Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Dobór oleju, fabryczny minerał czy zmiana na półsyntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 625102 razy)
Robert28
Gość
« Odpowiedz #80 : Środa, 03 Listopad 2010, 11:44 »

Cytuj
Róznica między minerałem a syntetykiem, która da się odczuc od razu jest widoczna w temepraturach krytycznych dla tych oliw i bedzie mocno zauwazalna poniżej minus 15C.
i to właśnie jest jeden z ważniejszych czynników , świadczący o wyższości syntetyków nad minerałami . W trudnych zimowych warunkach olej syntetyczny nie gęstnieje tak szybko jak minerał , co wpływa na szybsze dotarcie a więc i smarowanie w miejscach w których oliwa potrzebna jest tuż po starcie . Spotkałem się z opinią że po przejściu na syntetyk ustało stukanie . To jest właśnie jeden z przykładów . Szybsze dotarcie oleju w wyższe partie silnika oraz film olejowy odpowiedniej jakości , przyczyniają się do ochrony naszych motorów .
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #81 : Środa, 03 Listopad 2010, 13:24 »

...za to mineralny lepiej zachowuje się w wysokich temp. Uśmiech dlatego w"ciepłych krajach" go leją Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Robert28
Gość
« Odpowiedz #82 : Środa, 03 Listopad 2010, 13:36 »

W ciepłych krajach minerała leją bo jest przede wszystkim tani . W lepszych i droższych sprzętach spotkasz syntetyka np: Castrol EDGE Sport 10W-60 .
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025714&contentId=7028277
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #83 : Środa, 03 Listopad 2010, 22:36 »

A że tak spytam, co wg was za różnica czy ciepły kraj czy nie? Sprawny silnik (płyn chłodniczy) po rozgrzaniu i tak powinien mieć zawsze 90 stopni, tak? (olej o ok 10 stopni więcej) Ważna jest (oczywiście poza jakością) lepkość oleju w niskich temperaturach, oraz w docelowej temperaturze pracy silnika. Dla naszych aut (przy normalnej eksploatacji), ze względu na ciasne spasowanie części silnika, zalecane są oleje o niskiej lepkości (energooszczędne) co symbolizuje klasa A1, oraz ew nowsza A5. Dlatego też nie każdy 5W30 jest idealny, bo nie każdy jest taki sam (np Volkswagenowska klasa A3 mimo iż olej również 5w30, to jednak lepkość nieporównywalnie większa.

Nie każdy może wie, ale najnowsza specyfikacja toyoty dla Aygo to 0W20 A1/B1 i taki zamierzam właśnie zalać na przeglądzie. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że jeżdżę głównie na krótkich odcinkach, a zima tuż tuż Uśmiech
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #84 : Środa, 03 Listopad 2010, 23:07 »

...w książce serwisowej Citroena z 2010 roku w zasadzie wszystkie oleje można lać ...TOTAL-a Uśmiech
15W40
10W40
5W40
0W30
INEO ECS (to ten 0W20 ?)

...ciepłe kraje to takie gdzie temp. nie spada w zasadzie za bardzo poniżej zera Uśmiech a w większości roku jest dość upalnie 30-40 st. i tam rzeczywiście ze względów ekonomicznych leją minerała (bo syntetyki w wyższych temp. maja takie same właściwości a nawet gorsze)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:51 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #85 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 00:38 »

To jest właśnie najciekawsze, że Peugeot i Citroen zalecali kiedyś TYLKO 15W40, a Toyota, czyli projektant tego silnika, od zawsze zalecał 5W30. Ja nie mam wątpliwości komu ufać, szczególnie, że teraz już Francuzi się nieco nawrócili na słuszną drogę i w instrukcji dopuszczają łaskawie stosowanie czegoś innego niż minerały Uśmiech

INEO ECS to 5W30,
Total nie ma w ofercie oleju 0W20.

I kolejna ciekawostka: Olej 0W30 (A3) Totala ma większą lepkość, nić 5W30 (A5) Uśmiech
I tak odpowiednio:
W 40st 0W30 68.5mm2/s ,a 5W30 tylko 57mm2/s
W 100st 0W30 12.2mm2/s, a 5W30 tylko 9.9mm2/s

Ciekawe prawda? Uśmiech

Dla porównania wyniki Totala 5W40 (A3)
W 40st 82 mm2/s
W 100st 13.6 mm2/s

I Total mineralny 15W40 (A3):
W 40st aż 110mm2/s !!!
W 100st 14.3 mm2/s

Jak widać największe różnice są w niskich temperaturach (40st), ale nawet przy 100st różnica w gęstości jest. Pomyślcie jak glutowate muszą być minerały, czy nawet półsyntetyki w temperaturze 0st, skoro nawet przy SYNTETYKU 5W40 i lekko obniżonej temperaturze (40st) różnica w lepkości jest znaczna (na korzyść 5W30). Jak dla mnie wybór jest oczywisty. Tylko 0W20 (odpowiednio 8.8/48 mm2/s w Motulu)

Nasz silnik wcale nie jest nieskomplikowany (zmienne fazy rozrządu, dwa wałki, cztery zawory na cylinder), więc nie mam pojęcia czemu Francuzi za wszelką cenę i bez porozumienia z Toyotą próbują zaszkodzić tej udanej konstrukcji (cztery razy z rzędu silnik roku), zalecając lanie tak gównianego oleju jak 15W40.

Mam nadzieję, że tym przydługim wywodem skuszę kogoś do zastanowienia się, czego oczekuje od oleju i
czy naprawdę warto, dla tej minimalnie lepszej ochrony silnika przy w pełni nagrzanym oleju, męczyć silnik większymi oporami podczas jego rozgrzewania stosując oleje 5W40 albo nawet 10W60 (aż 177 mm2/s), gdzie lepkość przy 40st jest prawie CZTEROKROTNIE większa niż w oleju zalecanym przez Toyotę?

P.S. Link do dokładnych specyfikacji olejów Totala:
http://www.lubricants.total.com/lub/lubroot.nsf/VS_SWIPSA/E8602E1F66ADB130C125712C0051BA6B?OpenDocument&UNI=688A60D20AE2F9D9C1256EF3004DB954
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 01:20 wysłane przez 321filip » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #86 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 10:17 »

fajnie... warto o tym pomyśleć Uśmiech

Dzięki Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #87 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 12:46 »

@Filip321, masz pewnie duzo racji w tym co piszesz, ale jedno jest bledne. moze i Toyota zaleca dzis taki olej syntetyczny o jakim piszesz, ale wczesniej zalecali / zalewali mineral. prawie wszystkie yarki z tym silnikiem jezdzily na minerale. zreszta nawet nie wczesniej teraz tez zalewaja. w peugocie na poczatku produkcji lali syntetyk, ale potem przyszlo jakies polecenie zeby lac mineral. teraz nie wiem jak jest bo mnie to nie obchodzi.

Cytuj
Mam nadzieję, że tym przydługim wywodem skuszę kogoś do zastanowienia się, czego oczekuje od oleju i
czy naprawdę warto, dla tej minimalnie lepszej ochrony silnika przy w pełni nagrzanym oleju, męczyć silnik większymi oporami podczas jego rozgrzewania stosując oleje 5W40 albo nawet 10W60 (aż 177 mm2/s), gdzie lepkość przy 40st jest prawie CZTEROKROTNIE większa niż w oleju zalecanym przez Toyotę?

juz dawno pisalem, ze trzeba znalesc swoje piorytety. moje byly takie, zeby przy pelnym bucie, przez pol dnia, mi sie film olejowy nie zerwal. a pol litra paliwa wiecej na 100km mnie malo obchodzila.


a na koniec jedno pytanie do Ciebie bo widze, ze ogarniasz i moze rozwiejesz moje watpliwosci.
po odkreceniu miski olejowej,
-silnik zalany 10w60, jeszcze nastepnego dnia cos tam kapalo.
-ten sam silnik 5w40, po paru godzinach sladu oleju nie bylo.
w podobnej sytuacji w zyciu. samochod stoi na parkingu 2-3 doby. przychodzimy odpalamy. to jak lepiej jak ten olej tam jest, czy lepiej jak przez te 1-2 sek popracuje na sucho ? czy moze wcale na sucho nie pracuje ? a moze te oleje wymyslili po to by chronic coraz bardziej zaawansowane technologicznie silniki przed coraz wieksza glupota uzytkownikow ? a moze po to by silnik palil 0.5l/100km mniej ? moze po to by spelnial coraz bardziej wysrubowane normy emisji spalin ? a moze wszystko po trochu ? jak to wlasciwie jest ? i przez ile olej w silniku ma 40C ?
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Robert28
Gość
« Odpowiedz #88 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:06 »

To może tak dla kontrastu coś ze stajni Castrola .
http://www.castrol.com/castrol/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=9025440&contentId=7047355

Cytuj
Mam nadzieję, że tym przydługim wywodem skuszę kogoś do zastanowienia się, czego oczekuje od oleju i
czy naprawdę warto, dla tej minimalnie lepszej ochrony silnika przy w pełni nagrzanym oleju, męczyć silnik większymi oporami podczas jego rozgrzewania stosując oleje 5W40 albo nawet 10W60 (aż 177 mm2/s), gdzie lepkość przy 40st jest prawie CZTEROKROTNIE większa niż w oleju zalecanym przez Toyotę?

Jak już wcześniej podałem oleje 10W60 zazwyczaj spotkać można tam gdzie temperatura w cieniu często wynosi 40 -50 stopni C . Szaleństwem byłoby zalać taki olej u nas. Ja zamierzam przy następnej wymianie zalać Castrol EDGE 0W-30 . Jednak ktoś mi kiedyś powiedział aby stopniowo zmieniać olej z minerała na półsyntetyk i dopiero potem na syntetyk . Nie wiem ile w tym jest prawdy , ale przynajmniej mogłem przetestować różne oleje .


Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #89 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:08 »

Cytuj
a na koniec jedno pytanie do Ciebie bo widze, ze ogarniasz i moze rozwiejesz moje watpliwosci.
po odkreceniu miski olejowej,
-silnik zalany 10w60, jeszcze nastepnego dnia cos tam kapalo.
-ten sam silnik 5w40, po paru godzinach sladu oleju nie bylo.
w podobnej sytuacji w zyciu. samochod stoi na parkingu 2-3 doby. przychodzimy odpalamy. to jak lepiej jak ten olej tam jest, czy lepiej jak przez te 1-2 sek popracuje na sucho ? czy moze wcale na sucho nie pracuje ? a moze te oleje wymyslili po to by chronic coraz bardziej zaawansowane technologicznie silniki przed coraz wieksza glupota uzytkownikow ? a moze po to by silnik palil 0.5l/100km mniej ? moze po to by spelnial coraz bardziej wysrubowane normy emisji spalin ? a moze wszystko po trochu ? jak to wlasciwie jest ? i przez ile olej w silniku ma 40C ?
Chyba za bardzo upraszczasz sprawę lepkości oliwy przy rozruchu. NAwet najzadszy olej nie zniknie do końca z powierzchni na których jest rozchlapany. To że nie kapie z michy nie znaczy że juz go nie ma na gładziach cylindrów, pierścieniach i zaworach. Za gęsty olej tez nie smaruje dokad nie złapie optymalnej temperatury pracy a są to okilice 50-70C. Poniżej tej temperatury oleje 0w sprawuja sie najlepiej, 5w troche gorzej, 10w jeszcze gorzej, że o reszcie nie wspomnę. Górny wskaźnik czyli ten po w czyli lepkośc na goraco w seryjnym silniku można pominąć- wystarczy zeby był taki jak fabryka pozwala. Dłubniety silnik mozna zalać czyms gęstrzym na goraco ale bez przesady no chyba, że ktos wykręca z silnika 10 000 rpm. Wtedy chyba gładzie cylindrowe i wałki rozrządu mogą wymagac grubszego filmu. Lepszej oliwy na gorąc potrzebują tez uturbione silniki ale tez bez przesady jesli wirnik kręci sie z normalnymi prędkościami to tez wystarczy to co producent przewidział do smarowania danej turbiny. 5w50 czy 5w60 zostawiłbym na grubsze mody.
Imho nawet na dłubniety silnik w c1 wystarczy spokojnie lepsza oliwa 5w40 zamiast 5w30
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #90 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:16 »

...a to nie jest też tak że mineralny jest gęstszy i nie traci swoich właściwości właśnie w wysokich temp. ?? wytrzymuje wyższe temperatury??
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #91 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:22 »

...a to nie jest też tak że mineralny jest gęstszy i nie traci swoich właściwości właśnie w wysokich temp. ?? wytrzymuje wyższe temperatury??
No co ty. Minerał to minerał- teoretycznie dobry minerał 15w40 jest na goraco równy syntetykowi ale zadko któremu się to udaje - trzeba by popatrzeć w tabele lepkości. sa tez minerały 10w40, a nwet chyba 5w30- cos mi sie zdaje ze motorcraft cos takiegfo rozprowadzał.
Nie kazdy synetyk to w 100% syntetyk. tak jak nie kazde 10w40 to semisyntetyk.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #92 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:58 »

...to jak ktoś się orientuje to poproszę o wyjaśnienia parametrów podanych przez 321filip:

"I kolejna ciekawostka: Olej 0W30 (A3) Totala ma większą lepkość, nić 5W30 (A5) Uśmiech
I tak odpowiednio:
W 40st 0W30 68.5mm2/s ,a 5W30 tylko 57mm2/s
W 100st 0W30 12.2mm2/s, a 5W30 tylko 9.9mm2/s

Ciekawe prawda? Uśmiech

Dla porównania wyniki Totala 5W40 (A3)
W 40st 82 mm2/s
W 100st 13.6 mm2/s

I Total mineralny 15W40 (A3):
W 40st aż 110mm2/s !!!
W 100st 14.3 mm2/s"

...czyli z tego wynika że TOTAL 15W40 jest najbardziej lepki ?? lol (bo gęstość i lepkość są wielościami ze sobą bezpośrednio związanymi)
Lepkość - określa opór oleju wobec płynięcia, a gęstość- informuje w jakim stopniu stabilna jest lepkość oleju w miarę zmian jego temperatury. (tak w szkole uczyli Uśmiech )

(poza tym tak mi się przypomniało Uśmiech, że są różne lepkości: dynamiczna, kinematyczna, no i bezwymiarowy współczynnik lepkości)

Poza tym sobie tak myślę - taka konkluzja Uśmiech- przeglądamy te parametry oliw itp. różnice kosmiczne nie są jak widać pomiędzy nimi to czy może to nie jest tak jak z przyspieszeniem do setki, jeden ma 7.1s a drugi 7.3s to ten pierwszy jest lepszy  Łohoho szybszy przecież o 0.2s  Uśmiech

Jednak bez wątpienia olej syntetyczny (bądź półsyntetyczny) jest lepszy przy rozruchu silnika na mrozie Uśmiech ...i tu mnie osobiście martwi np. współczynnik płynięcia 15W40 TOTALA wynoszący -30st. Uśmiech poniżej tej temp. ten olej w zasadzie przestaje być olejem Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:20 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #93 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:25 »

Zalezy na czym ci zalezy. Ja np. idę na kompromis ceny i parametrów więc kupuje midlanda avanze 5w40 w cenie w której nie kupisz nawet mineralnego lotosa. Jakbym miał szukac innej oliwy to szukałbym czegos w rozsądnej cenie co spełniałoby normy dla tego silnika i jak najlepiej spisywało sie w duże mrozy - czyli jak najnizsza temperatura płyniecia. 0w30 i 5w30 odpadaja z racji ceny. 40 zeta za litr oliwy to imho lekka przesada. W dokładniejsze dane nt. lepkości itp wgłebiałbym sie jakbym miał coś dłubac w silniku.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #94 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:32 »

dokładnie Uśmiech ja mam narazie zalanego minerała fabrycznego (co mnie na początku zbulwersowało strasznie Uśmiech ), ale przy najbliższej wymianie (1 wymianie zmieniam też na syntetyka)- uważam że porządny samochód musi jeździć na porządnym oleju Łohoho
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:38 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #95 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:43 »

dobra, jesli o mnie chodzi ja wymiekam. kazdy olej ma milion parametrow (ACEA, API, itd) a samo 5w40 czy 0w30 tak na prawde nie wiele mowi. mozemy sie spierac, podawac rozne przyklady ktore i tak polowie, w tym mi, nic nie powiedza. w/g mnie to nie ma sensu. poza tym niczego sobie tu nie udowodnimy bo trzeba by bylo wytypowac 1-2-3 silniki od nowego lac w nie jeden olej potem to rozebrac i sprawdzic ktory lepiej wypadl Mrugnięcie

moja teoria jest i tak taka jak juz nie raz pisalem i tego sie bede trzymal.
"kazdy 5w40 jest inny. jeden lepszy do niemca inny do japonczyka"
 
pozdrawiam
maly

ps 10w60 czy 15w50 wszyscy swiadomi upalacze leja do swoich silniczkow, bo wazniejsze od tych paru chwil, na wolnych obrotach po odpaleniu (ktore i tak zazwyczaj spedzasz na parkingu), jest to zeby Ci tloczki nie splynely. jak bedziesz gonil 200+km/h przez dluzsza chwile lub/i  ladowal 1.5bara Mrugnięcie a do tego jak juz bedzie sie paliwo przelewalo, zeby olej mogl go troche przyjac zanim bedzie za rzadki.

a dla wszystkich, spieszacych sie ekologow, faktycznie 0w30/20 jest najlepszy. tylko nie zapomnijcie sprawdzac poziomu, bo nawet te "ciasno" pasowane japonczyki potrafia troche tego wypic.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #96 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 22:28 »

Cytat: 107KOMPRESOR
moze i Toyota zaleca dzis taki olej syntetyczny o jakim piszesz, ale wczesniej zalecali / zalewali mineral. prawie wszystkie yarki z tym silnikiem jezdzily na minerale. zreszta nawet nie wczesniej teraz tez zalewaja. w peugocie na poczatku produkcji lali syntetyk, ale potem przyszlo jakies polecenie zeby lac mineral.
Mam instrukcję do Aygo przed liftem ii wyraźnie jest tam napisane że zalecany jest 5W30 (strona 251)
http://www.xs4all.nl/~wouw88/aygo/AYGO_instructieboekje.pdf

Obecnie (listopad 2010) w serwisie Peugeota w UK mają zalecenie stosować 5W30 (niestety INEO, stworzony do diesla z DPF, a nie Quartz/Future 9000), ale przyznają się, że lali wcześniej minerał (15W40)
Chociaż jakby nie patrzeć to masz rację bo 5W30 Toyoty to nie syntetyk Uśmiech (jak i większość 5W30)

Co do Yarisa to nie wiem jak jest, ale może Ci chodzi o poprzednią generację, gdzie silnik też był 1.0, moc identyczna, ale jeden cylinder więcej?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 22:30 wysłane przez 321filip » Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #97 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 23:47 »

Bardzo ciekawy wywód na temat oleju Toyoty 0W20:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1691234&page=3

Użytkownicy tego forum to prawdziwi entuzjaści, którzy nawet wysyłają oleje za własne pieniądze do badania w laboratorium , w celu sprawdzenia jak zmieniają się  ich właściwości wraz z przebiegiem Uśmiech
Może uwierzycie im prędzej niż mnie, a jeżdżą oni duuużo szybszymi, mocniejszymi i bardziej wysilonymi autami niż Peugeot 107/C1/Aygo.

W ogóle jest to kompendium wiedzy, jeśli chodzi o oleje, testy i porównania.

Podsumowując, każdy ma po części rację:

Tak, gdybym mieszkał w kraju gdzie zawsze uruchamiałbym silnik nagrzany do 40st, prawdopodobnie nie bawiłbym się w żadne 0W czy 5W, lałbym 10W40 i tylko zmieniał częściej.
Tak, producenci stosują oleje o niskiej lepkości głównie po to aby chwalić się zmniejszonym zużyciem paliwa i zanieczyszczeniami w katalogach i zabezpieczyć możliwie silnik przed nieprawidłowym użytkowaniem (czytaj pełen but zaraz po odpaleniu - nagminne w UK)
Tak, gdybym miał turbo, lub mocno modyfikowany silnik, stosowałbym olej 10W60 lub chociaż 5W50.

Ale mam Peugeota 107 z litrowym silnikiem, jeżdżę normalnym tempem, głównie  po mieście (5km w jedną i 5km w drugą stronę), nie utrzymuję max prędkości przed dłuższy czas, nie sugeruję się stereotypami, że 0W20 to tylko do max 20st, mieszkam w kraju gdzie średnia temperatura przy odpalaniu auta latem to 15, a zimą 0st, i mogę powiedzieć, że wiem jakiego oleju JA potrzebuję i dlatego wybrałem to co wybrałem. Jeśli ktoś uważa, że inny olej będzie dla niego lepszy,  to przecież rynek olejowy jest przeogromny, a i tak prawdopodobnie auto sprzedamy zanim zdąży się wyjaśnić co było właściwszym wyborem.
Tak więc Peace, Love and wzajemna tolerancja Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Piątek, 05 Listopad 2010, 00:45 wysłane przez 321filip » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #98 : Piątek, 05 Listopad 2010, 11:07 »

Cytat: 107KOMPRESOR
moze i Toyota zaleca dzis taki olej syntetyczny o jakim piszesz, ale wczesniej zalecali / zalewali mineral. prawie wszystkie yarki z tym silnikiem jezdzily na minerale. zreszta nawet nie wczesniej teraz tez zalewaja. w peugocie na poczatku produkcji lali syntetyk, ale potem przyszlo jakies polecenie zeby lac mineral.
Mam instrukcję do Aygo przed liftem ii wyraźnie jest tam napisane że zalecany jest 5W30 (strona 251)
http://www.xs4all.nl/~wouw88/aygo/AYGO_instructieboekje.pdf

Obecnie (listopad 2010) w serwisie Peugeota w UK mają zalecenie stosować 5W30 (niestety INEO, stworzony do diesla z DPF, a nie Quartz/Future 9000), ale przyznają się, że lali wcześniej minerał (15W40)
Chociaż jakby nie patrzeć to masz rację bo 5W30 Toyoty to nie syntetyk Uśmiech (jak i większość 5W30)

Co do Yarisa to nie wiem jak jest, ale może Ci chodzi o poprzednią generację, gdzie silnik też był 1.0, moc identyczna, ale jeden cylinder więcej?

Trzeba bylo tak od razu Mrugnięcie ze nie mieszkasz w PL tu jest inna bajka. Łohoho
chodzi mi o silnik kr1 czyli nasze 3 cylindrowe dzielo sztuki Uśmiech ktore jest tez w yarkach i justynkach Łohoho
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #99 : Piątek, 05 Listopad 2010, 11:37 »

i sirionach  lol
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24   Do góry
Drukuj
Skocz do: