Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 507368 razy)
nxpawelpl
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 29



« Odpowiedz #120 : Czwartek, 21 Lipiec 2011, 20:41 »

ja prawdopodobnie mia艂em w aucie fabryczny olej (a mo偶e nie), kartki nie by艂o, wi臋c nala艂em 5w-30 Castol EDGE z filmem C3, co prawda powinien by膰 5w-30 Profesional-Magnatec z filmem A5 ale tam gdzie zmienia艂em powiedzieli 偶e nie ma takiego... i wlali mi ca艂e 3l. a ca艂y uk艂ad olejowy ma 3,2l. z tego co wiem to zawsze zostaje starego oleju czy to w panewkach czy w pompie, najwy偶ej nadwy偶k臋 spali podczas jazdy J臋zyk a i zapomnia艂em doda膰 偶e auto ma 14k km przebiegu U艣miech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21 Lipiec 2011, 20:44 wys艂ane przez nxpawelpl » Zapisane
grekub
Go艣膰
« Odpowiedz #121 : Niedziela, 07 Sierpie艅 2011, 10:45 »

Witam,
Przenosz臋 do w艂a艣ciwego w膮tku dyskusje nad olejem silnikowym, jaki wlano mi w trakcie przegl膮du, aby nie wypacza膰 w艂a艣ciwego tematu w膮tku pt. "ceny przegl膮d贸w w ASO" U艣miech

http://c1aygo107.net/index.php?topic=83.105

Co wi臋c proponujecie? Mam na w艂asn膮 r臋k臋 teraz podmieni膰 olej na inny, tj. syntetyczny? Czy je藕dzi膰 na wlanym mi przez ASO? Dodam, 偶e z kas膮 u mnie w tej chwili krucho, kupno oleju syntetycznego, filtra + robocizny, to dla mnie b臋dzie znaczny wydatek. Starczy, 偶e ju偶 si臋 wyleczy艂em z dokupienia obrotomierza, zamykanego schowka i alufelg Smutny
Przeprowadzi艂em si臋 na "swoje" i teraz nie b臋d臋 musia艂 doje偶d偶a膰 autem do pracy, a w okolicy mam super i hipermarkety. Lw贸czek b臋dzie s艂u偶y艂 mi teraz tylko w celach rekreacyjnych i poprawiaj膮cych humor lol Tylko mi tu nie piszcie, 偶e po co mi w takim razie samoch贸d Na pewno NIE! Nie pij臋, nie pal臋, a jak sami zauwa偶acie, jazda trojaczka to sama przyjemno艣膰 i frajda 艁ohoho 艁ohoho 艁ohoho Tyle mam od 偶ycia Disco
Przewiduj臋, i偶 jak przejad臋 z 8000 km w ci膮gu najbli偶szych 12 miesi臋cy, to b臋dzie cud. Lw贸czek ma gwarancj臋 na 3 lata, wi臋c czekaj膮 mnie jeszcze 2 przegl膮dy gwarancyjne, kt贸re jak zauwa偶y艂 odl, b臋d臋 m贸g艂 wykona膰 w innym serwisie. Wydaje mi si臋, 偶e w zwi膮zku z ma艂ym wykorzystaniem auta w najbli偶szym czasie, silnikowi nie zaszkodzi olej mineralny.

Zreszt膮 za 2-3 lata mo偶e b臋dziemy ju偶 艣miga膰 trojaczkami przerobionymi na pr膮d  J臋zyk J臋zyk J臋zyk
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #122 : Niedziela, 07 Sierpie艅 2011, 16:10 »

...moim zdaniem skoro ju偶 zala艂e艣 (zaleli Ci) tego minera艂a to je藕dzij ...a je艣li ju偶 b臋dziesz mia艂 na zbyciu powiedzmy te 150 g贸ra 200z艂 to przed zim膮 wymie艅 sobie na syntetyka.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #123 : Niedziela, 07 Sierpie艅 2011, 20:29 »

agree U艣miech
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #124 : Niedziela, 07 Sierpie艅 2011, 20:47 »

Od 4 lat robi臋 przegl膮dy w niemieckim ASO,
Niemcy lej膮 standardowo p贸艂-syntetyk Castrol 10W40 w cenie 40鈧 (za ca艂膮 pojemno艣膰 silnika).

Co o tym s膮dzicie?
Zapisane

nxpawelpl
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 29



« Odpowiedz #125 : Niedziela, 07 Sierpie艅 2011, 22:27 »

a nie mo偶na powiedzie膰 w serwisie ze chce si臋 olej syntetyczny i kropka ?
ja za 3l. castrola 5w30, filtr i wymian臋 zap艂aci艂em 220z艂... wi臋c 40 鈧 za 3l. p贸艂 syntetyka to du偶o J臋zyk 
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #126 : Pi膮tek, 12 Sierpie艅 2011, 10:48 »

mo偶na powiedzie膰 - ja np. tak zrobi艂em i mam teraz syntetyka U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #127 : Poniedzia艂ek, 15 Sierpie艅 2011, 11:11 »

.. i wlali mi ca艂e 3l. a ca艂y uk艂ad olejowy ma 3,2l. z tego co wiem to zawsze zostaje starego oleju czy to w panewkach czy w pompie, najwy偶ej nadwy偶k臋 spali podczas jazdy J臋zyk a i zapomnia艂em doda膰 偶e auto ma 14k km przebiegu U艣miech
Wed艂og stronki castrol.com, suchy uk艂ad olejowy ma 3,6l pojemno艣ci, a potrzebna ilo艣膰 oleju  do wymiany to 3,1l , pojemno艣膰 filtra olejowego to 0.1l

Zauwa偶y艂em 偶e na polskiej i niemieckiej stronie polecaj膮 inne oleje :
 


Widocznie "co kraj to..." ...inny olej.  Co?
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #128 : Czwartek, 08 Wrzesie艅 2011, 01:54 »

a nie mo偶na powiedzie膰 w serwisie ze chce si臋 olej syntetyczny i kropka ?
ja za 3l. castrola 5w30, filtr i wymian臋 zap艂aci艂em 220z艂... wi臋c 40 鈧 za 3l. p贸艂 syntetyka to du偶o J臋zyk

Ja zrobi艂em inaczej - przywioz艂em sw贸j olej... totala 5w40-energy (5 litr贸w kosztowa艂o mnie taniej o chyba 30 z艂 ni偶 serwisowe 3 litry z beczki)... i w stosunku do fabrycznego mineralnego jest r贸偶nica, szczeg贸lnie na zimnym silniku.

Co do Castrola, to pami臋tam jak kiedy艣 w艂a艣ciciele Yark贸w walczyli z serwisami Toyoty, 偶eby nie wlewa膰 tego oleju, ale to by艂y czasy Yark贸w-1. Podobno m贸g艂 co艣 zapycha膰 i inne takie tam historie....
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 08 Wrzesie艅 2011, 01:57 wys艂ane przez seraphine » Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #129 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 11:53 »

Wkr贸tce czeka mnie wymiana oleju i chcia艂bym Was prosi膰 o jak膮艣 rekomendacj臋:
obecnie mam zalany p贸艂-syntetyk 10W40;
po wymianie autko b臋dzie zasilane LPG :
bior臋 pod uwag臋 nast臋puj膮ce produkty:

1). TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30
2). TOTAL Quartz Future 9000 5W-30
3). Castrol Magnatec A3/B4 5W-40
4). MOTUL Specific CNG/LPG SAE 5W/40
5). Castrol Magnatec Professional A5 A1 5W-30

Kt贸ry z tych olei najlepiej b臋dzie smarowa艂 "zagazowany" silnik Co?
mo偶e macie jakie艣 inne propozycje?
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #130 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 14:45 »

Wkr贸tce czeka mnie wymiana oleju i chcia艂bym Was prosi膰 o jak膮艣 rekomendacj臋:
obecnie mam zalany p贸艂-syntetyk 10W40;
po wymianie autko b臋dzie zasilane LPG :
bior臋 pod uwag臋 nast臋puj膮ce produkty:

1). TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30
2). TOTAL Quartz Future 9000 5W-30
3). Castrol Magnatec A3/B4 5W-40
4). MOTUL Specific CNG/LPG SAE 5W/40
5). Castrol Magnatec Professional A5 A1 5W-30

Kt贸ry z tych olei najlepiej b臋dzie smarowa艂 "zagazowany" silnik Co?
mo偶e macie jakie艣 inne propozycje?
Jakbym nie bra艂 pod uwage wzgl臋d贸w finansowych to zalewa艂bym motulem albo totalem. Castrola sobie raczej daruj.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #131 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 16:38 »

Total ineo jest raczej robiony pod silniki z PAF-em... we藕 jeszcze pod uwag臋 Totala 5w40 "energy"... bardzo fajnie mi si臋 na tym je藕dzi... z w/w oliwek tylko Motul jest klasy 5w40... a jednak 艣miganie w upalny dzie艅 latem, po autostradzie, trzymaj膮c przez 2h sta艂膮 pr臋dko艣膰 oko艂o 130km/h mo偶e swoje robi膰 z olejem, zw艂aszcza 偶e trojaczek nie ma fabrycznie wska藕nika temperatury wody ani oleju. No i jeszcze kwestia ile przejecha艂e艣 na tym p贸艂syntetyku... jak dobre kilkadziesi膮t tysi臋cy km, to pe艂ny syntetyk mo偶e ju偶 by膰 ciut za rzadki?
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #132 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 16:42 »

P贸艂syntetyk mam ju偶 prawie przez 115k km 75% przebiegu zrobione na autostradach czyli pr臋dko艣膰 ~120-130kmh
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 16:45 wys艂ane przez adrianlos » Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #133 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 18:27 »

Mam w tej materii ma艂e do艣wiadczenie, przebieg masz ju偶 ca艂kiem, ca艂kiem i chcesz przej艣膰 na rzadsz膮 oliw臋... nie wiem, czy nie b臋dzie Ci jej przez to ubywa膰. Zawsze m贸wiono mi, 偶e wraz z przebiegiem nale偶y przechodzi膰 na g臋stsze oliwy. Niech bardziej do艣wiadczeni si臋 wypowiedz膮... mo偶e lepiej by艂oby poszuka膰 jakiego艣 10w50? Jazda w upalny dzie艅 przez kilka godzin na obrotach silnika powy偶ej 3,5rpm mo偶e troch臋 podgrzewa膰 silnik i oliw臋 zw艂aszcza, 偶e w Niemczech tych autostrad nie brakuje Co? No i do tego LPG te偶 ma chyba minimalnie inn膮 temperatur臋 spalania? A do tej pory nie musia艂e艣 uzupe艂nia膰 oliwy pomi臋dzy wymianami? Zawsze mo偶esz spr贸bowa膰... ten motul wydaje si臋 by膰 dedykowany pod instalacje LPG (tak przynajmniej wynika z nazwy), a w trakcie cz臋sto monitorowa膰 poziom oleju... jak go zacznie ubywa膰 za du偶o, to wr贸cisz na g臋stszy.
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
alergik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 32


« Odpowiedz #134 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 20:12 »

Tak naprawd臋,kto je藕dzi na d艂u偶szych dystansach, nie wa偶na jest g臋sto艣膰 oleju, a cz臋sto艣膰 wymiany.
Je偶eli nie chcecie mie膰 problem贸w ze spalaniem oleju, proponuj臋 wymian臋 max co 10kkm.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #135 : Niedziela, 18 Wrzesie艅 2011, 20:39 »

130  tys po autostradzie to nie jest duzy przebieg cho膰 z pewno艣cia silnik si臋 ju偶 u艂o偶y艂. Pr臋dko艣膰 130na autostradzie to nie jest  偶adne obci膮zenie dla silnika i oliwy no chyba 偶e masz tam turbo itp. Oliwa mocniej grzeje si臋 na czestych rozp臋dzaniach i staniu pod 艣wiat艂ami. NA autostrad臋 wybra艂bym olej 5w40. 5w50 to przerost formy nad tre艣ci膮 na seryny silnik, kt贸ry nie zdradza na dodatek zapewne 偶adnych oznak zu偶ycia. Zreszt膮 z tego co pami臋tam chyba Ma艂y monitorowa艂 temp. oliwy w swoim turbo i z tego co pamietam nie notowa艂 tam 偶adnych krytycznych temperatur. Generalnie dla dobrej oliwy temp 130-140 C nie stanowi wiekszego problemu. Mam turboklekota ,kt贸ry w g贸rach pod pe艂nym obci膮偶eniem i w upa艂y notorycznie dochodzi do temp oliwy 130C, co nie przeszkadza mu odpala膰 w najwi臋ksze mrozy i je藕dzi膰 mimo przebiegu w okolicy 0,5mln km, na zwyk艂ej, syntetycznej oliwie 5w40(bez dolewek mi臋dzy wymianami).
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #136 : Poniedzia艂ek, 19 Wrzesie艅 2011, 11:51 »

dziwne.
moj jezdzil na syntetyku / pol syntetyku i za mojej kadencji i nie zauwazylem ubytkow oleju.

ale tak to juz chyba jest w tych silnikach na mineralnym oleju, ze biora go troche. yarisach z tym silnikiem jezdzonych na mineralnym oleju, dolewki miedzy przegladami byly prawie jak wymiana Mrugni臋cie

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #137 : Poniedzia艂ek, 19 Wrzesie艅 2011, 14:33 »

Pozostaje jeszcze kwestia jak si臋 je藕dzi po mie艣cie... ja zazwyczaj operuj臋 na pr臋dko艣ciach obrotowych silnika w granicach 2-3k rpm - fakt, 偶e to kr贸tkie trasy i odsetek trasy pokonany na zimnym oleju jest znacz膮co i wielokrotnie wi臋kszy ni偶 na autostradzie. W przypadku 120-130km/h mamy w trojaczku ju偶 obroty w granicach 3,5k rpm. R贸偶ne silniki maj膮 r贸偶ne preferencje... dla przyk艂adu wolnoss膮cy silnik VW SDI montowany np. w fabiach potrafi przez prawie 10kkm po trasach miejsko wiejskich nie wzi膮膰 ani grama oliwy, a po zrobieniu 1,5-2kkm autostrad膮 we藕mie jakie艣 0,3-0,5l oliwy (pr臋dko艣膰 obrotowa silnika w granicach 2,7-2,8k rpm - nie wiem, ile wtedy by艂o w km/h, bo to nie m贸j dyli偶ans i nie ja nim powozi艂em).

A co do oleju 50-tki to mia艂em na my艣li raczej 10W50. W ni偶szej temperaturze m贸g艂by mie膰 podobne parametry do stosowanego obecnie 10W40, a w wy偶szej by艂by minimalnie g臋stszy ni偶 5W40, o 5W30 nie m贸wi膮c. Je偶eli p贸艂syntetyk zostawi艂 ju偶 na silniku 艣lad u偶ywania, to wlewanie rzadszego oleju mo偶e potem skutkowa膰 jakimi艣 jego ubytkami...
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #138 : Poniedzia艂ek, 19 Wrzesie艅 2011, 15:46 »

spr贸buje z tym olejem 5w40, jak b臋d膮 problemy z t膮 oliw膮 to przynajmniej troch臋 post贸w nabije  J臋zyk
z tego co w tym temacie wyczyta艂em to powinno by膰 OK.
- autko w艂a艣nie si臋 przerabia na gaz  艁ohoho w 艣rod臋 odbi贸r  Yo Yo Yo
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #139 : Wtorek, 20 Wrzesie艅 2011, 08:03 »

ja mam teraz 5W30 Totala Ineo Ecs, a wcze艣niej mia艂em mineralny (fabryczny) do 15 000km i powiem szczerze 偶e dla u偶ytkownika nie ma 偶adnej r贸偶nicy U艣miech r贸偶nica jest pewnie dla silnika!!! ... w zimie U艣miech

poza tym tu by艂a mowa o obci膮偶eniu silnika na autostradzie (jeszcze latem) - a do wysokich temperatur to olej mineralny jest du偶o lepszy od syntetyka !!!
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: