Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 507498 razy)
Robert28
Go艣膰
« Odpowiedz #80 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 11:44 »

Cytuj
R贸znica mi臋dzy minera艂em a syntetykiem, kt贸ra da si臋 odczuc od razu jest widoczna w temepraturach krytycznych dla tych oliw i bedzie mocno zauwazalna poni偶ej minus 15C.
i to w艂a艣nie jest jeden z wa偶niejszych czynnik贸w , 艣wiadcz膮cy o wy偶szo艣ci syntetyk贸w nad minera艂ami . W trudnych zimowych warunkach olej syntetyczny nie g臋stnieje tak szybko jak minera艂 , co wp艂ywa na szybsze dotarcie a wi臋c i smarowanie w miejscach w kt贸rych oliwa potrzebna jest tu偶 po starcie . Spotka艂em si臋 z opini膮 偶e po przej艣ciu na syntetyk usta艂o stukanie . To jest w艂a艣nie jeden z przyk艂ad贸w . Szybsze dotarcie oleju w wy偶sze partie silnika oraz film olejowy odpowiedniej jako艣ci , przyczyniaj膮 si臋 do ochrony naszych motor贸w .
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #81 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 13:24 »

...za to mineralny lepiej zachowuje si臋 w wysokich temp. U艣miech dlatego w"ciep艂ych krajach" go lej膮 U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Robert28
Go艣膰
« Odpowiedz #82 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 13:36 »

W ciep艂ych krajach minera艂a lej膮 bo jest przede wszystkim tani . W lepszych i dro偶szych sprz臋tach spotkasz syntetyka np: Castrol EDGE Sport 10W-60 .
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025714&contentId=7028277
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #83 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 22:36 »

A 偶e tak spytam, co wg was za r贸偶nica czy ciep艂y kraj czy nie? Sprawny silnik (p艂yn ch艂odniczy) po rozgrzaniu i tak powinien mie膰 zawsze 90 stopni, tak? (olej o ok 10 stopni wi臋cej) Wa偶na jest (oczywi艣cie poza jako艣ci膮) lepko艣膰 oleju w niskich temperaturach, oraz w docelowej temperaturze pracy silnika. Dla naszych aut (przy normalnej eksploatacji), ze wzgl臋du na ciasne spasowanie cz臋艣ci silnika, zalecane s膮 oleje o niskiej lepko艣ci (energooszcz臋dne) co symbolizuje klasa A1, oraz ew nowsza A5. Dlatego te偶 nie ka偶dy 5W30 jest idealny, bo nie ka偶dy jest taki sam (np Volkswagenowska klasa A3 mimo i偶 olej r贸wnie偶 5w30, to jednak lepko艣膰 niepor贸wnywalnie wi臋ksza.

Nie ka偶dy mo偶e wie, ale najnowsza specyfikacja toyoty dla Aygo to 0W20 A1/B1 i taki zamierzam w艂a艣nie zala膰 na przegl膮dzie. Szczeg贸lnie bior膮c pod uwag臋 to, 偶e je偶d偶臋 g艂贸wnie na kr贸tkich odcinkach, a zima tu偶 tu偶 U艣miech
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #84 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 23:07 »

...w ksi膮偶ce serwisowej Citroena z 2010 roku w zasadzie wszystkie oleje mo偶na la膰 ...TOTAL-a U艣miech
15W40
10W40
5W40
0W30
INEO ECS (to ten 0W20 ?)

...ciep艂e kraje to takie gdzie temp. nie spada w zasadzie za bardzo poni偶ej zera U艣miech a w wi臋kszo艣ci roku jest do艣膰 upalnie 30-40 st. i tam rzeczywi艣cie ze wzgl臋d贸w ekonomicznych lej膮 minera艂a (bo syntetyki w wy偶szych temp. maja takie same w艂a艣ciwo艣ci a nawet gorsze)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:51 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #85 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 00:38 »

To jest w艂a艣nie najciekawsze, 偶e Peugeot i Citroen zalecali kiedy艣 TYLKO 15W40, a Toyota, czyli projektant tego silnika, od zawsze zaleca艂 5W30. Ja nie mam w膮tpliwo艣ci komu ufa膰, szczeg贸lnie, 偶e teraz ju偶 Francuzi si臋 nieco nawr贸cili na s艂uszn膮 drog臋 i w instrukcji dopuszczaj膮 艂askawie stosowanie czego艣 innego ni偶 minera艂y U艣miech

INEO ECS to 5W30,
Total nie ma w ofercie oleju 0W20.

I kolejna ciekawostka: Olej 0W30 (A3) Totala ma wi臋ksz膮 lepko艣膰, ni膰 5W30 (A5) U艣miech
I tak odpowiednio:
W 40st 0W30 68.5mm2/s ,a 5W30 tylko 57mm2/s
W 100st 0W30 12.2mm2/s, a 5W30 tylko 9.9mm2/s

Ciekawe prawda? U艣miech

Dla por贸wnania wyniki Totala 5W40 (A3)
W 40st 82 mm2/s
W 100st 13.6 mm2/s

I Total mineralny 15W40 (A3):
W 40st a偶 110mm2/s !!!
W 100st 14.3 mm2/s

Jak wida膰 najwi臋ksze r贸偶nice s膮 w niskich temperaturach (40st), ale nawet przy 100st r贸偶nica w g臋sto艣ci jest. Pomy艣lcie jak glutowate musz膮 by膰 minera艂y, czy nawet p贸艂syntetyki w temperaturze 0st, skoro nawet przy SYNTETYKU 5W40 i lekko obni偶onej temperaturze (40st) r贸偶nica w lepko艣ci jest znaczna (na korzy艣膰 5W30). Jak dla mnie wyb贸r jest oczywisty. Tylko 0W20 (odpowiednio 8.8/48 mm2/s w Motulu)

Nasz silnik wcale nie jest nieskomplikowany (zmienne fazy rozrz膮du, dwa wa艂ki, cztery zawory na cylinder), wi臋c nie mam poj臋cia czemu Francuzi za wszelk膮 cen臋 i bez porozumienia z Toyot膮 pr贸buj膮 zaszkodzi膰 tej udanej konstrukcji (cztery razy z rz臋du silnik roku), zalecaj膮c lanie tak g贸wnianego oleju jak 15W40.

Mam nadziej臋, 偶e tym przyd艂ugim wywodem skusz臋 kogo艣 do zastanowienia si臋, czego oczekuje od oleju i
czy naprawd臋 warto, dla tej minimalnie lepszej ochrony silnika przy w pe艂ni nagrzanym oleju, m臋czy膰 silnik wi臋kszymi oporami podczas jego rozgrzewania stosuj膮c oleje 5W40 albo nawet 10W60 (a偶 177 mm2/s), gdzie lepko艣膰 przy 40st jest prawie CZTEROKROTNIE wi臋ksza ni偶 w oleju zalecanym przez Toyot臋?

P.S. Link do dok艂adnych specyfikacji olej贸w Totala:
http://www.lubricants.total.com/lub/lubroot.nsf/VS_SWIPSA/E8602E1F66ADB130C125712C0051BA6B?OpenDocument&UNI=688A60D20AE2F9D9C1256EF3004DB954
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 01:20 wys艂ane przez 321filip » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #86 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 10:17 »

fajnie... warto o tym pomy艣le膰 U艣miech

Dzi臋ki U艣miech
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #87 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 12:46 »

@Filip321, masz pewnie duzo racji w tym co piszesz, ale jedno jest bledne. moze i Toyota zaleca dzis taki olej syntetyczny o jakim piszesz, ale wczesniej zalecali / zalewali mineral. prawie wszystkie yarki z tym silnikiem jezdzily na minerale. zreszta nawet nie wczesniej teraz tez zalewaja. w peugocie na poczatku produkcji lali syntetyk, ale potem przyszlo jakies polecenie zeby lac mineral. teraz nie wiem jak jest bo mnie to nie obchodzi.

Cytuj
Mam nadziej臋, 偶e tym przyd艂ugim wywodem skusz臋 kogo艣 do zastanowienia si臋, czego oczekuje od oleju i
czy naprawd臋 warto, dla tej minimalnie lepszej ochrony silnika przy w pe艂ni nagrzanym oleju, m臋czy膰 silnik wi臋kszymi oporami podczas jego rozgrzewania stosuj膮c oleje 5W40 albo nawet 10W60 (a偶 177 mm2/s), gdzie lepko艣膰 przy 40st jest prawie CZTEROKROTNIE wi臋ksza ni偶 w oleju zalecanym przez Toyot臋?

juz dawno pisalem, ze trzeba znalesc swoje piorytety. moje byly takie, zeby przy pelnym bucie, przez pol dnia, mi sie film olejowy nie zerwal. a pol litra paliwa wiecej na 100km mnie malo obchodzila.


a na koniec jedno pytanie do Ciebie bo widze, ze ogarniasz i moze rozwiejesz moje watpliwosci.
po odkreceniu miski olejowej,
-silnik zalany 10w60, jeszcze nastepnego dnia cos tam kapalo.
-ten sam silnik 5w40, po paru godzinach sladu oleju nie bylo.
w podobnej sytuacji w zyciu. samochod stoi na parkingu 2-3 doby. przychodzimy odpalamy. to jak lepiej jak ten olej tam jest, czy lepiej jak przez te 1-2 sek popracuje na sucho ? czy moze wcale na sucho nie pracuje ? a moze te oleje wymyslili po to by chronic coraz bardziej zaawansowane technologicznie silniki przed coraz wieksza glupota uzytkownikow ? a moze po to by silnik palil 0.5l/100km mniej ? moze po to by spelnial coraz bardziej wysrubowane normy emisji spalin ? a moze wszystko po trochu ? jak to wlasciwie jest ? i przez ile olej w silniku ma 40C ?
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Robert28
Go艣膰
« Odpowiedz #88 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:06 »

To mo偶e tak dla kontrastu co艣 ze stajni Castrola .
http://www.castrol.com/castrol/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=9025440&contentId=7047355

Cytuj
Mam nadziej臋, 偶e tym przyd艂ugim wywodem skusz臋 kogo艣 do zastanowienia si臋, czego oczekuje od oleju i
czy naprawd臋 warto, dla tej minimalnie lepszej ochrony silnika przy w pe艂ni nagrzanym oleju, m臋czy膰 silnik wi臋kszymi oporami podczas jego rozgrzewania stosuj膮c oleje 5W40 albo nawet 10W60 (a偶 177 mm2/s), gdzie lepko艣膰 przy 40st jest prawie CZTEROKROTNIE wi臋ksza ni偶 w oleju zalecanym przez Toyot臋?

Jak ju偶 wcze艣niej poda艂em oleje 10W60 zazwyczaj spotka膰 mo偶na tam gdzie temperatura w cieniu cz臋sto wynosi 40 -50 stopni C . Szale艅stwem by艂oby zala膰 taki olej u nas. Ja zamierzam przy nast臋pnej wymianie zala膰 Castrol EDGE 0W-30 . Jednak kto艣 mi kiedy艣 powiedzia艂 aby stopniowo zmienia膰 olej z minera艂a na p贸艂syntetyk i dopiero potem na syntetyk . Nie wiem ile w tym jest prawdy , ale przynajmniej mog艂em przetestowa膰 r贸偶ne oleje .


Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #89 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:08 »

Cytuj
a na koniec jedno pytanie do Ciebie bo widze, ze ogarniasz i moze rozwiejesz moje watpliwosci.
po odkreceniu miski olejowej,
-silnik zalany 10w60, jeszcze nastepnego dnia cos tam kapalo.
-ten sam silnik 5w40, po paru godzinach sladu oleju nie bylo.
w podobnej sytuacji w zyciu. samochod stoi na parkingu 2-3 doby. przychodzimy odpalamy. to jak lepiej jak ten olej tam jest, czy lepiej jak przez te 1-2 sek popracuje na sucho ? czy moze wcale na sucho nie pracuje ? a moze te oleje wymyslili po to by chronic coraz bardziej zaawansowane technologicznie silniki przed coraz wieksza glupota uzytkownikow ? a moze po to by silnik palil 0.5l/100km mniej ? moze po to by spelnial coraz bardziej wysrubowane normy emisji spalin ? a moze wszystko po trochu ? jak to wlasciwie jest ? i przez ile olej w silniku ma 40C ?
Chyba za bardzo upraszczasz spraw臋 lepko艣ci oliwy przy rozruchu. NAwet najzadszy olej nie zniknie do ko艅ca z powierzchni na kt贸rych jest rozchlapany. To 偶e nie kapie z michy nie znaczy 偶e juz go nie ma na g艂adziach cylindr贸w, pier艣cieniach i zaworach. Za g臋sty olej tez nie smaruje dokad nie z艂apie optymalnej temperatury pracy a s膮 to okilice 50-70C. Poni偶ej tej temperatury oleje 0w sprawuja sie najlepiej, 5w troche gorzej, 10w jeszcze gorzej, 偶e o reszcie nie wspomn臋. G贸rny wska藕nik czyli ten po w czyli lepko艣c na goraco w seryjnym silniku mo偶na pomin膮膰- wystarczy zeby by艂 taki jak fabryka pozwala. D艂ubniety silnik mozna zala膰 czyms g臋strzym na goraco ale bez przesady no chyba, 偶e ktos wykr臋ca z silnika 10 000 rpm. Wtedy chyba g艂adzie cylindrowe i wa艂ki rozrz膮du mog膮 wymagac grubszego filmu. Lepszej oliwy na gor膮c potrzebuj膮 tez uturbione silniki ale tez bez przesady jesli wirnik kr臋ci sie z normalnymi pr臋dko艣ciami to tez wystarczy to co producent przewidzia艂 do smarowania danej turbiny. 5w50 czy 5w60 zostawi艂bym na grubsze mody.
Imho nawet na d艂ubniety silnik w c1 wystarczy spokojnie lepsza oliwa 5w40 zamiast 5w30
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #90 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:16 »

...a to nie jest te偶 tak 偶e mineralny jest g臋stszy i nie traci swoich w艂a艣ciwo艣ci w艂a艣nie w wysokich temp. ?? wytrzymuje wy偶sze temperatury??
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #91 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:22 »

...a to nie jest te偶 tak 偶e mineralny jest g臋stszy i nie traci swoich w艂a艣ciwo艣ci w艂a艣nie w wysokich temp. ?? wytrzymuje wy偶sze temperatury??
No co ty. Minera艂 to minera艂- teoretycznie dobry minera艂 15w40 jest na goraco r贸wny syntetykowi ale zadko kt贸remu si臋 to udaje - trzeba by popatrze膰 w tabele lepko艣ci. sa tez minera艂y 10w40, a nwet chyba 5w30- cos mi sie zdaje ze motorcraft cos takiegfo rozprowadza艂.
Nie kazdy synetyk to w 100% syntetyk. tak jak nie kazde 10w40 to semisyntetyk.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #92 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 13:58 »

...to jak kto艣 si臋 orientuje to poprosz臋 o wyja艣nienia parametr贸w podanych przez 321filip:

"I kolejna ciekawostka: Olej 0W30 (A3) Totala ma wi臋ksz膮 lepko艣膰, ni膰 5W30 (A5) U艣miech
I tak odpowiednio:
W 40st 0W30 68.5mm2/s ,a 5W30 tylko 57mm2/s
W 100st 0W30 12.2mm2/s, a 5W30 tylko 9.9mm2/s

Ciekawe prawda? U艣miech

Dla por贸wnania wyniki Totala 5W40 (A3)
W 40st 82 mm2/s
W 100st 13.6 mm2/s

I Total mineralny 15W40 (A3):
W 40st a偶 110mm2/s !!!
W 100st 14.3 mm2/s"

...czyli z tego wynika 偶e TOTAL 15W40 jest najbardziej lepki ?? lol (bo g臋sto艣膰 i lepko艣膰 s膮 wielo艣ciami ze sob膮 bezpo艣rednio zwi膮zanymi)
Lepko艣膰 - okre艣la op贸r oleju wobec p艂yni臋cia, a g臋sto艣膰- informuje w jakim stopniu stabilna jest lepko艣膰 oleju w miar臋 zmian jego temperatury. (tak w szkole uczyli U艣miech )

(poza tym tak mi si臋 przypomnia艂o U艣miech, 偶e s膮 r贸偶ne lepko艣ci: dynamiczna, kinematyczna, no i bezwymiarowy wsp贸艂czynnik lepko艣ci)

Poza tym sobie tak my艣l臋 - taka konkluzja U艣miech- przegl膮damy te parametry oliw itp. r贸偶nice kosmiczne nie s膮 jak wida膰 pomi臋dzy nimi to czy mo偶e to nie jest tak jak z przyspieszeniem do setki, jeden ma 7.1s a drugi 7.3s to ten pierwszy jest lepszy  艁ohoho szybszy przecie偶 o 0.2s  U艣miech

Jednak bez w膮tpienia olej syntetyczny (b膮d藕 p贸艂syntetyczny) jest lepszy przy rozruchu silnika na mrozie U艣miech ...i tu mnie osobi艣cie martwi np. wsp贸艂czynnik p艂yni臋cia 15W40 TOTALA wynosz膮cy -30st. U艣miech poni偶ej tej temp. ten olej w zasadzie przestaje by膰 olejem U艣miech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:20 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #93 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:25 »

Zalezy na czym ci zalezy. Ja np. id臋 na kompromis ceny i parametr贸w wi臋c kupuje midlanda avanze 5w40 w cenie w kt贸rej nie kupisz nawet mineralnego lotosa. Jakbym mia艂 szukac innej oliwy to szuka艂bym czegos w rozs膮dnej cenie co spe艂nia艂oby normy dla tego silnika i jak najlepiej spisywa艂o sie w du偶e mrozy - czyli jak najnizsza temperatura p艂yniecia. 0w30 i 5w30 odpadaja z racji ceny. 40 zeta za litr oliwy to imho lekka przesada. W dok艂adniejsze dane nt. lepko艣ci itp wg艂ebia艂bym sie jakbym mia艂 co艣 d艂ubac w silniku.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #94 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:32 »

dok艂adnie U艣miech ja mam narazie zalanego minera艂a fabrycznego (co mnie na pocz膮tku zbulwersowa艂o strasznie U艣miech ), ale przy najbli偶szej wymianie (1 wymianie zmieniam te偶 na syntetyka)- uwa偶am 偶e porz膮dny samoch贸d musi je藕dzi膰 na porz膮dnym oleju 艁ohoho
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:38 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #95 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 14:43 »

dobra, jesli o mnie chodzi ja wymiekam. kazdy olej ma milion parametrow (ACEA, API, itd) a samo 5w40 czy 0w30 tak na prawde nie wiele mowi. mozemy sie spierac, podawac rozne przyklady ktore i tak polowie, w tym mi, nic nie powiedza. w/g mnie to nie ma sensu. poza tym niczego sobie tu nie udowodnimy bo trzeba by bylo wytypowac 1-2-3 silniki od nowego lac w nie jeden olej potem to rozebrac i sprawdzic ktory lepiej wypadl Mrugni臋cie

moja teoria jest i tak taka jak juz nie raz pisalem i tego sie bede trzymal.
"kazdy 5w40 jest inny. jeden lepszy do niemca inny do japonczyka"
 
pozdrawiam
maly

ps 10w60 czy 15w50 wszyscy swiadomi upalacze leja do swoich silniczkow, bo wazniejsze od tych paru chwil, na wolnych obrotach po odpaleniu (ktore i tak zazwyczaj spedzasz na parkingu), jest to zeby Ci tloczki nie splynely. jak bedziesz gonil 200+km/h przez dluzsza chwile lub/i  ladowal 1.5bara Mrugni臋cie a do tego jak juz bedzie sie paliwo przelewalo, zeby olej mogl go troche przyjac zanim bedzie za rzadki.

a dla wszystkich, spieszacych sie ekologow, faktycznie 0w30/20 jest najlepszy. tylko nie zapomnijcie sprawdzac poziomu, bo nawet te "ciasno" pasowane japonczyki potrafia troche tego wypic.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #96 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 22:28 »

Cytat: 107KOMPRESOR
moze i Toyota zaleca dzis taki olej syntetyczny o jakim piszesz, ale wczesniej zalecali / zalewali mineral. prawie wszystkie yarki z tym silnikiem jezdzily na minerale. zreszta nawet nie wczesniej teraz tez zalewaja. w peugocie na poczatku produkcji lali syntetyk, ale potem przyszlo jakies polecenie zeby lac mineral.
Mam instrukcj臋 do Aygo przed liftem ii wyra藕nie jest tam napisane 偶e zalecany jest 5W30 (strona 251)
http://www.xs4all.nl/~wouw88/aygo/AYGO_instructieboekje.pdf

Obecnie (listopad 2010) w serwisie Peugeota w UK maj膮 zalecenie stosowa膰 5W30 (niestety INEO, stworzony do diesla z DPF, a nie Quartz/Future 9000), ale przyznaj膮 si臋, 偶e lali wcze艣niej minera艂 (15W40)
Chocia偶 jakby nie patrze膰 to masz racj臋 bo 5W30 Toyoty to nie syntetyk U艣miech (jak i wi臋kszo艣膰 5W30)

Co do Yarisa to nie wiem jak jest, ale mo偶e Ci chodzi o poprzedni膮 generacj臋, gdzie silnik te偶 by艂 1.0, moc identyczna, ale jeden cylinder wi臋cej?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04 Listopad 2010, 22:30 wys艂ane przez 321filip » Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #97 : Czwartek, 04 Listopad 2010, 23:47 »

Bardzo ciekawy wyw贸d na temat oleju Toyoty 0W20:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1691234&page=3

U偶ytkownicy tego forum to prawdziwi entuzja艣ci, kt贸rzy nawet wysy艂aj膮 oleje za w艂asne pieni膮dze do badania w laboratorium , w celu sprawdzenia jak zmieniaj膮 si臋  ich w艂a艣ciwo艣ci wraz z przebiegiem U艣miech
Mo偶e uwierzycie im pr臋dzej ni偶 mnie, a je偶d偶膮 oni duuu偶o szybszymi, mocniejszymi i bardziej wysilonymi autami ni偶 Peugeot 107/C1/Aygo.

W og贸le jest to kompendium wiedzy, je艣li chodzi o oleje, testy i por贸wnania.

Podsumowuj膮c, ka偶dy ma po cz臋艣ci racj臋:

Tak, gdybym mieszka艂 w kraju gdzie zawsze uruchamia艂bym silnik nagrzany do 40st, prawdopodobnie nie bawi艂bym si臋 w 偶adne 0W czy 5W, la艂bym 10W40 i tylko zmienia艂 cz臋艣ciej.
Tak, producenci stosuj膮 oleje o niskiej lepko艣ci g艂贸wnie po to aby chwali膰 si臋 zmniejszonym zu偶yciem paliwa i zanieczyszczeniami w katalogach i zabezpieczy膰 mo偶liwie silnik przed nieprawid艂owym u偶ytkowaniem (czytaj pe艂en but zaraz po odpaleniu - nagminne w UK)
Tak, gdybym mia艂 turbo, lub mocno modyfikowany silnik, stosowa艂bym olej 10W60 lub chocia偶 5W50.

Ale mam Peugeota 107 z litrowym silnikiem, je偶d偶臋 normalnym tempem, g艂贸wnie  po mie艣cie (5km w jedn膮 i 5km w drug膮 stron臋), nie utrzymuj臋 max pr臋dko艣ci przed d艂u偶szy czas, nie sugeruj臋 si臋 stereotypami, 偶e 0W20 to tylko do max 20st, mieszkam w kraju gdzie 艣rednia temperatura przy odpalaniu auta latem to 15, a zim膮 0st, i mog臋 powiedzie膰, 偶e wiem jakiego oleju JA potrzebuj臋 i dlatego wybra艂em to co wybra艂em. Je艣li kto艣 uwa偶a, 偶e inny olej b臋dzie dla niego lepszy,  to przecie偶 rynek olejowy jest przeogromny, a i tak prawdopodobnie auto sprzedamy zanim zd膮偶y si臋 wyja艣ni膰 co by艂o w艂a艣ciwszym wyborem.
Tak wi臋c Peace, Love and wzajemna tolerancja U艣miech
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 00:45 wys艂ane przez 321filip » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #98 : Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 11:07 »

Cytat: 107KOMPRESOR
moze i Toyota zaleca dzis taki olej syntetyczny o jakim piszesz, ale wczesniej zalecali / zalewali mineral. prawie wszystkie yarki z tym silnikiem jezdzily na minerale. zreszta nawet nie wczesniej teraz tez zalewaja. w peugocie na poczatku produkcji lali syntetyk, ale potem przyszlo jakies polecenie zeby lac mineral.
Mam instrukcj臋 do Aygo przed liftem ii wyra藕nie jest tam napisane 偶e zalecany jest 5W30 (strona 251)
http://www.xs4all.nl/~wouw88/aygo/AYGO_instructieboekje.pdf

Obecnie (listopad 2010) w serwisie Peugeota w UK maj膮 zalecenie stosowa膰 5W30 (niestety INEO, stworzony do diesla z DPF, a nie Quartz/Future 9000), ale przyznaj膮 si臋, 偶e lali wcze艣niej minera艂 (15W40)
Chocia偶 jakby nie patrze膰 to masz racj臋 bo 5W30 Toyoty to nie syntetyk U艣miech (jak i wi臋kszo艣膰 5W30)

Co do Yarisa to nie wiem jak jest, ale mo偶e Ci chodzi o poprzedni膮 generacj臋, gdzie silnik te偶 by艂 1.0, moc identyczna, ale jeden cylinder wi臋cej?

Trzeba bylo tak od razu Mrugni臋cie ze nie mieszkasz w PL tu jest inna bajka. 艁ohoho
chodzi mi o silnik kr1 czyli nasze 3 cylindrowe dzielo sztuki U艣miech ktore jest tez w yarkach i justynkach 艁ohoho
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #99 : Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 11:37 »

i sirionach  lol
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: