biela
Administrator
Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #140 : Poniedziałek, 20 Maj 2013, 13:07 » |
|
kwestia dobrego warsztatu, jak działa ok to bym na lpg śmigał, nie działa to na razie na pb jeżdżę, ale miałem pecha do gazu, a diesel.. jak wszyscy piszą że do miasta to się nijak nie nadaje to też lipa
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
blur
Użytkownik
Wiadomości: 10
|
|
« Odpowiedz #141 : Sobota, 12 Październik 2013, 23:11 » |
|
Nie wiem czy taka informacja już się znalazła w tym temacie, nie chce mi się czytać od dechy do dechy, mam Aygo z LPG i w instalacji został zainstalowany nawilżacz gazu, jest to dodatkowy zbiornik z olejem ok 1l podający olej do kolektora ssącego, jest to wymuszane podciśnieniem, z informacji które uzyskałem jest to zalecenie Toyoty, ktoś się spotkał z czymś takim ?
|
|
|
Zapisane
|
Aygo Passat 3BG 2,5l TDI 163PS Yamaha XT 350 3YT
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #142 : Niedziela, 13 Październik 2013, 00:14 » |
|
jest to normalna sprawa przy nowych autach ma chronic glowice zawory prowadnice i reszte silnika przed praca na sucho ze tak powiem litr takiego oleju ok 50zl
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
blur
Użytkownik
Wiadomości: 10
|
|
« Odpowiedz #143 : Piątek, 18 Październik 2013, 14:12 » |
|
Muszę się pochwalić, w ostatnim tankowaniu żona wykręciła spalanie na poziomie 5,67l/100km czyli 100km za nieco ponad 14zł to jest wynik
|
|
|
Zapisane
|
Aygo Passat 3BG 2,5l TDI 163PS Yamaha XT 350 3YT
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #144 : Piątek, 18 Październik 2013, 14:53 » |
|
całkiem ładny wynik. Rozumiem, że:
1. kupiłeś furkę już z LPG?
2. Jaki tam przebieg? Ile zrobione na gazie?
3. Jakiej firmy bebechy od LPG?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
blur
Użytkownik
Wiadomości: 10
|
|
« Odpowiedz #145 : Piątek, 18 Październik 2013, 21:18 » |
|
Kupiłem już z gazem, instalacja była zakładana w pewnej firmie w Mszanej każdy może sobie wygooglać , to tam gdzie tego wiaduktu nie mogą skończyć kosztowała 2700zł mam Fakturę. Teraz ma ponad 66tyś km. na LPG przejechał 20tyś Sterownik STAG 300, wtryski HANA. Autko nie gaśnie, nie szarpie, 150km/h jeszcze leci, podłączyli nawet czujnik temperatury, czyli gaz włączy się dopiero jak silnik osiągnie temperaturę, w passacie i punto miałem tylko na obroty i różnie to bywało. Nawet mój diagnosta pochwalił montaż, nic nie wisi, elektryka zrobiona przyzwoicie, jest nawet kontrolka niskiego poziomu oleju w nawilżaczu. Narazie żonka zadowolona, zobaczymy jak na dłuższą metę to będzie.
|
|
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18 Październik 2013, 21:19 wysłane przez blur »
|
Zapisane
|
Aygo Passat 3BG 2,5l TDI 163PS Yamaha XT 350 3YT
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
Wiadomości: 161
|
|
« Odpowiedz #146 : Niedziela, 03 Listopad 2013, 20:29 » |
|
Nie wiem czy taka informacja już się znalazła w tym temacie, nie chce mi się czytać od dechy do dechy, mam Aygo z LPG i w instalacji został zainstalowany nawilżacz gazu, jest to dodatkowy zbiornik z olejem ok 1l podający olej do kolektora ssącego, jest to wymuszane podciśnieniem, z informacji które uzyskałem jest to zalecenie Toyoty, ktoś się spotkał z czymś takim ?
To nie jest nawilżacz gazu, tylko tzw. "valve protector" czyli system dodakowego smarowania zaworów Osobiście używam systemu firmy jest polecany przez BRC i dopuszczony przez niemieckie ministerstwo transportu (KBA). Do smarowania używam fluidu: G2000 Zalecanego dla BRC.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #147 : Niedziela, 03 Listopad 2013, 22:39 » |
|
ten zbiornik na olej w lpg to lubryfikator cos mi sie wydaje
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #149 : Czwartek, 07 Listopad 2013, 09:08 » |
|
Czy mógłby ktos opisac swoje doświadczenia z LPG w trojaku z przebiegiem ponad 50-80 tys kkm na lpg? Z tego co pamietam mielismy jeden przypadek kogoś kto przelatał na gazie ponad 100kkm i chyba nie miał wiekszych przygód ale jakoś nie mogę znaleźć dokładniejszych informacji czy przy tym przebiegu zawory wymagały regulacji albo ile razy taka regulacja była robiona.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bikerking
Użytkownik
Wiadomości: 18
|
|
« Odpowiedz #150 : Wtorek, 12 Listopad 2013, 13:25 » |
|
Chyba nie ma w Polsce takiego trojaczka, a przynajmniej ja nie znalazłem. Na spritmonitor.de są trojaczki na lpg z dużym przebiegiem ale niestety nie ma tam opcji napisania do nich a szkoda bo w historii ich wydatków widzę coś takiego jak "naprawa zaworów" W Katowicach w polecanym serwisie specjalizującym się w silnikach toyoty (nie autoryzowanym) polecali regulować zawory co 15 tyś ale wydaje mi się to trochę absurdalne tym bardziej ze koszt u nich takiej regulacji to około 400-800 zł. Inny dość dobry instalator LPG mówił że co 30 tyś. Najlepiej po prostu na bieżąco (co 10 tyś) sprawdzać luzy (koszt samego sprawdzenie około 100 zł - ale można się samemu nauczyć - szczelinomierz dobry to koszt parudziesięciu złotych + silikon do uszczelnienia pokrywy). Z tym ze ja się mądrze a sam się na razie do tego nie zabrałem .. w najbliższym czasie zrobię pomiar luzów i dam znać czy jakieś zmiany są (jeżdżę bez lubrykacji).
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12 Listopad 2013, 13:31 wysłane przez bikerking »
|
Zapisane
|
Bikerking Citroen C1:
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #151 : Czwartek, 14 Listopad 2013, 21:11 » |
|
Chyba nie ma w Polsce takiego trojaczka, a przynajmniej ja nie znalazłem. Na spritmonitor.de są trojaczki na lpg z dużym przebiegiem ale niestety nie ma tam opcji napisania do nich a szkoda bo w historii ich wydatków widzę coś takiego jak "naprawa zaworów" W Katowicach w polecanym serwisie specjalizującym się w silnikach toyoty (nie autoryzowanym) polecali regulować zawory co 15 tyś ale wydaje mi się to trochę absurdalne tym bardziej ze koszt u nich takiej regulacji to około 400-800 zł. Inny dość dobry instalator LPG mówił że co 30 tyś. Najlepiej po prostu na bieżąco (co 10 tyś) sprawdzać luzy (koszt samego sprawdzenie około 100 zł - ale można się samemu nauczyć - szczelinomierz dobry to koszt parudziesięciu złotych + silikon do uszczelnienia pokrywy). Z tym ze ja się mądrze a sam się na razie do tego nie zabrałem .. w najbliższym czasie zrobię pomiar luzów i dam znać czy jakieś zmiany są (jeżdżę bez lubrykacji). szkoda, że japońcy nie zrobili tej klawiatury z regulacją. W matizie regulacja zaworów to 30 minut, dla kogoś kto robił to pierwszy raz w życiu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bubu
Użytkownik
Wiadomości: 31
|
|
« Odpowiedz #152 : Poniedziałek, 07 Kwiecień 2014, 18:11 » |
|
Witajcie ponownie po długiej nieobecności. Co do tego postu, chciałbym tylko dodać że nie wiem jak będzie po 100tyś, ale ostatnio jako że robiłem parę rzeczy przy swoim Aygo zdecydowałem się sprawdzić też luzy zaworowe w serwisie. Na gazie zrobiłem już przeszło 40tyś (instalacja się już zwróciła już ponad dwukrotnie bo jeździłem też dużo za granicą). Nie licząc wymiany zapchanego filtru gazu (kiepska stacja się trafiła raz w trasie..) nie było do tej pory żadnego problemu. Wracając do tematu luzu zaworowego, okazało się że wszystko jest idealnie. Nie trzeba było nic poprawiać. Nie chciałbym się wypowiadać bo to może się różnić od tego jak kto jeździ, ale nie wydaje mi się że po 100tyś będę miał z tym zatem jakieś problemy (a piszę to dla głównie dla zainteresowanych tematem). Jakby coś się zmieniło to napiszę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #153 : Poniedziałek, 07 Kwiecień 2014, 20:08 » |
|
Bubu, a jaką ty masz konkretnie instalkę, wtryski, reduktor?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bubu
Użytkownik
Wiadomości: 31
|
|
« Odpowiedz #154 : Niedziela, 13 Kwiecień 2014, 09:53 » |
|
Bubu, a jaką ty masz konkretnie instalkę, wtryski, reduktor?
Instalacja 4GAS, a co do wtrysków i reduktora to przyznam że nawet nie znam modelu, ale jeśli znajdę takie info to Ci napiszę. W razie pytań myślę że możesz zadzwonić do firmy gdzie zakładałem instalkę i się dowiedzieć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flinkston
Użytkownik
Wiadomości: 10
C1 lpg, Skoda roomster lpg, Aygo x-play
|
|
« Odpowiedz #155 : Piątek, 05 Grudzień 2014, 16:12 » |
|
No i kolejny trojaczek zagazowany, C1 przy przebiegu 39500km otrzymał następujący zestaw: sterownik stag qbox, wtryski barracuda montowane pojedyńczo, reduktor alaska, zbiornik 34l. Przy przebiegu 50tys jade na sprawdzenie zaworów i zobaczymy w jakim stanie jest głowica.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Robertmodelarz
Użytkownik
Wiadomości: 58
|
|
« Odpowiedz #156 : Poniedziałek, 13 Lipiec 2015, 15:55 » |
|
Generalnie trojaczki tak mało palą, że nie opłaca się ich gazować. Początkowo jest pozorna oszczędność na paliwie, ale jak ktoś jest księgowym to policzy droższy przegląd, szybciej pada wydech, sądy lambda, przepływomierz, cewki, świece przewody. Generalnie silniki VVTi nie nadają się do gazu. Ale na wiosce są gaziarze co wszystko gazują nawet malucha (parownik podpięty pod wydech, a butla LPG na przednim siedzeniu). Jak się auto zacznie psuć to mechanik odsyła do gaziarza, a gaziarz do mechanika. Osobiście odradzam !!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #157 : Poniedziałek, 13 Lipiec 2015, 20:33 » |
|
w zasadzie racja.. ale są ludzie, którym to jest potrzebne i się im to opłaca i ja osobiście tego nie neguje
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #158 : Poniedziałek, 13 Lipiec 2015, 21:09 » |
|
jak dla mnie lpg zawsze sie opłaca
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #159 : Wtorek, 14 Lipiec 2015, 10:17 » |
|
za bardzo generalizujesz Bobas...
zobacz przykład mojego Saaba - teraz pali 9-10l, ale instalacja do turbobenzyny mogłaby się nigdy nie zwrócić biorąc pod uwagę, że mam zamiar jeździć tym autem 8-10k km rocznie
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
|