Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 507202 razy)
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #220 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 17:39 »

wlej to co(zaleca) preferuje toyota ,5w30
Zapisane
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 797



« Odpowiedz #221 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 17:46 »

Obawiam si臋, 偶e Toyota przy swoich zaleceniach nie uwzgl臋dni艂a moich upodoba艅 艁ohoho
Zapisane

CrazyRider34
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 3


« Odpowiedz #222 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 20:02 »

A ja jezdze na Quaker State 15w40 HDX, mam przejechane ponad 110tys. (30tys. na lpg) i od zmiany do zmiany (12tys.) nie ubywa z miarki...
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #223 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 22:34 »

no przy takim przebiegu to nic dziwnego ze taki olej, ale AD ma za m艂odego aygolota zeby go trzyma膰 na mineralu...
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #224 : Pi膮tek, 07 Wrzesie艅 2012, 07:13 »

no przy takim przebiegu to nic dziwnego ze taki olej, ale AD ma za m艂odego aygolota zeby go trzyma膰 na mineralu...
To nie chodzi o duzy przebieg tylko o spos贸b ko偶ystania z samochodu. Jak kto艣 robi non stop traski po 30-40 km albo mu silnik nie stygnie to nie ma sensu inwestowac w syntetyk ale jesli robi kr贸tsze trasy  i generanie na niedogrzanej oliwie to wtedy syntetyk jak najbardziej jest wskazany bo ma lepsze w艂asciwo艣ci smarne w nizszych temperaturach.
Zapisane
sjn13
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 5


« Odpowiedz #225 : Czwartek, 13 Wrzesie艅 2012, 18:44 »

Witam!
ostatnio w auto 艣wiecie pisano odno艣nie usterek modelu,偶e s膮 k艂opoty z silnikiem ale dotyczy to tylko egzemplarzy nie stosuj膮cych oryginalnego oleju (15w40). Zmartwi艂o mnie to bo odk膮d mam styczno艣膰 z C1 (ok 20tys przebiegu, nie wiem jaki olej by艂 wcze艣niej) pierwszy mechanik zala艂 silnik 5w40castrol magnatec, przy nast臋pnej wymianie w innym serwisie wlano 0w30 Castrol edge. To by艂o przy 30tys km. Silnik nie bra艂 oleju (bynajmniej by艂o to niezauwa偶alne), ostatnia wymiana przy 49tys, to by艂o w kwietniu. Teraz zorientowa艂em si臋, 偶e na liczniku ju偶 70tys wi臋c czas na wymian臋, sprawdzi艂em poziom i szok- minimum! czyli zu偶y艂 3/4bagnetu. Fakt, 偶e auto albo u偶ywane jest do kr贸tkich dojazd贸w do pracy przez dziewczyn臋, albo na autostradzie nie rzadko z maksymalnymi pr臋dko艣ciami przeze mnie, do tego najcz臋艣ciej hamuje silnikiem, nie oszcz臋dzaj膮c wysokich obrot贸w. Tu czas na pytanie; zosta膰 przy 0w30 i cz臋艣ciej kontrolowa膰 poziom oleju czy wr贸ci膰 do 15w40 jak sugeruje producent? Chcia艂bym jak najd艂u偶ej cieszy膰 si臋 c1 wi臋c nie chc臋 na niej oszcz臋dza膰.
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #226 : Pi膮tek, 14 Wrzesie艅 2012, 04:42 »

producent silnika toyota sugeruje 5w30, a nie 15w40
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #227 : Pi膮tek, 14 Wrzesie艅 2012, 07:27 »

producent silnika toyota sugeruje 5w30, a nie 15w40
Do polifta owszem - do przedlifta 15w40.
Jesli uzywasz samochodu na ekstremalnie kr贸tkich odcinkach to przejd藕 z oleju xW30 na xW40. Ja akurat chwale sobie 5W40. Przy lekkobie偶nych oliwach i pracy na zimnym silniku i wzbogaconej mieszance olej szybko mo偶e ulega膰 rozrzedzeniu benzyn膮 i traci膰 w艂asciwo艣ci smarne. Te oliwy tez sa w wiekszym stopniu zuzywane przez silnik w takich warunkach. Oliwa 5W40 ma wiekszy zapsa lepko艣ci a poza tym daje grubszy film olejowy pod duzym obcia偶eniem.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #228 : Pi膮tek, 14 Wrzesie艅 2012, 08:52 »

do I polift贸w zalecaj膮 ka偶dy niemal rodzaj oleju U艣miech od minera艂a po pe艂ny syntetyk...skrajne oleje to moim zdaniem s膮 do specyficznych warunk贸w u偶ytkowania - przy zwyk艂ym codziennym "katowaniu" trojaka 5W40 w naszej strefie klimatycznej jest jak najbardziej OK.

kr贸tkie trasy - 5W30, klimat gor膮cy i pr臋dko艣ci autostradowe z ostrym katowaniem mineralny!!!!
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #229 : Pi膮tek, 14 Wrzesie艅 2012, 09:47 »

Witam!
 Tu czas na pytanie; zosta膰 przy 0w30 i cz臋艣ciej kontrolowa膰 poziom oleju czy wr贸ci膰 do 15w40 jak sugeruje producent? Chcia艂bym jak najd艂u偶ej cieszy膰 si臋 c1 wi臋c nie chc臋 na niej oszcz臋dza膰.

Je艣li je藕dzi艂e艣 na tak rzadkim oleju, to ja bym ju偶 nie przechodzi艂 absolutnie na 15w40, kt贸ry b臋dzie o wiele g臋stszy zim膮. 0w30 by艂o lekkim przegi臋ciem.....nie mieszkamy na antarktydzie.....ja bym wla艂 syntetyk 5w40,  jest zdecydowanie najbardziej uniwersalnym olejem, a zaraz za nim 5w30

Polecam ten filmik, kt贸ry prezentuje r贸偶nic臋 we w艂a艣ciwo艣ciach smarnych oleju 0w30 oraz 10w30 przy -35 stopniach. Najpierw wlali 0w30 a potem 10w30. Ogl膮da膰 od 5:00 min. Tak偶e r贸偶nica mi臋dzy powiedzmy 5w.... a 15w .....jest kolosalna w mrozach

Filmik prezentuje te偶 r贸偶nic臋 w lepko艣ci w mrozach r贸偶nych olej贸w. Ogl膮da膰 od 2:22 min,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OWiQyR7PWII

A tutaj screen z tego filmu. Temp bardzo niska, tzn -35 ale zobaczcie r贸偶nic臋. 0w ju偶 sie wyla艂, a minera艂 jakim jest zalany trojaczek fabrycznie jeszcze nie drgn膮艂:
 
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 14 Wrzesie艅 2012, 15:11 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #230 : Pi膮tek, 14 Wrzesie艅 2012, 15:44 »

cookie
akurat do przedlifta tojota zaleca 5w30,
Zapisane
sjn13
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 5


« Odpowiedz #231 : Sobota, 15 Wrzesie艅 2012, 17:49 »

Mam wersje z 2008roku czyli z przed liftingu. (Swoj膮 drog膮 by艂y jakie艣 zmiany w silnikach po lifcie?)  W ko艅cu znalaz艂em ksi膮偶k臋 obs艂ugi i 0w30 jest jako jeden z dopuszczalnych olei. Wi臋c skoro do tej pory auto na nim je藕dzi艂o to zostan臋 przy tym oleju dop贸ki nic nie zacznie si臋 dzia膰. No i zobaczymy czy tym razem do kolejnej wymiany co艣 "wypije". Co do filmiku- z tego co zrozumia艂em udowadnia wy偶szo艣膰 0w30 nad cz臋stszymi propozycjami.
Dzi臋kuj臋 za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam innych u偶ytkownik贸w maluszk贸w.
Zapisane
maab
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 97



« Odpowiedz #232 : Poniedzia艂ek, 17 Wrzesie艅 2012, 16:05 »

Jako艣 tak co艣 mi si臋 jeszcze ze studi贸w w g艂owie ko艂acze, 偶e o ile g臋sto艣膰 od temperatury zale偶y praktycznie liniowo, to ju偶 lepko艣膰 w stosunku do temperatury zale偶y wyk艂adniczo. Tak wi臋c podchodz膮c do filmiku w spos贸b krytyczny mo偶na powiedzie膰 偶e manipulacj膮 jest test tylko w temperaturze - 35 stopni, przyznacie 偶e w naszych warunkach raczej ekstremalna, cho膰 zdarza si臋 to raczej nie jest regu艂膮. Ten sam test w temperaturze - 30 wypadnie inaczej, a dla temperatury - 20, w ko艅cu zdecydowanie cz臋艣ciej si臋 zdarzaj膮cej - zupe艂nie inaczej. Nie da si臋 ukry膰 偶e w temperaturze - 35 stopni olej 0W wygra nawet z olejem 5W, ale wystarczy 偶e b臋dzie "tylko" - 25 a ta wygrana nie b臋dzie ju偶 tak zdecydowana. I tak gdy temperatura spada poni偶ej - 20 stopni problemem staje si臋 akumulator, a jak si臋 samoch贸d uruchomi, to ka偶dy go delikatnie nagrzewa nim ruszy. Wystarczy kilka chwil, a olej b臋dzie mia艂 wi臋cej ni偶 - 20. Z praktycznego punktu widzenia jest wi臋c niewielka r贸偶nica mi臋dzy dobrej jako艣ci olejami 0W a 5W, no chyba 偶e jeste艣my w okolicach polarnych. Podczas naszych zim sprawdzaj膮 si臋 przecie偶 oleje klasy 10W... Ja kupuj臋 olej 0W lub 5W g艂贸wnie dlatego, 偶e aby jecha膰 nie musz臋 czeka膰 a偶 si臋 silnik lepiej nagrzeje, wiem, 偶e po minucie b臋dzie na tyle ciep艂ym 偶e w spokojny spos贸b mog臋 jecha膰 bez krzywdy dla silnika.
Zapisane

Prosz臋 nie strzela膰 do pianisty. Robi co mo偶e. (Oscar Wilde)
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #233 : Poniedzia艂ek, 17 Wrzesie艅 2012, 18:34 »

dok艂adnie jest tak jak piszesz poza tym analogicznie jest przy wysokich temperaturach otoczenia ...powy偶ej 40-50 stopni... st膮d na "ciep艂e kraje" zalecali w艂a艣nie mineralny.... (obecne niekt贸re minera艂y trac膮 swoje w艂a艣ciwo艣ci nawet przy -36st. )

Reasumuj膮c... przy standardowym u偶ytkowaniu w normalnych warunkach pracy i w naszej strefie klimatycznej w艂a艣ciwie ka偶dy jest OK a najbardziej optymalny dobry pe艂ny syntetyk 5w40
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #234 : Wtorek, 18 Wrzesie艅 2012, 11:19 »

Mam wersje z 2008roku czyli z przed liftingu. (Swoj膮 drog膮 by艂y jakie艣 zmiany w silnikach po lifcie?)  W ko艅cu znalaz艂em ksi膮偶k臋 obs艂ugi i 0w30 jest jako jeden z dopuszczalnych olei. Wi臋c skoro do tej pory auto na nim je藕dzi艂o to zostan臋 przy tym oleju dop贸ki nic nie zacznie si臋 dzia膰. No i zobaczymy czy tym razem do kolejnej wymiany co艣 "wypije". Co do filmiku- z tego co zrozumia艂em udowadnia wy偶szo艣膰 0w30 nad cz臋stszymi propozycjami.
Dzi臋kuj臋 za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam innych u偶ytkownik贸w maluszk贸w.
Nie wiem co zaleca艂a toyota, bo mam C1 a instrukcji do niego (samoch贸d z 2008 r. kupiony w paxdzierniku) 偶e do tego silnika olej 15w40, co oczywi艣cie ola艂em i po 4 tys km na mineralu zala艂em mu 5w40.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #235 : Wtorek, 18 Wrzesie艅 2012, 11:22 »

do I polift贸w zalecaj膮 ka偶dy niemal rodzaj oleju U艣miech od minera艂a po pe艂ny syntetyk...skrajne oleje to moim zdaniem s膮 do specyficznych warunk贸w u偶ytkowania - przy zwyk艂ym codziennym "katowaniu" trojaka 5W40 w naszej strefie klimatycznej jest jak najbardziej OK.

kr贸tkie trasy - 5W30, klimat gor膮cy i pr臋dko艣ci autostradowe z ostrym katowaniem mineralny!!!!
Zgoda za wyj膮tkiem zalecania 5w30 na kr贸tkie trasy. lepiej 5 w40 albo 0w40 z powod贸w o kt贸ych ju偶 pisa艂em. Zima w tym aluminiowym bloku naprawde czasem trudno zmusic paliwo do odparowania z miski.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #236 : Czwartek, 07 Luty 2013, 19:51 »

No w艂a艣nie ja wczoraj na wolnych obrotach us艂ysza艂em 艂a艅cuch rozrz膮du.... po dojechaniu z pracy do domu (7km) zajrza艂em pod korek... i? MASE艁KO!!! Nie wiele, ale jest. Ostatni raz silnik wygrza艂em w trasie jakie艣 2 tygodnie temu. Chyba b臋d臋 musia艂 pomy艣le膰 jednak o jakim艣 bardziej miejskim oleju (5w30, 0w30?)... i nie koniecznie Totala. Zastanawia mnie te偶, czy to nie wina paliwa.... czy nie zacz臋li dodawa膰 wi臋cej biokomponent贸w, kt贸re chyba nie do ko艅ca dopalaj膮 si臋 w niskiej temperaturze. W weekend chyba przep臋dz臋 biedron臋 po S-ce... 80km powinno wystarczy膰, 偶eby si臋 olej "oczy艣ci艂"?
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #237 : Czwartek, 07 Luty 2013, 21:03 »

a jaki teraz masz zalany?
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #238 : Czwartek, 07 Luty 2013, 21:15 »

a jaki teraz masz zalany?

jak w podpisie: "-smarowanie Total 5w40 Energy"
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #239 : Czwartek, 07 Luty 2013, 22:11 »

ja mam total 5w40 ale zwykly taki leja w peugocie u Archera i w serwisie w citroenie we Wroc艂awiu
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: