Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: termostat, temperatura silnika, dogrzewanie silnika zimą  (Przeczytany 64789 razy)
mietek69
Klubowicz
*
Wiadomości: 32



« Odpowiedz #20 : Piątek, 28 Styczeń 2011, 20:15 »

I w tą stronę musisz iść. Tak to rozwiązało np. audi montując dodatkową nagrzewnicę elektryczną za tą od klimy- ona do mniejszej temperatury się nagrzeje ale szybciej niż ta z płynem chłodniczym.
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #21 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:10 »

Cytat: maab
Gdzieś w jakimś sklepie widziałem termowentylator samochodowy do gniazdka zapalniczki

No niestety to tylko parodia wentylatora. Moc 150W (tak naprawdę to jeszcze mniej) pozwala jedynie na miejscowe pozbycie się zaparowanej szyby. Polecam na allegro poszukać "termowentylator 12V" i od razu poczytać opinie kupujących Uśmiech

Cytat: maab
Jak jeszcze miałem malutkie dziecko to wrzucałem do samochodu zwykłą farelkę ustawioną na mniejszych obrotach, przedłużacz przez drzwi, i nawet jak było -20 stopni to po 15 minutach w samochodzie było cieplutko, szyby rozmarznięte, i można było z dzieciakiem jechać.

Dokładnie tak samo robiłem Uśmiech Tylko przedłużacz do farelki zrobiłem na cieniutkim przewodzie i mimo iż dużo cieńszy niż dopuszczalny wg norm to zimne powietrze na zewnątrz auta rewelacyjnie go chłodziło Uśmiech Dzięki wymiarom spokojnie można było drzwi zamknąć i nie stresować się, że auto otwarte. Ale sposób sprawdzony, tani i najszybszy z możliwych. Polecam  OK
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:29 wysłane przez 321filip » Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #22 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:27 »

Cytat: mietek69
Tak to rozwiązało np. audi montując dodatkową nagrzewnicę elektryczną za tą od klimy- ona do mniejszej temperatury się nagrzeje ale szybciej niż ta z płynem chłodniczym.

Nie mam co prawda pojęcia, jak dokładnie rozwiązane jest to w audi, ale nagrzewnica elektryczna o mocy 450W, która grzeje bezpośrednio powietrze w kanałach dolotowych, które to wypuszczane jest bezpośrednio na szybę, ma jak najbardziej sens. Pomijamy pośredników (ciecz/aluminium), a więc i straty i w ten sposób 450W spokojnie powinno wystarczyć.

Cytat: mietek69
I w tą stronę musisz iść.
Popieram  OK

Może pokombinować ze spiralami grzewczymi?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:36 wysłane przez 321filip » Zapisane
mietek69
Klubowicz
*
Wiadomości: 32



« Odpowiedz #23 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 10:52 »

Możesz spróbować z tym podgrzewaniem płynu bo to już ktoś opatentował, aczkolwiek my mamy słabszy alternator:

http://moto.allegro.pl/grzalka-12v-podgrzewacz-nagrzewnica-elektryczna-i1434396445.html

A coś takiego montuje np. audi, vw, alfa. Skoro sami producenci nie bawią się w dogrzewanie płynu tylko przelatującego powietrza to coś w tym musi być:

http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-passat-b5-fl-okazja-i1391943968.html
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #24 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 18:14 »

Cytat: mietek69
Skoro sami producenci nie bawią się w dogrzewanie płynu tylko przelatującego powietrza to coś w tym musi być
Oczywiście, że się bawią. Jak pisałem wcześniej, większość droższych diesli ma zamontowane fabrycznie wodne podgrzewacze Webasto/Eberspacher, które za dopłatą mogą być rozbudowane do pełnego ogrzewania postojowego (A8,Q7,Phaeton,Touareg,Cayenne) i one ogrzewają i kabinę i silnik. Elektryczny podgrzewacz powietrza, to tylko taki tańszy zamiennik, dodatkowo nie wymagający ingerencji w układ chłodzenia, oraz układ paliwowy. A klient nie będzie już narzekać bo w dupcię ciepło  Język

Szukamy jednak względnie taniego rozwiązania, pozwalającego na rozmrożenie szyb, dlatego elektryczna nagrzewnica jest jak najbardziej trafionym pomysłem. Nie znaczy to jednak wcale, że najlepszym.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29 Styczeń 2011, 18:28 wysłane przez 321filip » Zapisane
mietek69
Klubowicz
*
Wiadomości: 32



« Odpowiedz #25 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 20:58 »

Tańsze diesle też mają dogrzewanie płynu ale elektryczne, i nie ze względu na dupcie kierowcy ale przede wszystkim ze względu na małą ilość wydzielanej energii cieplnej i przez to niedogrzanie samego silnika przy spokojnej jednostajnej jeździe... W benzynie to jest niepotrzebne dlatego wystarczy mała nagrzewniczka dogrzewające samo wnętrze.

