Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 212321 razy)
janq
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 459



« Odpowiedz #100 : Czwartek, 07 Luty 2013, 10:06 »

Ja te偶 sobie odpu艣ci艂em LPG. Przy moich do艣膰 ma艂ych rocznych przebiegach wysz艂o to ca艂kowicie nie op艂acalne.
Jak si臋 je藕dzi ekonomicznie tym autem to mo偶na zej艣膰 poni偶ej 5l/100, wi臋c szkoda kasy na cz臋艣ci i mechanik贸w. Po 2 tracisz miejsce w bagajerze, kt贸ry i tak jest ma艂y.
Zapisane

Karter
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 33



« Odpowiedz #101 : Czwartek, 07 Luty 2013, 16:01 »

W aso za regulacje 艣piewaj膮 oko艂o 1500 z艂. z popychaczami czy bez? W serwisie nieautoryzowanym specjalizuj膮cym si臋 w toyotach za艣piewali za regulacje 600-800 z艂 + po 40-60 ty艣 km regeneracja g艂owicy - koszt 3000 z艂. Ceny niczego, niczego!?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #102 : Czwartek, 07 Luty 2013, 21:06 »

my艣艂e wi臋c, ze na prawd臋 nie warto instalowa膰 lpg....chyba 偶e ktos naprawde je藕dzi bardzo ...bardzo du偶o w trasie....ale przecie偶 w trasie pali 4.5-5 litr贸w... wiec po co ...
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #103 : Czwartek, 07 Luty 2013, 22:14 »

popieram keliope  OK szkoda wozu  lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #104 : Pi膮tek, 08 Luty 2013, 12:02 »

Dzi臋ki za sugestie, tym bardziej 偶e pewnie macie racje U艣miech
Ale kurcze mnie ta przekora kiedy艣 do zguby do prowadzi.  Na pewno NIE!
Temat zacz膮艂em studiowa膰 jakbym mia艂 jaki艣 egzamin zdawa膰. A o zaworach i ich regulacji to ju偶 nawet po prace magisterskie si臋gn膮艂em U艣miech
Albo zostan臋 najwi臋kszym frajerem 艣wiata i zniszcz臋 silnik albo wyjd臋 na tym bardzo dobrze, po艣rednich opcji nie ma.
C1 um贸wiony na zagazowanie.
Ostateczna wersja:
- Stag 300 premium (z tego wzgl臋du ze ma zabezpieczenia przed podawaniem zbyt ubogiej mieszanki) - niestety wi臋kszy koszt
- Alaska
- Hana 2000

Koszt 3 ty艣 (ale mo偶e si臋 jeszcze dogadam), serwis monta偶owy znaleziony metodami takimi 偶e ju偶 bardziej wyszukanych nie idzie U艣miech (p贸艂 polski obdzwonione U艣miech)

Po monta偶u od razu trasa testowa 500km - wiec na pewno zdam relacje.

Pozdrawiam
Darek

Ps. Mo偶e zabrzmi to dziwnie ale autko ma przejecha膰 ca艂膮 Europe 艂膮cznie ze Skandynawi膮 wi臋c je艣li nie spsuje silnika to raczej si臋 op艂aci.
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #105 : Pi膮tek, 08 Luty 2013, 12:06 »

to gdzie ,w jakim mie艣cie znalaz艂e艣 tego gazownika Co???
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #106 : Pi膮tek, 08 Luty 2013, 12:25 »

davanti w Katowicach
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #107 : Pi膮tek, 08 Luty 2013, 12:28 »

bikerking szacun za determinacj臋 trzymam kciuki U艣miech ...pewnie b臋dzie gites majonez U艣miech


(P.S. szykujesz jaka艣 wi臋ksza wypraw臋?)
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #108 : Sobota, 16 Luty 2013, 14:37 »

hardkor Mrugni臋cie oby posz艂o dobrze
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #109 : Sobota, 16 Luty 2013, 17:53 »

tu jaki艣 go艣膰 sam sobie montowa艂 LPG........ U艣miech

http://www.c1oc.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3968&p=61002&hilit=lpg+diy#p61002

Zapisane

bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #110 : Poniedzia艂ek, 18 Luty 2013, 12:25 »

ok.. zbrodnia popełniona  J臋zyk
instalacja gazowa założona, także zdam relacje z jakiejś większej eskapady (możliwe że już po najbliższym weekendzie). Narazie śmiga ok, nie zauważyłem jakiejś różnicy między LPG a PB, przełączenie na gaz niezauważalne z perspektywy kierowcy. Niestety wepchnęli mi w koło zapasowe tylko 34l, łudziłem się że może upchną coś większego.
Stag 300 premium połączony na stałe złączem z OBD samochodu, zobaczymy jak to się sprawdzi.

Darek.
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #111 : Poniedzia艂ek, 18 Luty 2013, 13:02 »

czekamy na relacje z jazdy, ciekaw jestem ile zrobisz na baku

wtryski jakiej firmy? Reduktor chyba te偶 sie zak艂ada w sekwencji?
Zapisane

william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #112 : Poniedzia艂ek, 18 Luty 2013, 16:58 »

wtryski zapewne hana, a reduktor obstawiam alaska lub zavoli.

Sam zastanawiam si臋 nad monta偶em lpg do Yarisa 1.0 i mo偶na znale艣膰 opinie, 偶e wszystko jest ok.

Jednak te opinie s膮 pisane przez osoby, kt贸re zrobi艂y 20-30 kkm na lpg.
Nie znalaz艂em opini os贸b, kt贸re by przejechaly powy偶ej 100 kkm i chwali艂y, 偶e nic si臋 z autem nie dzieje...
Zapisane
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #113 : Poniedzia艂ek, 18 Luty 2013, 20:52 »

dok艂adnie tak: wtryski hana2000, reduktor alaska, no i wspomniany premium.
No i masz racje z opiniami. Pozytywne opinie kierowc贸w kt贸rzy przejechali 20 tys to ma艂o. Cho膰 znalaz艂em du偶o trojaczk贸w i yaris贸w na spritmonitor z du偶ym przebiegiem, szkoda 偶e nie ma na tym portalu mo偶liwo艣ci komunikacji z tymi u偶ytkownikami. No nic. Za rok, dwa lata mnie mo偶ecie pyta膰 Mrugni臋cie. Puki co luzy mam zmierzone, po 10 ty艣 zmierz臋 je jeszcze raz i por贸wnamy. Z lubryfikacji zrezygnowa艂em z tego wzgl臋du 偶e nikt z serwisant贸w mnie do niej nie namawia艂, wr臋cz odradzali.
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #114 : Poniedzia艂ek, 18 Luty 2013, 21:11 »

trzymamy kciuki U艣miech oby autko s艂u偶y艂o jak najd艂u偶ej U艣miech a w艂a艣ciwie silnik U艣miech

(P.S. udanej wyprawy Mrugni臋cie )
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #115 : Poniedzia艂ek, 18 Luty 2013, 21:20 »

a propos luz贸w zaworowych... popraw mnie, je偶eli si臋 myl臋, ale mierzy si臋 pomi臋dzy krzywk膮 wa艂ka rozrz膮du, a zaworem? wi臋c je偶eli w gniazdach zawor贸w i na samych zaworach znajduje si臋 nagar, to mo偶e okaza膰 si臋, 偶e powoduje on pewien b艂膮d pomiaru? rozumiem, 偶e mechanik nie wykr臋ca艂 i nie ogl膮da艂 zawor贸w/gniazd? wiem, 偶e grubo艣膰 nagaru mo偶e nie jest du偶a, ale sama tolerancja luzu te偶 za wielka nie jest... ostatnio czyta艂em fragmenty jakiej艣 pracy doktorskiej o silnikach/paliwach i tak mi rzuci艂y w艂a艣nie w oczy fotki zasyfionych zawor贸w dolotowych... niez艂e tam by艂o szambo i to podobno to wszytko bierze si臋 z biokomponent贸w, kt贸re chyba s膮 w paliwach od 10 lat.
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #116 : Wtorek, 19 Luty 2013, 09:42 »

Cytuj
a propos luzów zaworowych... popraw mnie, jeżeli się mylę, ale mierzy się pomiędzy krzywką wałka rozrządu, a zaworem?

niestety nie znam się na tym ale znalazłem artykuł opisujący sposób mierzenia na przykładzie samochodu z regulacją na płytkach z którego wynika że tak to właśnie raczej wygląda. Mechanik to w ogóle trochę nieokrzesany, podczas odbioru auta mówi mi że nie ma tak precyzyjnego szczelinomierza i u niego błąd pomiaru wynosi 0,05mm (trochę mnie wkurzył bo porządny szczelinomierz kosztuje tylko parędziesiąt złotych). Dlatego wniosek mam taki, albo nauczyć się samemu albo oddać na sprawdzenie do ASO.
http://autokult.pl/2012/10/10/regulacja-luzow-zaworowych-co-to-jest-czy-mozna-zrobic-to-samemu-poradnikcz-2?utm_source=Facebook&utm_medium=Link+14%3A00&utm_campaign=Fanpage

Ale dzięki za sugestie, dobrze wiedzieć ze coś takiego może zakłócić pomiar.

ps. Dzisiaj pierwsze tankowanie testowe (80km autostrada 110km/h, reszta miasto), spalanie 5.5 na mnotostat zaniżone ze względu że przejechałem 12km na benzynie, biorąc to pod uwagę wyszło 6,23.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19 Luty 2013, 09:56 wys艂ane przez bikerking » Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #117 : Wtorek, 19 Luty 2013, 13:55 »

A przy jakim przebiegu zak艂ada艂e艣 LPG?

Firma Davanti z Katowic s艂ynie raczej z dobrych monta偶y, takie opinie maj膮 na lpg-forum.

Mam takie poboczne pytanie czym grozi brak aktualizacji dowodu rejestracyjnego po za艂o偶eniu instalacji?
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #118 : Wtorek, 19 Luty 2013, 17:24 »

IMO: Prawo o ruchu drogowym daje podstawy do tego (wybrane punkty):

Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dow贸d rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, 偶e pojazd
        c) narusza wymagania ochrony 艣rodowiska; (...bo przecie偶 diagnosta nie pomierzy艂 zawarto艣ci spalin)
    7) uzasadnionego przypuszczenia, 偶e dane w nim zawarte nie odpowiadaj膮 stanowi faktycznemu. (tu nawet nie "pierdniesz")

...i by艂y tam zapiski o stwarzaniu zagro偶enia - przecie偶 je藕dzisz na niezalegalizowanej, wysokoci艣nieniowej "bombie gazowej"? kogo b臋d膮 s膮dzi膰, jak w razie kolizji dojdzie do rozszczelnienia instalacji? zap艂onu?

Instalator i diagnosta r臋cz膮 swoimi podpisami za bezpiecze艅stwo tego pojazdu przed prorokiem... w razie "zmoki" nie b臋dziesz mia艂 na kogo zwali膰.


Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #119 : Wtorek, 19 Luty 2013, 19:10 »

niestety nie znam si臋 na tym ale znalaz艂em artyku艂 opisuj膮cy spos贸b mierzenia na przyk艂adzie samochodu z regulacj膮 na p艂ytkach z kt贸rego wynika 偶e tak to w艂a艣nie raczej wygl膮da. Mechanik to w og贸le troch臋 nieokrzesany, podczas odbioru auta m贸wi mi 偶e nie ma tak precyzyjnego szczelinomierza i u niego b艂膮d pomiaru wynosi 0,05mm (troch臋 mnie wkurzy艂 bo porz膮dny szczelinomierz kosztuje tylko par臋dziesi膮t z艂otych). Dlatego wniosek mam taki, albo nauczy膰 si臋 samemu albo odda膰 na sprawdzenie do ASO.
Nikt ci inaczej luz贸w nie zmierzy, no chyba, 偶e przy okazji wymiany uszczelki pod g艂owic膮. Jesli kompresja jest w granicach normy nie ma sensu cudowa膰 i pomiar szczelinomierzem jest wystarczaj膮cy. Szczeloinomierz cie艅szy ni偶 0.05 mm nie jest wog贸le do regulacji czy sprawdzania luzu potrzebny, bo luzy kwalifikuj膮ce do regulacji s膮 znacznie powy偶ej 0.05mm.
Co do demonta偶u zawor贸w to bez 艣ci膮gania g艂owicy nie da sie tego zrobi膰.
Co do nagar贸w to zakak艂daj膮c, 偶e to prawda to eksploatacja na LPG ogranicza powstawanie nagar贸w. LPG spala si臋 ca艂kowicie do CO2 H2O i CO oraz niewielkich ilo艣ci NOx. Aromatyczne tak dobrze sie nie dopalaj膮 stad konieczno艣膰 katalizatora. Mia艂em samoch贸d bez kata eksploataowany po zagazowaniu niemal wy艂acznie na LPG (benzyna tylko do odpalania w wielkie mrozy). 30 tys km po wymianie kompletnegu t艂umik贸w i rury wydechowej koniec rury wydechowej mia艂 tylko rdzawy nalot- 偶adnych ciemnych osad贸w na ko艅c贸wce.
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: