nxpawelpl
Użytkownik

Wiadomości: 29
|
 |
« Odpowiedz #120 : Czwartek, 21 Lipiec 2011, 20:41 » |
|
ja prawdopodobnie miałem w aucie fabryczny olej (a może nie), kartki nie było, więc nalałem 5w-30 Castol EDGE z filmem C3, co prawda powinien być 5w-30 Profesional-Magnatec z filmem A5 ale tam gdzie zmieniałem powiedzieli że nie ma takiego... i wlali mi całe 3l. a cały układ olejowy ma 3,2l. z tego co wiem to zawsze zostaje starego oleju czy to w panewkach czy w pompie, najwyżej nadwyżkę spali podczas jazdy  a i zapomniałem dodać że auto ma 14k km przebiegu
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21 Lipiec 2011, 20:44 wysłane przez nxpawelpl »
|
Zapisane
|
|
|
|
grekub
Gość
|
 |
« Odpowiedz #121 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 10:45 » |
|
Witam, Przenoszę do właściwego wątku dyskusje nad olejem silnikowym, jaki wlano mi w trakcie przeglądu, aby nie wypaczać właściwego tematu wątku pt. "ceny przeglądów w ASO" http://c1aygo107.net/index.php?topic=83.105Co więc proponujecie? Mam na własną rękę teraz podmienić olej na inny, tj. syntetyczny? Czy jeździć na wlanym mi przez ASO? Dodam, że z kasą u mnie w tej chwili krucho, kupno oleju syntetycznego, filtra + robocizny, to dla mnie będzie znaczny wydatek. Starczy, że już się wyleczyłem z dokupienia obrotomierza, zamykanego schowka i alufelg Przeprowadziłem się na "swoje" i teraz nie będę musiał dojeżdżać autem do pracy, a w okolicy mam super i hipermarkety. Lwóczek będzie służył mi teraz tylko w celach rekreacyjnych i poprawiających humor  Tylko mi tu nie piszcie, że po co mi w takim razie samochód  Nie piję, nie palę, a jak sami zauważacie, jazda trojaczka to sama przyjemność i frajda  Tyle mam od życia  Przewiduję, iż jak przejadę z 8000 km w ciągu najbliższych 12 miesięcy, to będzie cud. Lwóczek ma gwarancję na 3 lata, więc czekają mnie jeszcze 2 przeglądy gwarancyjne, które jak zauważył odl, będę mógł wykonać w innym serwisie. Wydaje mi się, że w związku z małym wykorzystaniem auta w najbliższym czasie, silnikowi nie zaszkodzi olej mineralny. Zresztą za 2-3 lata może będziemy już śmigać trojaczkami przerobionymi na prąd 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #122 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 16:10 » |
|
...moim zdaniem skoro już zalałeś (zaleli Ci) tego minerała to jeździj ...a jeśli już będziesz miał na zbyciu powiedzmy te 150 góra 200zł to przed zimą wymień sobie na syntetyka.
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #123 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 20:29 » |
|
agree 
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #124 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 20:47 » |
|
Od 4 lat robię przeglądy w niemieckim ASO, Niemcy leją standardowo pół-syntetyk Castrol 10W40 w cenie 40€ (za całą pojemność silnika).
Co o tym sądzicie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
nxpawelpl
Użytkownik

Wiadomości: 29
|
 |
« Odpowiedz #125 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 22:27 » |
|
a nie można powiedzieć w serwisie ze chce się olej syntetyczny i kropka ? ja za 3l. castrola 5w30, filtr i wymianę zapłaciłem 220zł... więc 40 € za 3l. pół syntetyka to dużo
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #126 : Piątek, 12 Sierpień 2011, 10:48 » |
|
można powiedzieć - ja np. tak zrobiłem i mam teraz syntetyka 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #127 : Poniedziałek, 15 Sierpień 2011, 11:11 » |
|
.. i wlali mi całe 3l. a cały układ olejowy ma 3,2l. z tego co wiem to zawsze zostaje starego oleju czy to w panewkach czy w pompie, najwyżej nadwyżkę spali podczas jazdy  a i zapomniałem dodać że auto ma 14k km przebiegu Wedłog stronki castrol.com, suchy układ olejowy ma 3,6l pojemności, a potrzebna ilość oleju do wymiany to 3,1l , pojemność filtra olejowego to 0.1l Zauważyłem że na polskiej i niemieckiej stronie polecają inne oleje :   Widocznie "co kraj to..." ...inny olej. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #128 : Czwartek, 08 Wrzesień 2011, 01:54 » |
|
a nie można powiedzieć w serwisie ze chce się olej syntetyczny i kropka ? ja za 3l. castrola 5w30, filtr i wymianę zapłaciłem 220zł... więc 40 € za 3l. pół syntetyka to dużo Ja zrobiłem inaczej - przywiozłem swój olej... totala 5w40-energy (5 litrów kosztowało mnie taniej o chyba 30 zł niż serwisowe 3 litry z beczki)... i w stosunku do fabrycznego mineralnego jest różnica, szczególnie na zimnym silniku. Co do Castrola, to pamiętam jak kiedyś właściciele Yarków walczyli z serwisami Toyoty, żeby nie wlewać tego oleju, ale to były czasy Yarków-1. Podobno mógł coś zapychać i inne takie tam historie....
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 08 Wrzesień 2011, 01:57 wysłane przez seraphine »
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #129 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 11:53 » |
|
Wkrótce czeka mnie wymiana oleju i chciałbym Was prosić o jakąś rekomendację: obecnie mam zalany pół-syntetyk 10W40; po wymianie autko będzie zasilane LPG : biorę pod uwagę następujące produkty: 1). TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30 2). TOTAL Quartz Future 9000 5W-30 3). Castrol Magnatec A3/B4 5W-40 4). MOTUL Specific CNG/LPG SAE 5W/40 5). Castrol Magnatec Professional A5 A1 5W-30 Który z tych olei najlepiej będzie smarował "zagazowany" silnik  może macie jakieś inne propozycje?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #130 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 14:45 » |
|
Wkrótce czeka mnie wymiana oleju i chciałbym Was prosić o jakąś rekomendację: obecnie mam zalany pół-syntetyk 10W40; po wymianie autko będzie zasilane LPG : biorę pod uwagę następujące produkty: 1). TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30 2). TOTAL Quartz Future 9000 5W-30 3). Castrol Magnatec A3/B4 5W-40 4). MOTUL Specific CNG/LPG SAE 5W/40 5). Castrol Magnatec Professional A5 A1 5W-30 Który z tych olei najlepiej będzie smarował "zagazowany" silnik  może macie jakieś inne propozycje? Jakbym nie brał pod uwage względów finansowych to zalewałbym motulem albo totalem. Castrola sobie raczej daruj.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #131 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 16:38 » |
|
Total ineo jest raczej robiony pod silniki z PAF-em... weź jeszcze pod uwagę Totala 5w40 "energy"... bardzo fajnie mi się na tym jeździ... z w/w oliwek tylko Motul jest klasy 5w40... a jednak śmiganie w upalny dzień latem, po autostradzie, trzymając przez 2h stałą prędkość około 130km/h może swoje robić z olejem, zwłaszcza że trojaczek nie ma fabrycznie wskaźnika temperatury wody ani oleju. No i jeszcze kwestia ile przejechałeś na tym półsyntetyku... jak dobre kilkadziesiąt tysięcy km, to pełny syntetyk może już być ciut za rzadki?
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #132 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 16:42 » |
|
Półsyntetyk mam już prawie przez 115k km 75% przebiegu zrobione na autostradach czyli prędkość ~120-130kmh
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 16:45 wysłane przez adrianlos »
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #133 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 18:27 » |
|
Mam w tej materii małe doświadczenie, przebieg masz już całkiem, całkiem i chcesz przejść na rzadszą oliwę... nie wiem, czy nie będzie Ci jej przez to ubywać. Zawsze mówiono mi, że wraz z przebiegiem należy przechodzić na gęstsze oliwy. Niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą... może lepiej byłoby poszukać jakiegoś 10w50? Jazda w upalny dzień przez kilka godzin na obrotach silnika powyżej 3,5rpm może trochę podgrzewać silnik i oliwę zwłaszcza, że w Niemczech tych autostrad nie brakuje  No i do tego LPG też ma chyba minimalnie inną temperaturę spalania? A do tej pory nie musiałeś uzupełniać oliwy pomiędzy wymianami? Zawsze możesz spróbować... ten motul wydaje się być dedykowany pod instalacje LPG (tak przynajmniej wynika z nazwy), a w trakcie często monitorować poziom oleju... jak go zacznie ubywać za dużo, to wrócisz na gęstszy.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
alergik
Klubowicz

Wiadomości: 32
|
 |
« Odpowiedz #134 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 20:12 » |
|
Tak naprawdę,kto jeździ na dłuższych dystansach, nie ważna jest gęstość oleju, a częstość wymiany. Jeżeli nie chcecie mieć problemów ze spalaniem oleju, proponuję wymianę max co 10kkm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #135 : Niedziela, 18 Wrzesień 2011, 20:39 » |
|
130 tys po autostradzie to nie jest duzy przebieg choć z pewnościa silnik się już ułożył. Prędkość 130na autostradzie to nie jest żadne obciązenie dla silnika i oliwy no chyba że masz tam turbo itp. Oliwa mocniej grzeje się na czestych rozpędzaniach i staniu pod światłami. NA autostradę wybrałbym olej 5w40. 5w50 to przerost formy nad treścią na seryny silnik, który nie zdradza na dodatek zapewne żadnych oznak zużycia. Zresztą z tego co pamiętam chyba Mały monitorował temp. oliwy w swoim turbo i z tego co pamietam nie notował tam żadnych krytycznych temperatur. Generalnie dla dobrej oliwy temp 130-140 C nie stanowi wiekszego problemu. Mam turboklekota ,który w górach pod pełnym obciążeniem i w upały notorycznie dochodzi do temp oliwy 130C, co nie przeszkadza mu odpalać w największe mrozy i jeździć mimo przebiegu w okolicy 0,5mln km, na zwykłej, syntetycznej oliwie 5w40(bez dolewek między wymianami).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #136 : Poniedziałek, 19 Wrzesień 2011, 11:51 » |
|
dziwne. moj jezdzil na syntetyku / pol syntetyku i za mojej kadencji i nie zauwazylem ubytkow oleju. ale tak to juz chyba jest w tych silnikach na mineralnym oleju, ze biora go troche. yarisach z tym silnikiem jezdzonych na mineralnym oleju, dolewki miedzy przegladami byly prawie jak wymiana  pozdrawiam maly
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #137 : Poniedziałek, 19 Wrzesień 2011, 14:33 » |
|
Pozostaje jeszcze kwestia jak się jeździ po mieście... ja zazwyczaj operuję na prędkościach obrotowych silnika w granicach 2-3k rpm - fakt, że to krótkie trasy i odsetek trasy pokonany na zimnym oleju jest znacząco i wielokrotnie większy niż na autostradzie. W przypadku 120-130km/h mamy w trojaczku już obroty w granicach 3,5k rpm. Różne silniki mają różne preferencje... dla przykładu wolnossący silnik VW SDI montowany np. w fabiach potrafi przez prawie 10kkm po trasach miejsko wiejskich nie wziąć ani grama oliwy, a po zrobieniu 1,5-2kkm autostradą weźmie jakieś 0,3-0,5l oliwy (prędkość obrotowa silnika w granicach 2,7-2,8k rpm - nie wiem, ile wtedy było w km/h, bo to nie mój dyliżans i nie ja nim powoziłem).
A co do oleju 50-tki to miałem na myśli raczej 10W50. W niższej temperaturze mógłby mieć podobne parametry do stosowanego obecnie 10W40, a w wyższej byłby minimalnie gęstszy niż 5W40, o 5W30 nie mówiąc. Jeżeli półsyntetyk zostawił już na silniku ślad używania, to wlewanie rzadszego oleju może potem skutkować jakimiś jego ubytkami...
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #138 : Poniedziałek, 19 Wrzesień 2011, 15:46 » |
|
spróbuje z tym olejem 5w40, jak będą problemy z tą oliwą to przynajmniej trochę postów nabije  z tego co w tym temacie wyczytałem to powinno być OK. - autko właśnie się przerabia na gaz  w środę odbiór 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #139 : Wtorek, 20 Wrzesień 2011, 08:03 » |
|
ja mam teraz 5W30 Totala Ineo Ecs, a wcześniej miałem mineralny (fabryczny) do 15 000km i powiem szczerze że dla użytkownika nie ma żadnej różnicy  różnica jest pewnie dla silnika!!! ... w zimie  poza tym tu była mowa o obciążeniu silnika na autostradzie (jeszcze latem) - a do wysokich temperatur to olej mineralny jest dużo lepszy od syntetyka !!!
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
|