Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 507425 razy)
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #280 : Pi膮tek, 20 Grudzie艅 2013, 19:54 »

Kiedy艣 zafascynowa艂 mnie ten siarczek molibdenu i sam troch臋 kopa艂em za nim w sieci... og贸lnie sam w sobie raczej nie zaszkodzi, ale trafi艂em na pojedyncze wypowiedzi, gdzie ten w艂a艣nie olej o kt贸rym piszesz narobi艂 niez艂ego chaosu. Po prostu porozpuszcza艂 nagary i stare z艂ogi, co spowodowa艂o, 偶e silniki zacz臋艂y ciekn膮膰. Je偶eli tw贸j silnik jest "doszczelniony" nagarami i starym olejem, to mo偶e by膰 niefajnie... z drugiej strony podobno bardziej sprawne energetycznie silniki maj膮 jeszcze wi臋kszy k艂opot z nagrzaniem si臋 w zimie (wi臋c MoS na prawd臋 dzia艂a). Tw贸j trojaczek by艂 u偶ywany d艂ugodystansowo, czy raczej kr贸tkie odcinki po mie艣cie?
Z w艂asnego do艣wiadczenia niestety  nie mog臋 Ci nic powiedzie膰. BTW MoS wyst臋puje tylko w p贸艂syntetykach - w pe艂nych syntetykach LM u偶ywa jakich艣 polimer贸w zamiast niego. Nie znam dok艂adnie parametr贸w fizykochemicznych twojej oliwy... ale mo偶e jakie艣 bardziej g臋ste 5w50 da艂oby rad臋 (np. mobil1?) Tylko po co? Co chcesz osi膮gn膮膰 przez zmian臋 oliwy? Co by艂o nie tak w starej?
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #281 : Sobota, 21 Grudzie艅 2013, 02:05 »

ciekawostka
http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mineralnego-na-syntetyk-obalamy-mity/
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
Karter
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 33



« Odpowiedz #282 : Sobota, 21 Grudzie艅 2013, 10:33 »

seraphine: m贸j tok rozumowania jest taki: przy 90000km podobno trzeba regulowa膰 luz zaworowy, m贸j ma 92000km. Teraz jak jest zimno zauwa偶y艂em 偶e strasznie przez pierwsze kilometry klepie jak jest zimny ale po rozgrzaniu jest ok (podobno to jest normalny objaw) ale tak sobie my艣l臋 偶e jak ten olej LM jest taki super to wlej臋 go na zim臋 i pomog臋 troch臋 silniczkowi przetrwa膰 zim臋!!
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #283 : Sobota, 21 Grudzie艅 2013, 11:22 »

gdzie艣 m贸wili o  go艣ciu, chyba w stanach kt贸ry udowodni艂, 偶e wymiana oleju to wielka 艣ciema. Przejecha艂 chyba kilkaset tys km bez wymiany i silnik spokojnie prze偶y艂. Tak偶e ja specjalnie nie prze偶ywam wymiany oleju. Robie to po 15 tys, nawet je艣li to wypadnie po 1.5 roku,  a nie licz臋 bezwzgl臋dnie 12 miesi臋cy. Nie patrz臋 te偶 na opisy jakie to LM cuda robi, bo specjalnie w to nie wierz臋.  W zesz艂ym roku kolega mi m贸wi艂, 偶e dw贸ch czo艂owych producent贸w ( ju偶 nie pami臋tam jakich) zamawia i leje do banieczek ten sam olej. Tak偶e...luzik panowie.    Kiedy艣 si臋 jara艂em, 偶e tylko Mobil czy Shell, nawet Elfa nie chcia艂em...a z francuskiego Totala si臋 艣mia艂em...a dzi艣 sam go leje i nic do niego nie mam.  
« Ostatnia zmiana: Sobota, 21 Grudzie艅 2013, 11:25 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

Karter
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 33



« Odpowiedz #284 : Sobota, 21 Grudzie艅 2013, 11:34 »

Kaliope: my艣l臋 偶e masz racj臋 i nie ma co si臋 podnieca膰, mam kumpla taksiarza, Ford Galaxy 1,9TDI 1999 rok, przejechane ponad 500 000km, on stosuje taki zestaw: jak najta艅sze filtry + olej Lotos 10W40 Diesel. Przebieg od wymiany do wymiany to oko艂o 25 000km!! i je藕dzi bez 偶adnych problem贸w!!
Zapisane
tomc
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 28


« Odpowiedz #285 : Sobota, 18 Stycze艅 2014, 20:32 »


Prosz臋 o pomoc w doborze oleju

Do aygo 1,4 Hdi chc臋 kupi膰 olej Totala (skoro to francuski silnik i oni ten "zalecaj膮").

autko kupione niedawno z przebiegiem ok 117 tys. km.  Nie wiem czym on tam jest zalany.

Zaleca sie syntetyk- to wiem.

podobno 5w30 najlepiej... ale kt贸ry...?? w艂a艣ciwie to mo偶e nie ma takiego wielkiego znaczenia, wybra膰 najta艅szy? prosz臋 o pomoc kogo艣 kto ma takiego dieselka czy toyote czy citroena czy peugeota

Kt贸ry z nich  kupi膰:

- QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30;
- QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30;
- QUARTZ INEO MC3 5W30.

 ??
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #286 : Niedziela, 19 Stycze艅 2014, 12:13 »

TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30

http://www.totalpolska.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_OPM/C12572200039CC54C1256F81003AAE27?OpenDocument


Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
tomc
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 28


« Odpowiedz #287 : Poniedzia艂ek, 20 Stycze艅 2014, 11:41 »



Aygo 1,4 HDi nie wiem czy ma filtr cz膮stek sta艂ych czy nie  - bo ten olej to niby to autek z DPF (gdzie艣 w internecie wyczyta艂em). Czy jak m贸j  by nie mia艂 tego filtra to tez mozna go 艣mia艂o stosowac?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #288 : Poniedzia艂ek, 20 Stycze艅 2014, 12:16 »

bez problem贸w mo偶e stosowa膰, cho膰 cz臋sto nie op艂aca si臋 przep艂acac, gdy偶 oleje pod dpf s膮 oczywi艣cie dro偶sze
Zapisane

krimar
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31


« Odpowiedz #289 : Sobota, 25 Stycze艅 2014, 01:53 »

Dziwi mnie ta rozbierzno艣膰 w zalecanych olejach do silnika 1kr-fe.

Z tego co wyczyta艂em to peugot/citroen zaleca 15w40...?




Zalecenie to wynika z b艂臋dnego rozumienia informacji w ksi膮偶ce gwarancyjnej spowodowanego (prawdopodobnie) niezbyt rozgarni臋tym jej autorem lub t艂umaczem.
W tabelce na str 10 ksi膮偶ki gwarancyjnej (przynajmniej na rok 2008) napisano, 偶e oleje 0W30, 5W30, 5W40, 10W40 nadaj膮 si臋 do wszystkich benzyniak贸w (opr贸cz konkretnie wymienionych, w艣r贸d kt贸rych nie ma C1)
Pod tabelk膮 napisano, 偶e do benzynowego C1 zalecane jest stosowanie oleju 15W/40, a dla C4 2.0i 180 KM OBOWI膭ZKOWE jest stosowanie wy艂膮cznie oleju 5W40.
Pierwsz膮 cz臋艣膰 tego zdania nale偶y rozumie膰 jako dopuszczenie stosowania oleju 15W/40 wy艂膮cznie do benzynowego silnika C1 - tzn, 偶e do 偶adnego innego silnika w Citroenach nie mo偶na la膰 15W40, a nie 偶e to jest jedyny dozwolony olej do tego silnika. (Gdyby tak by艂o tre艣膰 by艂aby jak w przypadku C4 180 KM, gdzie OBOWI膭ZKOWE napisano wielkimi literami)
Jako potwierdzenie mojej teorii polecam zapoznanie si臋 z dokumentacj膮 serwisow膮 z oficjalnej strony Citroena zawart膮 tu: http://service.citroen.com/dtt/CDP/
Po wybraniu j臋zyka polskiego, a nast臋pnie C1 znajdziemy dokumentacj臋 z 2007 roku do przegl膮dania on-line lub do pobrania w zipie. (Jako ciekawostk臋 zauwa偶y艂em, 偶e w ro偶nych j臋zykach s膮 wydania z ro偶nych lat - najwi臋cej oczywi艣cie po francusku)
Jak sobie nast臋pnie klikniemy na przegl膮daj online, a potem na "艣rodki smarowne" czyli http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c1/c1_page_006_021_lubrifiants.pdf
to zobaczymy na 10 str pe艂n膮 list臋 olej贸w TOTAL na 2007 rok przy czym przy 15W40 s膮 2 gwiazdki i wyja艣nienie 偶e mo偶na go stosowa膰 wy艂膮cznie do silnika 384F (czyli C1)
Nast臋pnie jak przejdziemy na str 13 to zobaczymy rubryk臋 Silniki Toyota i przy jedynym silniku Toyoty, czyli typ 384F oznaczenie CFA zobaczymy OK przy olejach 0W30, 5W30-C2, 5W40, 10W40.
Pozostaje dla mnie tajemnic膮, dlaczego pracownicy autoryzowanych serwis贸w kierowali si臋 wy艂膮cznie niejasn膮, a nawet b艂臋dn膮 informacj膮 w ksi膮偶ce gwarancyjnej zamiast zapozna膰 si臋 z oficjalnymi materia艂ami przygotowanymi dla nich przez Citroena i wciskali ludziom kit, 偶e 15W/40 to jedyny olej do benzynowego C1, bo inaczej silnik trafi szlag.

Osobi艣cie, gdybym kupi艂 nowego C1, to po ok 3 tys km wymieni艂bym olej na Mobil1 new life 0w40 i na takim je藕dzi艂bym do ko艅ca.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 25 Stycze艅 2014, 02:04 wys艂ane przez krimar » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #290 : 艢roda, 29 Stycze艅 2014, 13:51 »

0w40 ?? w PL bez sensu... 5w40 styka w zupe艂no艣ci...

S艂ysza艂em te偶 偶e niekt贸re serwisy zalecaj膮 mineralny olej, ale nie s艂ysza艂em o przypadku takim 偶e nakazuj膮.
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
krimar
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31


« Odpowiedz #291 : 艢roda, 29 Stycze艅 2014, 23:26 »

0w40 ?? w PL bez sensu... 5w40 styka w zupe艂no艣ci...

S艂ysza艂em te偶 偶e niekt贸re serwisy zalecaj膮 mineralny olej, ale nie s艂ysza艂em o przypadku takim 偶e nakazuj膮.

nawet w tym w膮tku jest opisany taki przypadek

Witam
Ja zmienialem olej po 1500 km dotarcia i w ASO Citroena kazali mi zalac mineralnym bo tak maja w swojej specyfikacji.
Pozdrawiam



Ale ja chcialem wlac syntetyk i nawet dwa dni trwala debata w ASO ale poniewaz ja bede przedluzal gwarancje do 4 lat wiec wlalem to co pan z aso powiedzial wiesz nie chcialem miec sytuacji ze cos sie zepsulo a oni beda wmawiac ze to dlatego ze zalalem olej inny niz oni rekomendowali (tak to sie mowi ) 艁ohoho

co do oleju 0w40 to dop贸ki by艂 on w ofercie Toatala, (do 2006 roku) to by艂 te偶 zalecany do C1, oleje 0W zalecane s膮 zw艂aszcza do silnik贸w z napinaczem hydraulicznym 艂a艅cucha rozrz膮du, parkowanych na dworzu przy -25 stopniach mrozu (tyle ma by膰 w przysz艂ym tygodniu)
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #292 : Czwartek, 30 Stycze艅 2014, 08:51 »

JAkbym mieszka艂 w Suwa艂kach albo w okolicach gdzie temperatura spada cz臋sto ponizej -20C tez bym 艣miga艂 na 0WX. Mia艂em kiedys epizod z innym samochodem nocujacum w Muszynie. W silniku by艂o 10w40 z mobila, a w nocy temp spad艂a do -34C. Aku wyj臋ty z domu i kable nie pomog艂y, bo rozrusznik nie mia艂 si艂y ukr臋ci膰 silnika. Odpali艂 dopiero na holu. POdejzewam, 偶e niskiej jako艣ci 5w40 te偶 mia艂yby k艂opot w takich warunkach. Por贸wnywa艂em swego czasu w艂a艣ciwo艣ci r贸znych olej贸w i oznaczenie 5w40 nie oznacza, 偶e olej musi by膰 w pe艂ni syntetykiem i nie gwarantuje, ze temp p艂yni臋cia oleju bedzie pozwala艂a na uruchomienie silnika w ekstremalnych warunkach.
Czasem warto przestudiowac karte produktu i dowiedziec sie conieco o tym co sie wlewa do silnika. Ja mam bardzo dobre do艣wiadczenia z midlandem avanza 5w40.
Zapisane
krimar
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31


« Odpowiedz #293 : Czwartek, 30 Stycze艅 2014, 12:25 »

oznaczenie 5w40 nie oznacza, 偶e olej musi by膰 w pe艂ni syntetykiem

Niestety odk膮d API w 2009 roku zezwoli艂a na okre艣lanie nazw膮 "syntetyczny" r贸wnie偶 olej贸w produkowanych z hydrokrakowanej bazy mineralnej (III grupy) wi臋kszo艣膰 producent贸w olej贸w posz艂a w tym kierunku, wi臋kszo艣膰 og贸lnodost臋pnych m innymi Totale, Castrole, Elfy czy Shelle tak maj膮. Te wszystkie niby syntetyczne 5w40 to tak naprawd臋 mineralne hydrokraki.
Oleje w pe艂ni syntetyczne, to takie, kt贸re powsta艂y na bazie syntetycznych PAO i estr贸w (IV i V grupy). Dla odr贸偶nienie oznaczane s膮 przez producent贸w fully syntetic. Oleje te charakteryzuj膮 si臋 lepszym odprowadzaniem ciep艂a i lepsz膮 stabilno艣ci膮 ciepln膮 i nie zostawiaj膮 szlamu w silniku.
Z og贸lnodost臋pnych popularnych olej贸w tylko Mobil 1 pozosta艂 w pe艂ni syntetyczny.

Szczyt jako艣ci oleje osi膮gn臋艂y mniej wi臋cej 10 lat temu, wtedy olej by艂 projektowany tak, aby by膰 jak najlepszy dla silnika, obowi膮zuj膮ce wtedy normy spalin Euro 3 lub 4 nie wymusza艂y zbytnich kombinacji z lepko艣ci膮 i ograniczaniem dodatk贸w uszlachetniaj膮cych. Niestety ograniczenia co do jako艣ci spalin spowodowa艂y, 偶e producenci silnik贸w zacz臋li zaleca膰 oleje nie takie jaki s膮 najlepsze dla silnika, ale takie, kt贸re sprawiaj膮, 偶e silnik ma l偶ejszy bieg, czyli film olejowy jest cie艅szy. W ten spos贸b ten sam silnik zacz膮艂 spe艂nia膰 normy Euro5 g艂贸wnie przez to, 偶e producent ka偶e go zalewa膰 olejem 5w30 zamiast 5w40 jak kiedy艣.  Dzieje si臋 to oczywi艣cie ze szkod膮 dla silnika. Zauwa偶cie, 偶e z chwil膮 wprowadzenia Euro5 znikn膮艂 silnik 1,4HDI z trojaczk贸w, konieczno艣膰 monta偶u filtra FAP znacznie skomplikowa艂aby dotychczasow膮 uproszczona konstrukcje wydechu, nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e nie ma na niego w tym aucie miejsca.  Dochodz膮 do tego jeszcze oleje low saps (niskopopio艂owe) czyli te wszystkie long life, ineo, dexosy czy ESP skonstruowane z minimaln膮 ilo艣ci膮 dodatk贸w uszlachetniaj膮cych, aby nie zapycha艂 si臋 filtr cz膮stek sta艂ych w dieslach i mo偶na by艂o na nich je藕dzi膰 2 lata bez wymiany - dobre dla filtra i 艣rodowiska, ale nie koniecznie dla silnika. W Japonii normy s膮 jeszcze ostrzejsze i silniki, kt贸re na Europ臋 zalewa si臋 olejem 5w30 tam pracuj膮 na zab贸jczych dla nich w codziennej eksploatacji olejach 0w20, a nawet 0w15 - nas te偶 to pewnie czeka wcze艣niej czy p贸藕niej. Po gwarancji na szcz臋艣cie ka偶dy mo偶e wla膰 stary poczciwy Mobil 1 0w40 lub 5w50 aby dba膰 g艂贸wnie o sw贸j silnik (mam nadziej臋, 偶e ich nie popsuj膮, 0w40 u Mobila jest w 2 wersjach - stary dobry "new life" i nowy "esp" do 5w50 nie dotykaj膮 si臋 od dobrych 10 lat).
Dla wyja艣nienia nie mam nic wsp贸lnego z dystrybucj膮 Mobila, by膰 mo偶e jakie艣 inne Motule Valvoliny czy Midlandy te偶 maj膮 tak dobre parametry jak 10 lat temu, ale nie s膮 to oleje og贸lnodost臋pne. Natomiast ewolucja Totala posz艂a w wiadom膮 niezbyt dobr膮 dla silnika stron臋, wystarczy por贸wna膰 parametry starego Totala Quartz 9000 5w40 z Totalem Quartz Energy 9000 5w40. Dla niepoznaki na etykiecie wyraz Energy napisano poni偶ej mniejszymi literami, aby ludzie my艣leli, 偶e to jest to samo co kiedy艣. Etykieta w stosunku do starej r贸偶ni si臋 zreszt膮 tylko tym niewielkim napisem Energy. Zreszt膮 Total Quartz 9000 5w40  z Energy czy bez i tak zawiera olej mineralny.
Zainteresowanych tematyk膮 olejow膮 odsy艂am do angloj臋zycznej strony i forum b臋d膮cego jej cz臋艣ci膮 http://www.bobistheoilguy.com/ gdzie zwykli u偶ytkownicy gn臋bi膮 producent贸w olej贸w i zadaj膮 im niewygodne pytania, a tak偶e dziel膮 si臋 niezale偶nymi analizami olej贸w wykonanymi na w艂asny koszt.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30 Stycze艅 2014, 14:02 wys艂ane przez krimar » Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #294 : Czwartek, 30 Stycze艅 2014, 15:51 »

Nie wiem jak teraz ale beczka avanzy, kt贸r膮 kupi艂em 3 lata temu to by艂 pe艂en syntetyk. Szkoda, 偶e po zwyzce franka ta oliwa mocno podro偶a艂a. No ale i tak nadal jest ta艅sza od mobila, castrola czy innego elfa i shella.
Zapisane
krimar
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31


« Odpowiedz #295 : Czwartek, 30 Stycze艅 2014, 17:17 »

Update do Mobila 1 - to niestety te偶 ju偶 tylko minera艂 po hydrokraku.
Jak to rozpozna膰 - jak narazie tylko w jednym kraju w Europie prawnie zakazano u偶ywa膰 okre艣lenia syntetyczny w stosunku do olej贸w, kt贸re nie s膮 na bazie PAO lub estr贸w. Dzieje si臋 tak w Niemczech. Gdzie indziej jest to niestety dozwolony chwyt marketingowy.
Aby si臋 przekona膰 czy dany olej to naprawd臋 syntetyk nale偶y wej艣膰 na oficjaln膮 stron臋 niemieckiego dystrybutora aby si臋 tego dowiedzie膰:
np Mobil 1 w DE http://www.mobil1.de/produkte/new-life-0w-40.aspx
Mobil 1 w PL: http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-new-life-0w40.aspx

Niby ten sam olej, a w wersji niemieckiej powsta艂y w wyniku: "Mobil SHC Synthese Technology鈩" czyli mineralny hydrokrak, a w wersji polskiej syntetyczny.
Napis na butelce te偶 inny w  DE Mobil SHC Synthese, w wersji na rynek polski Fully Synthetic,

A najlepsze s膮 aukcje na Allegro na 5 litr贸w Mobila, gdzie na butelce 4 litrowej jest napis Fully Synthetic, a na 1 litrowej SHC Synthese jak np tu: http://archi.inosak.org/imgdb/item3846323765_1.html (aukcj臋 zarchiwizowa艂em, tak偶e link nie wyga艣nie)

Czyli je艣li chcemy prawdziwy syntetyk, to pozostaj膮 nam tylko niszowe trudno dost臋pne marki.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #296 : Pi膮tek, 31 Stycze艅 2014, 02:22 »

cooki takie cos lejesz ?? http://allegro.pl/olej-midland-avanza-5w40-4l-szwajcarska-jakosc-i3900657979.html
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #297 : Pi膮tek, 31 Stycze艅 2014, 10:02 »

Tak, tylko, 偶e ja to kupowa艂em ostatnio w troche innych opakowaniach (beczka 60l). Jak kupowa艂em go 3 lata temu to za ba艅ke 4l wo艂ali 80-90 z艂. W beczu艂ce wychodzi艂o po 15 z艂/l.
Zapisane
krimar
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31


« Odpowiedz #298 : Pi膮tek, 31 Stycze艅 2014, 11:29 »

tylko, 偶e ta szwajcarska jako艣膰 to minera艂 co stwierdzisz czytaj膮c kart臋 produktu http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDIQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.omnibus-gh.pl%2Fplik.php%3Fid%3D2273&ei=ZmvrUs34K42M7Aajy4H4Ag&usg=AFQjCNHOg80GDIHR0fQkleAfUX-tjRAiRQ
i do tego pono膰 rozlewany pod 艁odzi膮 jak pisz膮 na innych forach,
a tu dostaniesz go taniej http://www.olejemidland.pl/sklep/syntetyczny-olej-silnikowy-midland-avanza-sae-5w-40-kontener-4-litry/7

Ja ju偶 przesta艂em wierzy膰 w marketingowy be艂kot o 100 % syntetyczno艣ci oleju jaki mo偶na znale藕膰 w informacjach handlowych.
Jedynym 藕r贸d艂em informacji jest dla mnie karta produktu (MSDS) kt贸r膮 producent/importer ma obowi膮zek udost臋pni膰 i je艣li zrobi to prawid艂owo, to w sekcji 3 zobaczymy sk艂ad produktu.
Ciekawa jest te偶 informacja w sekcji 13 - kod odpadu - je艣li jest w oleju chocia偶 minimalna ilo艣膰 oleju mineralnego to kod odpadu powinien by膰 13 02 05, je艣li pe艂ny syntetyk to 13 02 06.
W przeciwie艅stwie do informacji handlowych, dane z karty charakterystyki musz膮 by膰 prawdziwe, bo za ich fa艂szowanie grozi odpowiedzialno艣膰 karna i post臋powanie z urz臋du.
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 31 Stycze艅 2014, 12:02 wys艂ane przez krimar » Zapisane
Jacwing
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 95


« Odpowiedz #299 : Pi膮tek, 31 Stycze艅 2014, 12:12 »

Jestem tu od niedawna ale dyskusja o olejach widz臋 偶e taka sama jak na wszystkich innych forach ,to mo偶e troch臋 zdrowego rozs膮dku kto studiuje karty produkt贸w kody zanieczyszcze艅 i co tam jeszcze ? .Jedynie co mnie zastanawia to jak do tak nowoczesnych silnik贸w citroen mo偶e proponowa膰 minera艂?mo偶e jeszcze na mrozy -20 to i gotowe nieszcz臋艣cie .My艣l臋 偶e jak nalejemy na 5w30 lub 40 i zmieniamy co 10tys w mie艣cie to silnik odwdzi臋czy si臋  bezawaryjno艣ci膮 i d艂ugim przebiegiem.
Zapisane
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: