinie, że wszystko jest ok.
Jednak te opinie są pisane przez osoby, które zrobiły 20-30 kkm na lpg. Nie znalazłem opini osób, które by przejechaly powyżej 100 kkm i chwaliły, że nic się z autem nie dzieje...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bikerking
Użytkownik

Wiadomości: 18
|
 |
« Odpowiedz #113 : Poniedziałek, 18 Luty 2013, 20:52 » |
|
dokładnie tak: wtryski hana2000, reduktor alaska, no i wspomniany premium. No i masz racje z opiniami. Pozytywne opinie kierowców którzy przejechali 20 tys to mało. Choć znalazłem dużo trojaczków i yarisów na spritmonitor z dużym przebiegiem, szkoda że nie ma na tym portalu możliwości komunikacji z tymi użytkownikami. No nic. Za rok, dwa lata mnie możecie pytać  . Puki co luzy mam zmierzone, po 10 tyś zmierzę je jeszcze raz i porównamy. Z lubryfikacji zrezygnowałem z tego względu że nikt z serwisantów mnie do niej nie namawiał, wręcz odradzali.
|
|
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1: 
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #114 : Poniedziałek, 18 Luty 2013, 21:11 » |
|
trzymamy kciuki  oby autko służyło jak najdłużej  a właściwie silnik (P.S. udanej wyprawy  )
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #115 : Poniedziałek, 18 Luty 2013, 21:20 » |
|
a propos luzów zaworowych... popraw mnie, jeżeli się mylę, ale mierzy się pomiędzy krzywką wałka rozrządu, a zaworem? więc jeżeli w gniazdach zaworów i na samych zaworach znajduje się nagar, to może okazać się, że powoduje on pewien błąd pomiaru? rozumiem, że mechanik nie wykręcał i nie oglądał zaworów/gniazd? wiem, że grubość nagaru może nie jest duża, ale sama tolerancja luzu też za wielka nie jest... ostatnio czytałem fragmenty jakiejś pracy doktorskiej o silnikach/paliwach i tak mi rzuciły właśnie w oczy fotki zasyfionych zaworów dolotowych... niezłe tam było szambo i to podobno to wszytko bierze się z biokomponentów, które chyba są w paliwach od 10 lat.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
bikerking
Użytkownik

Wiadomości: 18
|
 |
« Odpowiedz #116 : Wtorek, 19 Luty 2013, 09:42 » |
|
a propos luzów zaworowych... popraw mnie, jeżeli się mylę, ale mierzy się pomiędzy krzywką wałka rozrządu, a zaworem? niestety nie znam się na tym ale znalazłem artykuł opisujący sposób mierzenia na przykładzie samochodu z regulacją na płytkach z którego wynika że tak to właśnie raczej wygląda. Mechanik to w ogóle trochę nieokrzesany, podczas odbioru auta mówi mi że nie ma tak precyzyjnego szczelinomierza i u niego błąd pomiaru wynosi 0,05mm (trochę mnie wkurzył bo porządny szczelinomierz kosztuje tylko parędziesiąt złotych). Dlatego wniosek mam taki, albo nauczyć się samemu albo oddać na sprawdzenie do ASO. http://autokult.pl/2012/10/10/regulacja-luzow-zaworowych-co-to-jest-czy-mozna-zrobic-to-samemu-poradnikcz-2?utm_source=Facebook&utm_medium=Link+14%3A00&utm_campaign=FanpageAle dzięki za sugestie, dobrze wiedzieć ze coś takiego może zakłócić pomiar. ps. Dzisiaj pierwsze tankowanie testowe (80km autostrada 110km/h, reszta miasto), spalanie 5.5 na mnotostat zaniżone ze względu że przejechałem 12km na benzynie, biorąc to pod uwagę wyszło 6,23.
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19 Luty 2013, 09:56 wysłane przez bikerking »
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1: 
|
|
|
william7
Użytkownik

Wiadomości: 14
|
 |
« Odpowiedz #117 : Wtorek, 19 Luty 2013, 13:55 » |
|
A przy jakim przebiegu zakładałeś LPG?
Firma Davanti z Katowic słynie raczej z dobrych montaży, takie opinie mają na lpg-forum.
Mam takie poboczne pytanie czym grozi brak aktualizacji dowodu rejestracyjnego po założeniu instalacji?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #118 : Wtorek, 19 Luty 2013, 17:24 » |
|
IMO: Prawo o ruchu drogowym daje podstawy do tego (wybrane punkty):
Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie: 1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd c) narusza wymagania ochrony środowiska; (...bo przecież diagnosta nie pomierzył zawartości spalin) 7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu. (tu nawet nie "pierdniesz")
...i były tam zapiski o stwarzaniu zagrożenia - przecież jeździsz na niezalegalizowanej, wysokociśnieniowej "bombie gazowej"? kogo będą sądzić, jak w razie kolizji dojdzie do rozszczelnienia instalacji? zapłonu?
Instalator i diagnosta ręczą swoimi podpisami za bezpieczeństwo tego pojazdu przed prorokiem... w razie "zmoki" nie będziesz miał na kogo zwalić.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #119 : Wtorek, 19 Luty 2013, 19:10 » |
|
niestety nie znam się na tym ale znalazłem artykuł opisujący sposób mierzenia na przykładzie samochodu z regulacją na płytkach z którego wynika że tak to właśnie raczej wygląda. Mechanik to w ogóle trochę nieokrzesany, podczas odbioru auta mówi mi że nie ma tak precyzyjnego szczelinomierza i u niego błąd pomiaru wynosi 0,05mm (trochę mnie wkurzył bo porządny szczelinomierz kosztuje tylko parędziesiąt złotych). Dlatego wniosek mam taki, albo nauczyć się samemu albo oddać na sprawdzenie do ASO.
Nikt ci inaczej luzów nie zmierzy, no chyba, że przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Jesli kompresja jest w granicach normy nie ma sensu cudować i pomiar szczelinomierzem jest wystarczający. Szczeloinomierz cieńszy niż 0.05 mm nie jest wogóle do regulacji czy sprawdzania luzu potrzebny, bo luzy kwalifikujące do regulacji są znacznie powyżej 0.05mm. Co do demontażu zaworów to bez ściągania głowicy nie da sie tego zrobić. Co do nagarów to zakakłdając, że to prawda to eksploatacja na LPG ogranicza powstawanie nagarów. LPG spala się całkowicie do CO2 H2O i CO oraz niewielkich ilości NOx. Aromatyczne tak dobrze sie nie dopalają stad konieczność katalizatora. Miałem samochód bez kata eksploataowany po zagazowaniu niemal wyłacznie na LPG (benzyna tylko do odpalania w wielkie mrozy). 30 tys km po wymianie kompletnegu tłumików i rury wydechowej koniec rury wydechowej miał tylko rdzawy nalot- żadnych ciemnych osadów na końcówce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|