Innymi słowy:
-dla zamożnych webasto Kozak
-dla tych z przyłączem elektrycznym Defa i pochodne Łohoho
-dla reszty - wstać 10 minut wcześniej i rozgrzać autko na jałowym   hmm??
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #26 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 21:39 »

zapomniales o jeszcze jednej opcji Łohoho

mieszkac w bloku z parkingiem podziemnym Łohoho


pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #27 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 10:07 »

albo mieć dom z ogrzewanym garażem Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #28 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 15:39 »

albo mieć dom z ogrzewanym garażem Uśmiech
jasne że najlepiej być młodym, zdrowym i bogatym:-)
Pomysł ze świecami żarowymi wpadł mi do głowy ponieważ w avensisie mojego brata funkcjonuje coś takiego i po włączeniu wyraźnie szybciej nagrzewa się środek samochodu i sam silnik.
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #29 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 15:48 »

Cytat: cookie
Pomysł ze świecami żarowymi wpadł mi do głowy ponieważ w avensisie mojego brata funkcjonuje coś takiego i po włączeniu wyraźnie szybciej nagrzewa się środek samochodu i sam silnik.
W pierwszym linku podanym przez mietek69, jest właśnie coś takiego, o mocy 1,3kW (a to już coś da)

Sprzedają też wersje 3 świecowe (1kW): http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1434396479.html
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 30 Styczeń 2011, 15:54 wysłane przez 321filip » Zapisane
mietek69
Klubowicz
*
Wiadomości: 32



« Odpowiedz #30 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 21:50 »

Cena nie za wysoka, kilka przekaźników, porządne kable- próbujcie, ja póki co inwestuje w komputer spalania Disco
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #31 : Poniedziałek, 31 Styczeń 2011, 08:52 »

Cena nie za wysoka, kilka przekaźników, porządne kable- próbujcie, ja póki co inwestuje w komputer spalania Disco
Panowie- ja od początku pisze własnie o czymś takim tylko nie rozumiem zupełnie skąd oni wzieli taka moc grzewczą skoro te podgrzewacze oparte sa o standardowe świece zarowe o mocy 120-150W/szt.
Zapisane
cytrynka
Klubowicz
*
Wiadomości: 83


« Odpowiedz #32 : Poniedziałek, 23 Styczeń 2012, 03:19 »


Innymi słowy:
-dla zamożnych webasto Kozak
-dla tych z przyłączem elektrycznym Defa i pochodne Łohoho
-dla reszty - wstać 10 minut wcześniej i rozgrzać autko na jałowym   hmm??

odgrzebie ten temacik Uśmiech

jest jeszcze jeden sposób
http://moto.allegro.pl/oryginalna-antyszronowa-oslona-mata-na-szybe-wp-i2048928614.html
coś takiego stosuje i problem skrobania odpada, ważne tylko, żeby zakrywało również boczne szyby...
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #33 : Niedziela, 09 Grudzień 2012, 22:17 »

Powiem wam, że ostatnio sobię sprawdzam pracę termostatu, niestety na oko, i jestem mile zaskoczony......bo pięknie trzyma duży obieg zamknięty ....choć z drugiej strony jestem zaskoczony, że silnik sie tak długo nagrzewa.

Mianowicie, na co dzień jeżdzę zafirą, w niej wymieniałem ostatnio termostat bo otwierał obieg już przy 67 stopniach. Po wymianie niemal regularnie sobie sprawdzam moment otwarcia i ładnie się otwiera przy dokładnie 88 stopniach, gdyż wchodzę w ukryty tryb serwisowy i mam temp silnika co do stopnia.

I teraz ...... jeżdżę nią do roboty równe 6 km....ale to diesel...także teoretycznie rozgrzewa się dużo wolniej....stąd też oprócz tego mam założoną osłonę na chłodnicę na czas zimy. I powiem wam, że po tych 6 km rozgrzewam ją do około 80 stopni przy normalnej jeździe ....a jak ją lekko przycisnę pod koniec to mam około 88 stopni i dojeżdżam do pracy z otwartym termostatem, nawet przy obecnych mrozach

Ostatnio jednak  jeździłem po mieście trojaczkiem, zrobiłem odcinek 10km .....sprawdzam obieg.....a tu zamknięty. Wnioski nasuwają się więc dwa. Po pierwsze termostat ładnie trzyma....zapewne do zakładanych 88 stopni. A po drugie.....dziwne, że silnik sie nie rozgrzał do ponad 88 stopni.  Fakt faktem, było -10, ale zafira na 100% by mi się rozgrzała. Widzę, że w trojaczku też by się przydała osłona na zimę.    
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09 Grudzień 2012, 22:19 wysłane przez kaliope » Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #34 : Niedziela, 09 Grudzień 2012, 23:14 »

ja zawsze sobie kartonik zakladam bo do pracy mam 7km moze 8km i tez zima slabo z grzaniem ..............
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #35 : Poniedziałek, 10 Grudzień 2012, 13:08 »

W zafirze masz aluminiowy blok silnika?
W trojaczku masz dogrzewacz elektryczny w obiegu nagrzewnicy( naswiecach żarowych ) albo nagrzewnice elektryczną przy nagrzewnicy? Silnik jest obciążony 4 świecami żarowymi (każda ok 120-150W) grzejącymi w sumie głowice?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #36 : Wtorek, 11 Grudzień 2012, 21:39 »

blok chyba jest aluminowy, ale swiece żarowe grzeją tylko przy rozruchu i tyle. Natomiast nie mam żadnego wspomagania nagrzewania. Fakt, są takie wersje, tzw quick-heat gdzie nagrzewnica jest dogrzewana elektrycznie i stąd jest większy aku i altek...ale u mnie nie ma tego.


edit:


Dzis znów jeżdziłem trojaczkiem.....i znów jestem w szoku. Zrobiłem dokładnie 24 km niemal jednym ciągiem (5 minutowa przerwa po 12km) Wracam pod dom, i duży obieg znów zamknięty. Normalnie szok. Te silniki się nie dogrzewają, a na zewnątrz tylko -3.

Także:
ja zawsze sobie kartonik zakladam bo do pracy mam 7km moze 8km i tez zima slabo z grzaniem ..............

Pełna racja.....muszę coś wsadzić
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #37 : Wtorek, 11 Grudzień 2012, 21:54 »

blok chyba jest aluminowy, ale swiece żarowe grzeją tylko przy rozruchu i tyle. Natomiast nie mam żadnego wspomagania nagrzewania. Fakt, są takie wersje, tzw quick-heat gdzie nagrzewnica jest dogrzewana elektrycznie i stąd jest większy aku i altek...ale u mnie nie ma tego.


edit:


Dzis znów jeżdziłem trojaczkiem.....i znów jestem w szoku. Zrobiłem dokładnie 24 km niemal jednym ciągiem (5 minutowa przerwa po 12km) Wracam pod dom, i duży obieg znów zamknięty. Normalnie szok. Te silniki się nie dogrzewają, a na zewnątrz tylko -3.

Także:
ja zawsze sobie kartonik zakladam bo do pracy mam 7km moze 8km i tez zima slabo z grzaniem ..............

Pełna racja.....muszę coś wsadzić
Sporo ludzi jeździ dieslami i nie wie, że ma w obiegu wodnym nagrzewnicy 3 albo 4 świece żarowe mające za zadanie pomóc w nagrzewaniu sprawnego diesla z common railem. Mało kto zdaje sobie też sprawę że świece żarowe w common railu nie służa li tylko odpalaniu samochodu i nie grzeja tylko wtedy gdy zapala się żółta kontrolka na desce. W niektórych silnikach świece żarowe grzją nawet po kilka minut, co by silnik mógł spełniac odpowiednia normę albo olej się zanadto paliwem nie rozrzedzał;-)
Co do bloku silnika to mało jest takich rozwiązań z alu dla diesla- ja nie spotkałem ale może mało widziałem.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #38 : Wtorek, 11 Grudzień 2012, 22:12 »

Mało kto zdaje sobie też sprawę że świece żarowe w common railu nie służa li tylko odpalaniu samochodu i nie grzeja tylko wtedy gdy zapala się żółta kontrolka na desce.

w zafirze, świece grzeje tylko do rozruchu i do tego tylko poniżej pewnej temperatury, choć nie pamiętam jakiej. 

Ale trzymając się tematu, czemu trojaczki się tak słabo rozgrzewają?. Jeździłem też kupę lat benzynową fabią, i tam też termostat (oczywiście sprawny) otwierał duży obieg dużo wcześniej.
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #39 : Środa, 12 Grudzień 2012, 08:53 »

w zafirze, świece grzeje tylko do rozruchu i do tego tylko poniżej pewnej temperatury, choć nie pamiętam jakiej. 

Ale trzymając się tematu, czemu trojaczki się tak słabo rozgrzewają?. Jeździłem też kupę lat benzynową fabią, i tam też termostat (oczywiście sprawny) otwierał duży obieg dużo wcześniej.
Jesteś pewien że świczki w common railu grzeja tylko do odpału? Zapnij na nie tester napięcia i odpal na mrozie- zdziwisz sie;-) No chyba że masz jakis silnik wykopalisko sprzed ery popmpowtrysków i common rail.
 
Co do pytania to jedną przyczyne juz wymieniłem- to aluminiowy blok silnika, który duzo lepeij oddaje ciepło niz żeliwo. Druga sprawa to zapewne wieksza sprawnośc samego silnika. Istotna tu może być tez powierzchnia miski olejowej, ilość odbiorników energii.
Generalnie temu silniczkowi zimą przydałaby sie piezynka na zimę rodem z HDI .
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: