Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 24   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Dobór oleju, fabryczny minerał czy zmiana na półsyntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 617839 razy)
nxpawelpl
Użytkownik
*
Wiadomości: 29



« Odpowiedz #120 : Czwartek, 21 Lipiec 2011, 20:41 »

ja prawdopodobnie miałem w aucie fabryczny olej (a może nie), kartki nie było, więc nalałem 5w-30 Castol EDGE z filmem C3, co prawda powinien być 5w-30 Profesional-Magnatec z filmem A5 ale tam gdzie zmieniałem powiedzieli że nie ma takiego... i wlali mi całe 3l. a cały układ olejowy ma 3,2l. z tego co wiem to zawsze zostaje starego oleju czy to w panewkach czy w pompie, najwyżej nadwyżkę spali podczas jazdy Język a i zapomniałem dodać że auto ma 14k km przebiegu Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21 Lipiec 2011, 20:44 wysłane przez nxpawelpl » Zapisane
grekub
Gość
« Odpowiedz #121 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 10:45 »

Witam,
Przenoszę do właściwego wątku dyskusje nad olejem silnikowym, jaki wlano mi w trakcie przeglądu, aby nie wypaczać właściwego tematu wątku pt. "ceny przeglądów w ASO" Uśmiech

http://c1aygo107.net/index.php?topic=83.105

Co więc proponujecie? Mam na własną rękę teraz podmienić olej na inny, tj. syntetyczny? Czy jeździć na wlanym mi przez ASO? Dodam, że z kasą u mnie w tej chwili krucho, kupno oleju syntetycznego, filtra + robocizny, to dla mnie będzie znaczny wydatek. Starczy, że już się wyleczyłem z dokupienia obrotomierza, zamykanego schowka i alufelg Smutny
Przeprowadziłem się na "swoje" i teraz nie będę musiał dojeżdżać autem do pracy, a w okolicy mam super i hipermarkety. Lwóczek będzie służył mi teraz tylko w celach rekreacyjnych i poprawiających humor lol Tylko mi tu nie piszcie, że po co mi w takim razie samochód Na pewno NIE! Nie piję, nie palę, a jak sami zauważacie, jazda trojaczka to sama przyjemność i frajda Łohoho Łohoho Łohoho Tyle mam od życia Disco
Przewiduję, iż jak przejadę z 8000 km w ciągu najbliższych 12 miesięcy, to będzie cud. Lwóczek ma gwarancję na 3 lata, więc czekają mnie jeszcze 2 przeglądy gwarancyjne, które jak zauważył odl, będę mógł wykonać w innym serwisie. Wydaje mi się, że w związku z małym wykorzystaniem auta w najbliższym czasie, silnikowi nie zaszkodzi olej mineralny.

Zresztą za 2-3 lata może będziemy już śmigać trojaczkami przerobionymi na prąd  Język Język Język
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #122 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 16:10 »

...moim zdaniem skoro już zalałeś (zaleli Ci) tego minerała to jeździj ...a jeśli już będziesz miał na zbyciu powiedzmy te 150 góra 200zł to przed zimą wymień sobie na syntetyka.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #123 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 20:29 »

agree Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #124 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 20:47 »

Od 4 lat robię przeglądy w niemieckim ASO,
Niemcy leją standardowo pół-syntetyk Castrol 10W40 w cenie 40€ (za całą pojemność silnika).

Co o tym sądzicie?
Zapisane

nxpawelpl
Użytkownik
*
Wiadomości: 29



« Odpowiedz #125 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 22:27 »

a nie można powiedzieć w serwisie ze chce się olej syntetyczny i kropka ?
ja za 3l. castrola 5w30, filtr i wymianę zapłaciłem 220zł... więc 40 € za 3l. pół syntetyka to dużo Język 
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #126 : Piątek, 12 Sierpień 2011, 10:48 »

można powiedzieć - ja np. tak zrobiłem i mam teraz syntetyka Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #127 : Poniedziałek, 15 Sierpień 2011, 11:11 »

.. i wlali mi całe 3l. a cały układ olejowy ma 3,2l. z tego co wiem to zawsze zostaje starego oleju czy to w panewkach czy w pompie, najwyżej nadwyżkę spali podczas jazdy Język a i zapomniałem dodać że auto ma 14k km przebiegu Uśmiech
Wedłog stronki castrol.com, suchy układ olejowy ma 3,6l pojemności, a potrzebna ilość oleju  do wymiany to 3,1l , pojemność filtra olejowego to 0.1l

Zauważyłem że na polskiej i niemieckiej stronie polecają inne oleje :
 


Widocznie "co kraj to..." ...inny olej.  Co?
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #128 : Czwartek, 08 Wrzesień 2011, 01:54 »

a nie można powiedzieć w serwisie ze chce się olej syntetyczny i kropka ?
ja za 3l. castrola 5w30, filtr i wymianę zapłaciłem 220zł... więc 40 € za 3l. pół syntetyka to dużo Język 

Ja zrobiłem inaczej - przywiozłem swój olej... totala 5w40-energy (5 litrów kosztowało mnie taniej o chyba 30 zł niż serwisowe 3 litry z beczki)... i w stosunku do fabrycznego mineralnego jest różnica, szczególnie na zimnym silniku.

Co do Castrola, to pamiętam jak kiedyś właściciele Yarków walczyli z serwisami Toyoty, żeby nie wlewać tego oleju, ale to były czasy Yarków-1. Podobno mógł coś zapychać i inne takie tam historie....
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 08 Wrzesień 2011, 01:57 wysłane przez seraphine » Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #129 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 11:53 »

Wkrótce czeka mnie wymiana oleju i chciałbym Was prosić o jakąś rekomendację:
obecnie mam zalany pół-syntetyk 10W40;
po wymianie autko będzie zasilane LPG :
biorę pod uwagę następujące produkty:

1). TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30
2). TOTAL Quartz Future 9000 5W-30
3). Castrol Magnatec A3/B4 5W-40
4). MOTUL Specific CNG/LPG SAE 5W/40
5). Castrol Magnatec Professional A5 A1 5W-30

Który z tych olei najlepiej będzie smarował "zagazowany" silnik Co?
może macie jakieś inne propozycje?
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #130 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 14:45 »

Wkrótce czeka mnie wymiana oleju i chciałbym Was prosić o jakąś rekomendację:
obecnie mam zalany pół-syntetyk 10W40;
po wymianie autko będzie zasilane LPG :
biorę pod uwagę następujące produkty:

1). TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30
2). TOTAL Quartz Future 9000 5W-30
3). Castrol Magnatec A3/B4 5W-40
4). MOTUL Specific CNG/LPG SAE 5W/40
5). Castrol Magnatec Professional A5 A1 5W-30

Który z tych olei najlepiej będzie smarował "zagazowany" silnik Co?
może macie jakieś inne propozycje?
Jakbym nie brał pod uwage względów finansowych to zalewałbym motulem albo totalem. Castrola sobie raczej daruj.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #131 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 16:38 »

Total ineo jest raczej robiony pod silniki z PAF-em... weź jeszcze pod uwagę Totala 5w40 "energy"... bardzo fajnie mi się na tym jeździ... z w/w oliwek tylko Motul jest klasy 5w40... a jednak śmiganie w upalny dzień latem, po autostradzie, trzymając przez 2h stałą prędkość około 130km/h może swoje robić z olejem, zwłaszcza że trojaczek nie ma fabrycznie wskaźnika temperatury wody ani oleju. No i jeszcze kwestia ile przejechałeś na tym półsyntetyku... jak dobre kilkadziesiąt tysięcy km, to pełny syntetyk może już być ciut za rzadki?
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #132 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 16:42 »

Półsyntetyk mam już prawie przez 115k km 75% przebiegu zrobione na autostradach czyli prędkość ~120-130kmh
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 16:45 wysłane przez adrianlos » Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #133 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 18:27 »

Mam w tej materii małe doświadczenie, przebieg masz już całkiem, całkiem i chcesz przejść na rzadszą oliwę... nie wiem, czy nie będzie Ci jej przez to ubywać. Zawsze mówiono mi, że wraz z przebiegiem należy przechodzić na gęstsze oliwy. Niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą... może lepiej byłoby poszukać jakiegoś 10w50? Jazda w upalny dzień przez kilka godzin na obrotach silnika powyżej 3,5rpm może trochę podgrzewać silnik i oliwę zwłaszcza, że w Niemczech tych autostrad nie brakuje Co? No i do tego LPG też ma chyba minimalnie inną temperaturę spalania? A do tej pory nie musiałeś uzupełniać oliwy pomiędzy wymianami? Zawsze możesz spróbować... ten motul wydaje się być dedykowany pod instalacje LPG (tak przynajmniej wynika z nazwy), a w trakcie często monitorować poziom oleju... jak go zacznie ubywać za dużo, to wrócisz na gęstszy.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
alergik
Klubowicz
*
Wiadomości: 32


« Odpowiedz #134 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 20:12 »

Tak naprawdę,kto jeździ na dłuższych dystansach, nie ważna jest gęstość oleju, a częstość wymiany.
Jeżeli nie chcecie mieć problemów ze spalaniem oleju, proponuję wymianę max co 10kkm.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #135 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 20:39 »

130  tys po autostradzie to nie jest duzy przebieg choć z pewnościa silnik się już ułożył. Prędkość 130na autostradzie to nie jest  żadne obciązenie dla silnika i oliwy no chyba że masz tam turbo itp. Oliwa mocniej grzeje się na czestych rozpędzaniach i staniu pod światłami. NA autostradę wybrałbym olej 5w40. 5w50 to przerost formy nad treścią na seryny silnik, który nie zdradza na dodatek zapewne żadnych oznak zużycia. Zresztą z tego co pamiętam chyba Mały monitorował temp. oliwy w swoim turbo i z tego co pamietam nie notował tam żadnych krytycznych temperatur. Generalnie dla dobrej oliwy temp 130-140 C nie stanowi wiekszego problemu. Mam turboklekota ,który w górach pod pełnym obciążeniem i w upały notorycznie dochodzi do temp oliwy 130C, co nie przeszkadza mu odpalać w największe mrozy i jeździć mimo przebiegu w okolicy 0,5mln km, na zwykłej, syntetycznej oliwie 5w40(bez dolewek między wymianami).
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #136 : Poniedziałek, 19 Wrzesień 2011, 11:51 »

dziwne.
moj jezdzil na syntetyku / pol syntetyku i za mojej kadencji i nie zauwazylem ubytkow oleju.

ale tak to juz chyba jest w tych silnikach na mineralnym oleju, ze biora go troche. yarisach z tym silnikiem jezdzonych na mineralnym oleju, dolewki miedzy przegladami byly prawie jak wymiana Mrugnięcie

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #137 : Poniedziałek, 19 Wrzesień 2011, 14:33 »

Pozostaje jeszcze kwestia jak się jeździ po mieście... ja zazwyczaj operuję na prędkościach obrotowych silnika w granicach 2-3k rpm - fakt, że to krótkie trasy i odsetek trasy pokonany na zimnym oleju jest znacząco i wielokrotnie większy niż na autostradzie. W przypadku 120-130km/h mamy w trojaczku już obroty w granicach 3,5k rpm. Różne silniki mają różne preferencje... dla przykładu wolnossący silnik VW SDI montowany np. w fabiach potrafi przez prawie 10kkm po trasach miejsko wiejskich nie wziąć ani grama oliwy, a po zrobieniu 1,5-2kkm autostradą weźmie jakieś 0,3-0,5l oliwy (prędkość obrotowa silnika w granicach 2,7-2,8k rpm - nie wiem, ile wtedy było w km/h, bo to nie mój dyliżans i nie ja nim powoziłem).

A co do oleju 50-tki to miałem na myśli raczej 10W50. W niższej temperaturze mógłby mieć podobne parametry do stosowanego obecnie 10W40, a w wyższej byłby minimalnie gęstszy niż 5W40, o 5W30 nie mówiąc. Jeżeli półsyntetyk zostawił już na silniku ślad używania, to wlewanie rzadszego oleju może potem skutkować jakimiś jego ubytkami...
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #138 : Poniedziałek, 19 Wrzesień 2011, 15:46 »

spróbuje z tym olejem 5w40, jak będą problemy z tą oliwą to przynajmniej trochę postów nabije  Język
z tego co w tym temacie wyczytałem to powinno być OK.
- autko właśnie się przerabia na gaz  Łohoho w środę odbiór  Yo Yo Yo
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #139 : Wtorek, 20 Wrzesień 2011, 08:03 »

ja mam teraz 5W30 Totala Ineo Ecs, a wcześniej miałem mineralny (fabryczny) do 15 000km i powiem szczerze że dla użytkownika nie ma żadnej różnicy Uśmiech różnica jest pewnie dla silnika!!! ... w zimie Uśmiech

poza tym tu była mowa o obciążeniu silnika na autostradzie (jeszcze latem) - a do wysokich temperatur to olej mineralny jest dużo lepszy od syntetyka !!!
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 24   Do góry
Drukuj
Skocz do: