mietek69
Klubowicz
Wiadomości: 32
|
|
« Odpowiedz #20 : Piątek, 28 Styczeń 2011, 20:15 » |
|
I w tą stronę musisz iść. Tak to rozwiązało np. audi montując dodatkową nagrzewnicę elektryczną za tą od klimy- ona do mniejszej temperatury się nagrzeje ale szybciej niż ta z płynem chłodniczym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
321filip
Klubowicz
Wiadomości: 98
|
|
« Odpowiedz #21 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:10 » |
|
Gdzieś w jakimś sklepie widziałem termowentylator samochodowy do gniazdka zapalniczki
No niestety to tylko parodia wentylatora. Moc 150W (tak naprawdę to jeszcze mniej) pozwala jedynie na miejscowe pozbycie się zaparowanej szyby. Polecam na allegro poszukać "termowentylator 12V" i od razu poczytać opinie kupujących Jak jeszcze miałem malutkie dziecko to wrzucałem do samochodu zwykłą farelkę ustawioną na mniejszych obrotach, przedłużacz przez drzwi, i nawet jak było -20 stopni to po 15 minutach w samochodzie było cieplutko, szyby rozmarznięte, i można było z dzieciakiem jechać.
Dokładnie tak samo robiłem Tylko przedłużacz do farelki zrobiłem na cieniutkim przewodzie i mimo iż dużo cieńszy niż dopuszczalny wg norm to zimne powietrze na zewnątrz auta rewelacyjnie go chłodziło Dzięki wymiarom spokojnie można było drzwi zamknąć i nie stresować się, że auto otwarte. Ale sposób sprawdzony, tani i najszybszy z możliwych. Polecam
|
|
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:29 wysłane przez 321filip »
|
Zapisane
|
|
|
|
321filip
Klubowicz
Wiadomości: 98
|
|
« Odpowiedz #22 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:27 » |
|
Tak to rozwiązało np. audi montując dodatkową nagrzewnicę elektryczną za tą od klimy- ona do mniejszej temperatury się nagrzeje ale szybciej niż ta z płynem chłodniczym.
Nie mam co prawda pojęcia, jak dokładnie rozwiązane jest to w audi, ale nagrzewnica elektryczna o mocy 450W, która grzeje bezpośrednio powietrze w kanałach dolotowych, które to wypuszczane jest bezpośrednio na szybę, ma jak najbardziej sens. Pomijamy pośredników (ciecz/aluminium), a więc i straty i w ten sposób 450W spokojnie powinno wystarczyć. I w tą stronę musisz iść.
Popieram Może pokombinować ze spiralami grzewczymi?
|
|
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29 Styczeń 2011, 00:36 wysłane przez 321filip »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
321filip
Klubowicz
Wiadomości: 98
|
|
« Odpowiedz #24 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 18:14 » |
|
Skoro sami producenci nie bawią się w dogrzewanie płynu tylko przelatującego powietrza to coś w tym musi być
Oczywiście, że się bawią. Jak pisałem wcześniej, większość droższych diesli ma zamontowane fabrycznie wodne podgrzewacze Webasto/Eberspacher, które za dopłatą mogą być rozbudowane do pełnego ogrzewania postojowego (A8,Q7,Phaeton,Touareg,Cayenne) i one ogrzewają i kabinę i silnik. Elektryczny podgrzewacz powietrza, to tylko taki tańszy zamiennik, dodatkowo nie wymagający ingerencji w układ chłodzenia, oraz układ paliwowy. A klient nie będzie już narzekać bo w dupcię ciepło Szukamy jednak względnie taniego rozwiązania, pozwalającego na rozmrożenie szyb, dlatego elektryczna nagrzewnica jest jak najbardziej trafionym pomysłem. Nie znaczy to jednak wcale, że najlepszym.
|
|
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29 Styczeń 2011, 18:28 wysłane przez 321filip »
|
Zapisane
|
|
|
|
mietek69
Klubowicz
Wiadomości: 32
|
|
« Odpowiedz #25 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 20:58 » |
|
Tańsze diesle też mają dogrzewanie płynu ale elektryczne, i nie ze względu na dupcie kierowcy ale przede wszystkim ze względu na małą ilość wydzielanej energii cieplnej i przez to niedogrzanie samego silnika przy spokojnej jednostajnej jeździe... W benzynie to jest niepotrzebne dlatego wystarczy mała nagrzewniczka dogrzewające samo wnętrze. Innymi słowy: -dla zamożnych webasto -dla tych z przyłączem elektrycznym Defa i pochodne -dla reszty - wstać 10 minut wcześniej i rozgrzać autko na jałowym
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #26 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 21:39 » |
|
zapomniales o jeszcze jednej opcji mieszkac w bloku z parkingiem podziemnym pozdrawiam maly
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #27 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 10:07 » |
|
albo mieć dom z ogrzewanym garażem
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #28 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 15:39 » |
|
albo mieć dom z ogrzewanym garażem jasne że najlepiej być młodym, zdrowym i bogatym:-) Pomysł ze świecami żarowymi wpadł mi do głowy ponieważ w avensisie mojego brata funkcjonuje coś takiego i po włączeniu wyraźnie szybciej nagrzewa się środek samochodu i sam silnik.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
321filip
Klubowicz
Wiadomości: 98
|
|
« Odpowiedz #29 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 15:48 » |
|
Pomysł ze świecami żarowymi wpadł mi do głowy ponieważ w avensisie mojego brata funkcjonuje coś takiego i po włączeniu wyraźnie szybciej nagrzewa się środek samochodu i sam silnik.
W pierwszym linku podanym przez mietek69, jest właśnie coś takiego, o mocy 1,3kW (a to już coś da) Sprzedają też wersje 3 świecowe (1kW): http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1434396479.html
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 30 Styczeń 2011, 15:54 wysłane przez 321filip »
|
Zapisane
|
|
|
|
mietek69
Klubowicz
Wiadomości: 32
|
|
« Odpowiedz #30 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 21:50 » |
|
Cena nie za wysoka, kilka przekaźników, porządne kable- próbujcie, ja póki co inwestuje w komputer spalania
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #31 : Poniedziałek, 31 Styczeń 2011, 08:52 » |
|
Cena nie za wysoka, kilka przekaźników, porządne kable- próbujcie, ja póki co inwestuje w komputer spalania Panowie- ja od początku pisze własnie o czymś takim tylko nie rozumiem zupełnie skąd oni wzieli taka moc grzewczą skoro te podgrzewacze oparte sa o standardowe świece zarowe o mocy 120-150W/szt.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cytrynka
Klubowicz
Wiadomości: 83
|
|
« Odpowiedz #32 : Poniedziałek, 23 Styczeń 2012, 03:19 » |
|
Innymi słowy: -dla zamożnych webasto -dla tych z przyłączem elektrycznym Defa i pochodne -dla reszty - wstać 10 minut wcześniej i rozgrzać autko na jałowym odgrzebie ten temacik jest jeszcze jeden sposób http://moto.allegro.pl/oryginalna-antyszronowa-oslona-mata-na-szybe-wp-i2048928614.htmlcoś takiego stosuje i problem skrobania odpada, ważne tylko, żeby zakrywało również boczne szyby...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #33 : Niedziela, 09 Grudzień 2012, 22:17 » |
|
Powiem wam, że ostatnio sobię sprawdzam pracę termostatu, niestety na oko, i jestem mile zaskoczony......bo pięknie trzyma duży obieg zamknięty ....choć z drugiej strony jestem zaskoczony, że silnik sie tak długo nagrzewa.
Mianowicie, na co dzień jeżdzę zafirą, w niej wymieniałem ostatnio termostat bo otwierał obieg już przy 67 stopniach. Po wymianie niemal regularnie sobie sprawdzam moment otwarcia i ładnie się otwiera przy dokładnie 88 stopniach, gdyż wchodzę w ukryty tryb serwisowy i mam temp silnika co do stopnia.
I teraz ...... jeżdżę nią do roboty równe 6 km....ale to diesel...także teoretycznie rozgrzewa się dużo wolniej....stąd też oprócz tego mam założoną osłonę na chłodnicę na czas zimy. I powiem wam, że po tych 6 km rozgrzewam ją do około 80 stopni przy normalnej jeździe ....a jak ją lekko przycisnę pod koniec to mam około 88 stopni i dojeżdżam do pracy z otwartym termostatem, nawet przy obecnych mrozach
Ostatnio jednak jeździłem po mieście trojaczkiem, zrobiłem odcinek 10km .....sprawdzam obieg.....a tu zamknięty. Wnioski nasuwają się więc dwa. Po pierwsze termostat ładnie trzyma....zapewne do zakładanych 88 stopni. A po drugie.....dziwne, że silnik sie nie rozgrzał do ponad 88 stopni. Fakt faktem, było -10, ale zafira na 100% by mi się rozgrzała. Widzę, że w trojaczku też by się przydała osłona na zimę.
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09 Grudzień 2012, 22:19 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #34 : Niedziela, 09 Grudzień 2012, 23:14 » |
|
ja zawsze sobie kartonik zakladam bo do pracy mam 7km moze 8km i tez zima slabo z grzaniem ..............
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #35 : Poniedziałek, 10 Grudzień 2012, 13:08 » |
|
W zafirze masz aluminiowy blok silnika? W trojaczku masz dogrzewacz elektryczny w obiegu nagrzewnicy( naswiecach żarowych ) albo nagrzewnice elektryczną przy nagrzewnicy? Silnik jest obciążony 4 świecami żarowymi (każda ok 120-150W) grzejącymi w sumie głowice?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #36 : Wtorek, 11 Grudzień 2012, 21:39 » |
|
blok chyba jest aluminowy, ale swiece żarowe grzeją tylko przy rozruchu i tyle. Natomiast nie mam żadnego wspomagania nagrzewania. Fakt, są takie wersje, tzw quick-heat gdzie nagrzewnica jest dogrzewana elektrycznie i stąd jest większy aku i altek...ale u mnie nie ma tego. edit: Dzis znów jeżdziłem trojaczkiem.....i znów jestem w szoku. Zrobiłem dokładnie 24 km niemal jednym ciągiem (5 minutowa przerwa po 12km) Wracam pod dom, i duży obieg znów zamknięty. Normalnie szok. Te silniki się nie dogrzewają, a na zewnątrz tylko -3. Także: ja zawsze sobie kartonik zakladam bo do pracy mam 7km moze 8km i tez zima slabo z grzaniem ..............
Pełna racja.....muszę coś wsadzić
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #37 : Wtorek, 11 Grudzień 2012, 21:54 » |
|
blok chyba jest aluminowy, ale swiece żarowe grzeją tylko przy rozruchu i tyle. Natomiast nie mam żadnego wspomagania nagrzewania. Fakt, są takie wersje, tzw quick-heat gdzie nagrzewnica jest dogrzewana elektrycznie i stąd jest większy aku i altek...ale u mnie nie ma tego. edit: Dzis znów jeżdziłem trojaczkiem.....i znów jestem w szoku. Zrobiłem dokładnie 24 km niemal jednym ciągiem (5 minutowa przerwa po 12km) Wracam pod dom, i duży obieg znów zamknięty. Normalnie szok. Te silniki się nie dogrzewają, a na zewnątrz tylko -3. Także: ja zawsze sobie kartonik zakladam bo do pracy mam 7km moze 8km i tez zima slabo z grzaniem ..............
Pełna racja.....muszę coś wsadzić Sporo ludzi jeździ dieslami i nie wie, że ma w obiegu wodnym nagrzewnicy 3 albo 4 świece żarowe mające za zadanie pomóc w nagrzewaniu sprawnego diesla z common railem. Mało kto zdaje sobie też sprawę że świece żarowe w common railu nie służa li tylko odpalaniu samochodu i nie grzeja tylko wtedy gdy zapala się żółta kontrolka na desce. W niektórych silnikach świece żarowe grzją nawet po kilka minut, co by silnik mógł spełniac odpowiednia normę albo olej się zanadto paliwem nie rozrzedzał;-) Co do bloku silnika to mało jest takich rozwiązań z alu dla diesla- ja nie spotkałem ale może mało widziałem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #38 : Wtorek, 11 Grudzień 2012, 22:12 » |
|
Mało kto zdaje sobie też sprawę że świece żarowe w common railu nie służa li tylko odpalaniu samochodu i nie grzeja tylko wtedy gdy zapala się żółta kontrolka na desce.
w zafirze, świece grzeje tylko do rozruchu i do tego tylko poniżej pewnej temperatury, choć nie pamiętam jakiej. Ale trzymając się tematu, czemu trojaczki się tak słabo rozgrzewają?. Jeździłem też kupę lat benzynową fabią, i tam też termostat (oczywiście sprawny) otwierał duży obieg dużo wcześniej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #39 : Środa, 12 Grudzień 2012, 08:53 » |
|
w zafirze, świece grzeje tylko do rozruchu i do tego tylko poniżej pewnej temperatury, choć nie pamiętam jakiej.
Ale trzymając się tematu, czemu trojaczki się tak słabo rozgrzewają?. Jeździłem też kupę lat benzynową fabią, i tam też termostat (oczywiście sprawny) otwierał duży obieg dużo wcześniej.
Jesteś pewien że świczki w common railu grzeja tylko do odpału? Zapnij na nie tester napięcia i odpal na mrozie- zdziwisz sie;-) No chyba że masz jakis silnik wykopalisko sprzed ery popmpowtrysków i common rail. Co do pytania to jedną przyczyne juz wymieniłem- to aluminiowy blok silnika, który duzo lepeij oddaje ciepło niz żeliwo. Druga sprawa to zapewne wieksza sprawnośc samego silnika. Istotna tu może być tez powierzchnia miski olejowej, ilość odbiorników energii. Generalnie temu silniczkowi zimą przydałaby sie piezynka na zimę rodem z HDI .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|