Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 509372 razy)
dogberry
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 70



« Odpowiedz #60 : Niedziela, 13 Czerwiec 2010, 22:34 »

Bo w ASO lej膮 na chama 3.3 litra chocia偶 oleju jeszcze pe艂no w silniku i misce a potem wy艂azi filtrem powietrza  Na pewno NIE!


Mi  bierze olej ale ja ju偶 mam 128.000km. Ale to LPG. Jutro rano zobacz臋 ile dok艂adnie uby艂o od ostatniej wymiany.
Zapisane

dogberry
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 70



« Odpowiedz #61 : Niedziela, 13 Czerwiec 2010, 22:42 »

Przecie偶 wszytko jest to samo z jednej beczki lane  Kozak KIA leje np. Lotosa a dla wi臋kszo艣ci os贸b to nie olej a co艣 czym mo偶na tylko zamki smarowa膰  艁ohoho

No u mnie wi臋kszo艣膰 trasy i si臋 to wszytko jako艣 trzyma  U艣miech
Zapisane

pietras
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #62 : Poniedzia艂ek, 14 Czerwiec 2010, 10:29 »

z ca艂ym szacunkiem dla Twojej wiedzy ma艂y ale kto艣 z bran偶y powiedzia艂 mi kiedy艣, 偶e to bez jakiejkolwiek r贸偶nicy a tego typu zabiegi i wymiana oleju co 15kkm podczas gdy mo偶na z powodzeniem przejecha膰 na nim 35kkm to tylko nakr臋canie rynku podobnie jak lansowanie marek...

nie wiem ile w tym prawdy ale podejrzewam 偶e je艣li wyci膮gn膮膰 艣redni膮 arytmetyczn膮 z tej opinii i z opini 偶e total jest gorszy od mobile a lepszy od gulfa itp to mieliby艣my idealn膮 odpowied藕 na kwestie jako艣ci oliw U艣miech
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 14 Czerwiec 2010, 11:26 wys艂ane przez pietras » Zapisane

U艣miech
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #63 : Poniedzia艂ek, 14 Czerwiec 2010, 12:16 »

jeszcze raz:

- to nie chodzi o to ze oleja marki X sa lepsze od marki Y,
- kazdy producent ma lepsze i gorsze produkty,
- np. lotos tez ma oleje z najwyzszej polki,
- chodzi o to ze rozne oleje sa lepsze lub gorsze do danego silnika !! jeszcze raz do danego silnika !! czyli np. produkt X jest swietny w silniku ej20 a kiepski w silniku k20 i odwrotnie olej y jest super w silniku k20 a kiepski w ej20  - chodzi miedzy innymi o specyfike pewnych silnikow i ich "problemy" ktore jeden olej pomaga eliminowac a inny uwypukla i caly czas mowimy o jednej grupie olejow np. 5w40
- czesta wymiana oleju ma sens, byc moze nie dla Was, nie dla "zwyklych" malych samochodow zwyczajnie exploatowanych ale juz w innych sytuacjach (o ktorych mowa np w instrukcji obslugi w dziale "szczegolne warunki uzytkowania") czesta wymiana oleju znacznie przedluza zywot silnika.
- jasne ze wiekszosc z nas nie doczeka konca silnika bo zmieni samochod na "nowy" zanim przebieg osiagnie moment krytyczny, jasne tez ze mozna lac co sie chce i co ile sie chce. ja zmieniam czesciej bo wierze i mam dowody na to ze to ma sens.

tyle z mojej strony, obiecuje ze juz nie bede wiecej trul dupy o olejach i o tym jak to bardzo trzeba "spuszczac" sie nad serwisowaniem swojego samochodu.

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #64 : Poniedzia艂ek, 14 Czerwiec 2010, 18:25 »

ch艂opaki.. ka偶cy z nas jest doros艂y (tak mniemam J臋zyk) ka偶dy ju偶 troch臋 km za k贸艂kiem zrobi艂 i ka偶dy ma jakie艣 tam teorie...

ja jako m艂ody kierowca, po wielu dywagacjach pozaforumowych z Ma艂ym zosta艂em przekonany do jego teorii i j膮 stosuje, bo che i uwa偶am, 偶e tak jest fajnie U艣miech

a to 偶e kto艣 przeje偶d偶a od wymiany do wymiany nie 10 czy 20 a 30 czy 40 k km to jest tylko jego sprawa i skoro uwa偶a ze tak mo偶e to przecie偶 to jest jego auto i on nim zarz膮dza U艣miech mo偶e i ja tak bym robi艂... nie wiem...

wa偶ne jest to 偶eby wyra偶a膰 opini臋, bo od tego jest forum. A dzi臋ki tak fajnym tematom jak ten, gdzie ka偶dy ma co艣 do powiedzenia - warto艣膰 merytoryczna naszego azylu ro艣nie!

keep going!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #65 : Poniedzia艂ek, 14 Czerwiec 2010, 18:57 »

... ja tez uwa偶am 偶e wymiana oleju powinna by膰 jak najcz臋stsza (oczywi艣cie bez przesady- w zale偶no艣ci od warunk贸w u偶ytkowania) - a przynajmniej te raz w roku!!! - z do艣wiadczenia wiem, 偶e jak pisz膮 wy偶ej zdecydowanie wyd艂u偶a to 偶ywotno艣膰 silnika - nawet na przyk艂adzie takiego maluszka, kt贸rym zrobi艂em ponad 170 000km wymieniaj膮c olej co 15 000 ( nie licz膮c dolewek - kt贸re tez s膮 de facto pewn膮 wymiank膮 艁ohoho ) w np. seicento mam ponad 178 000 i tez (odpuka膰) narazie bez remontu (z LPG) i wymianka co 12-15 ty艣. na 10W40 (Valvoline ostatnio)

...podobnie w innych silnikach... tych uturbionych chyba szczeg贸lnie ten olej jest wa偶ny... d艂ugo mo偶na by by艂o pisa膰.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
dogberry
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 70



« Odpowiedz #66 : Poniedzia艂ek, 14 Czerwiec 2010, 22:28 »

Tak, wszytko zale偶y od tego jak si臋 jedzie i na jakich trasach.

Gdy jest to tylko miasto to 10.000km jest max. gdy powinno si臋 wymienia膰 olej

Gdy jest troch臋 miasta i trasa to 15.000km jest dobre aby nie nadwyr臋偶a膰 portfela i mie膰 jeszcze olej o dobrych w艂a艣ciwo艣ciach.

Gdy kto艣 robi trasy to 20.000km jest optymalne.

Gdyby艣my mieli tyle autostrad co w Niemczech i by si臋 je藕dzi艂o g艂贸wnie po nich to 30.000km od wymiany do wymiany by nic nie zaszkodzi艂o. Jedzie si臋 ze 艣redni膮 pr臋dko艣ci膮 130km/h to dla silnika i oleju s膮 optymalne warunki. Sta艂a praca pod wysokim obci膮偶eniem.



Ja zmieniam co 15.000km bo je偶d偶臋 trasa / miasto w proporcjach gdzie艣 65% / 35%. Dla silnika wa偶niejsze od oleju jest to jak jest eksploatowany. Najwa偶niejsze to jest to aby nie pi艂owa膰 na zimnym silniku i nie dopu艣ci膰 do przegrzania. No i za niskie obroty s膮 bardziej szkodliwe dla silnika ni偶 za wysokie  U艣miech
Zapisane

dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #67 : Wtorek, 15 Czerwiec 2010, 09:45 »

No coz w 107-ce jeszcze nie mialem okazji zmieniac oleju bo maly przebieg, ale w Bravo to olej instrukcja mowi, aby zmieniac co 30kkm. Oczywiscie dla mnie to jest duuuuzo za duzo i zmieniam co 15kkm, choc znam takich co zmieniaja co 10kkm ale i takich co stosuja sie do wytycznych fiata. I jedni  drudzy jezdza i sa zadowoleni. Ja mysle ze to moze miec wplyw dla drugiego wlasciciela takiego auta, bo ja nie zamierzam jezdzic bravo wiecej niz 5-6 lat. Bedzie miec wtedy okolo 130kkm na liczniku i go sprzedam. Do tego czasu powinien jezdzic ok wiec, wydaje mi sie ze bardziej robie dobrze przyszlemu wlascicielowi niz sobie. Choc z drugiej strony moj silnik jest uturbiony i dlatego wlasnie czestsze wymiany oliwy bo jakos nie mam ochoty wymieniac sprezarki.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #68 : Wtorek, 15 Czerwiec 2010, 16:30 »

mialem juz nie pisac Mrugni臋cie ale jak zwykle musze te 2 grosze dodac 艁ohoho

z uzytkowaniem na trasie to tez jest roznie, jesli jezdzi sie spokojnie (tak jak pisze Dogbery ok130 na takiej autostradzie) to ok, mozna nawet zadziej wymieniac, ale jak juz sie jedzie jak Dth Mrugni臋cie czyli ile fabryka dala to ja bym radzil jednak wymieniac czesciej, tym bardziej w takim turbo gdzie olej jest na prawde goracy (czesto 120+) i traci swoje wlasciwosci.
co do samej turbiny to tez warto schlodzic ja troszke po trasie nie wylaczajac silnika od razu czy zwalniajac troche na ostatnich "metrach". chodzi tutaj o to, ze jak wylaczysz silnik to obieg oleju sie zatrzymuje, olej nie przeplywa przez turbine, ktora ma czesto ogromna temperature a ten ktory zostaje w niej聽 zwyczajnie sie zwegla. wiadomo ze nie zabije sie turba od tak juz, ale mozna znacznie skrocic jej zywot gaszac silnik od razu po "ostrej" jezdzie.

chcialem tez dodac ze nie namawiam do takich wyczynow jak zmiana oleju co 10kkm (jak ja)
namawiam tylko do tego, by przemyslec to jak i co sie robi, tak by dostosowac swoj serwis do swoich potrzeb, zeby dlugo cieszyc sie swietna forma swojego samochodzika 艁ohoho
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #69 : Wtorek, 15 Czerwiec 2010, 16:33 »

Wszystko co napisales jest jak najbardziej prawda i podzielam zdanie. Wiecej nie ma co pisac U艣miech No moze dodam ze nie nalezy tez silnika uturbionego ciagnac na obroty jak jest zimny bo turbo w tym przypadku jeszcze nie zbyt dobrze naolejone i moze sie to skonczyc w pewnym momencie failurem rowniez
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
dogberry
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 70



« Odpowiedz #70 : Czwartek, 17 Czerwiec 2010, 00:30 »

Tak, ale Fiat dale gwarancj臋 3 lata bez limitu kilometr贸w i przegl膮dy co 30.000km. Dla mnie to jest OK. Bo wydam na ten serwis oko艂o 500-600 PLN i mam spok贸j. Poje偶d偶臋 3 lata i sprzedaje albo zostawiam w rozliczeniu a ten co po mnie b臋dzie je藕dzi膰 to ju偶 za bardzo to mnie nie obchodzi  Dzie艅dobry

Za艂贸偶my 艣rednio 7.000km w miesi膮cu x 12 = 84.000km

3 lata x 84.000km = 252.000km i mam nadal gwarancj臋!


Jaki艣 czas temu si臋 dowiadywa艂em, 偶e maj膮c instalacj臋 gazow膮 te偶 mog臋 robi膰 przegl膮dy co 30.000km. Wi臋c dla mnie super. A jak si臋 ju偶 co艣 spie%^$#* to nie m贸j interes.

Oczywi艣cie 95% samochod贸w tak偶e we flotach zrobi max. 100.000-130.000km  w ci膮gu 3 lat i za bardzo nie ma si臋 co tu popsu膰 a te pozosta艂e 5% trzaska kilometry. Ale i tak si臋 dla Fiata op艂aca si臋 bo 3 lata bez limitu kilometr贸w jest dla firm bardzo atrakcyjne.
Zapisane

biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #71 : Pi膮tek, 25 Czerwiec 2010, 08:40 »

I troche zdj臋膰 co Gulf sponsoruje
http://www.gulf.pl/pl/download/zdjecia.html
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
eryk328e46
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14



« Odpowiedz #72 : 艢roda, 14 Lipiec 2010, 23:26 »

Nie trzeba stosowac zadnych srodkow do plukania silnika przed przejsciem z mineralnego na full syntetyk. Nie ma sensu ,bo oleje maja same w sobie takie wlasciwosci. Generalnie mozna mieszac nawet ze soba mineralny semi czy full syntetykiem jesli zabraknie Ci oleju na trasie. Oleje sa w pelni mieszalne jedynie dodatki w nich zawarte moga sie nie tolerowac. OK  Co do oleju mineralnego to nie jest to ten sam olej ,co 10 lat temu choc osobiscie uwazam ze w nowoczesnych autach min to semi syntetyk. Spotkalem sie juz wprawdzie z olejem mineralnym o lepkosci 5w40 ,co wywolalo u mnie szok i dwa razy czytalem co bylo napisane na opakowaniu. Byl to podajze amerykanski olej Lukas. (chyba nie dostepny w Polsce) Kazdy producent podaje jakiej specyfikacji oleje musza byc uzywane do danego auta i tego sie trzeba trzymac jesli zalecany jest semi synthetyk 10W40 nie ma sensu wlewac full syntetyk 0W40 ,bo moze przyniesc to odwrotny skutek do zamierzonego.Co do wydluzonych przegladow olejowych to producenci co chwila przebijaja sie w tym temacie. Sorry ,ale jesli ktos jezdzi na krotkich dystansach to niezaleznie od przebiegu  powinien wymieniac olej raz do roku. W takim przypadku 8-10 tys max Przy jazdach na dluzszych odcinkach + autostrady 12-13 tys i wymiana.
Zapisane

Citroen 1 lub Peugot 107 poszukiwany U艣miech
P_Wesolow
Go艣膰
« Odpowiedz #73 : Czwartek, 02 Wrzesie艅 2010, 09:21 »

Ja swoim 107 przejecha艂em ju偶 ca艂e 1300 kilometr贸w U艣miech. I teraz zastanawiam si臋 jak dalej mam robi膰 z tym olejem. Chc臋 wymieni膰 minera艂 na syntetyk 5W40 tak przy 1500 km. Ale czy zrobi膰 to w ASO? Dzwoni艂em do nich i koszty to oko艂o 280 z艂 (50 robocizna, 55 filtr, 53 za 1 litr oleju TOTAL 5W40). No i oczywi艣cie wpis w ksi膮偶ce. Ale mam kilka w膮tpliwo艣ci:

- czy nie lepiej wymieni膰 samemu, a p贸藕niej przyjecha膰 na normalny przegl膮d po 15 tys? (wtedy dopilnowa膰 偶eby zalali auto syntetykiem)
- jak to jest z t膮 wymian膮 co 10 tys w odniesieniu do przegl膮d贸w co 15? Za艂贸偶my 偶e chc臋 wymienia膰 co 10 tys, jad臋 na wymian臋 - kasuj膮 mnie na 280 z艂 a 5 tys p贸藕niej przegl膮d w kt贸rym jest wymiana oleju? Pyta艂em o to w ASO, ale odnios艂em wra偶enie 偶e sami do ko艅ca nie wiedz膮. Co艣 tam m贸wili o przegl膮dzie bez wymiany oleju, ale na sam koniec zaproponowali przyjazdy na przegl膮dy co 10 tys. - kurde sam ju偶 nie wiem jak to powinno wygl膮da膰  Smutny

Peugeota wykorzystuje na kr贸tkich (10 - 15 km) trasach w 99% w mie艣cie.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #74 : Czwartek, 02 Wrzesie艅 2010, 11:10 »

je艣li tylko mog臋 to radz臋 skorzysta膰 z tej opcji U艣miech

raz 偶e samemu kupisz to co chcesz (a nie to co ci wcisn膮) a poza tym nie dasz si臋 naci膮gn膮膰 na ich mar偶e!

a wiadomo 偶e w ASO musisz bo gwarancja...
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
odl
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 489



« Odpowiedz #75 : Czwartek, 02 Wrzesie艅 2010, 14:33 »

ja kupuje na http://motul-oils.pl/ 5w30 eco-nergy (zalecany do aygo. nie wiem dlaczego do puga i citroena zalecaja inne ;P) i nie ma problemow ;-)
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #76 : Czwartek, 02 Wrzesie艅 2010, 18:33 »

a ja chyba z minera艂a na syntetyk przejd臋 po 15 ty艣. na pierwszym przegl膮dzie - rozmawia艂em na ten temat z serwisem i nie ma podobno problemu 偶adnego.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #77 : Niedziela, 05 Wrzesie艅 2010, 17:54 »

a ja 艣migam na 10w40 艁ohoho
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
Robert28
Go艣膰
« Odpowiedz #78 : Niedziela, 31 Pa藕dziernik 2010, 21:04 »

Witam
Poniewa偶 w ci膮gu roku robi臋 ma艂o kilometr贸w ( 艣rednio 10000 km ) , wi臋c olej wymieniam raz do roku . Przez pierwsze dwa lata moja 107-demka zalana by艂a standardowym zalanym w ASO minera艂em . Po dw贸ch latach przesiad艂em si臋 na p贸艂syntetyk TOTAL-a , teraz jestem na syntetyku Castrol Magnatec 5W40 . Jak na razie r贸偶nicy nie widz臋 , jednak czekam na ostre mrozy i wtedy zobacz臋 co b臋dzie . Kiedy艣 w Seicento przesiad艂em si臋 z minera艂a na syntetyk Castrol RS to r贸偶nica by艂a widoczna w艂a艣nie zim膮 . Fiacik sprawia艂 wra偶enie 偶e lepiej odpala ( l偶ej kr臋ci ) .
Pozdrawiam .
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #79 : Wtorek, 02 Listopad 2010, 13:35 »

Witam
Poniewa偶 w ci膮gu roku robi臋 ma艂o kilometr贸w ( 艣rednio 10000 km ) , wi臋c olej wymieniam raz do roku . Przez pierwsze dwa lata moja 107-demka zalana by艂a standardowym zalanym w ASO minera艂em . Po dw贸ch latach przesiad艂em si臋 na p贸艂syntetyk TOTAL-a , teraz jestem na syntetyku Castrol Magnatec 5W40 . Jak na razie r贸偶nicy nie widz臋 , jednak czekam na ostre mrozy i wtedy zobacz臋 co b臋dzie . Kiedy艣 w Seicento przesiad艂em si臋 z minera艂a na syntetyk Castrol RS to r贸偶nica by艂a widoczna w艂a艣nie zim膮 . Fiacik sprawia艂 wra偶enie 偶e lepiej odpala ( l偶ej kr臋ci ) .
Pozdrawiam .
R贸znica mi臋dzy minera艂em a syntetykiem, kt贸ra da si臋 odczuc od razu jest widoczna w temepraturach krytycznych dla tych oliw i bedzie mocno zauwazalna poni偶ej minus 15C.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: