Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 192231 razy)
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #120 : 艢roda, 20 Luty 2013, 01:40 »

Co do nagar贸w, to mia艂em na my艣li te na zaworach dolotowych... osadzaj膮 si臋 od biokomponent贸w zawartych w paliwie. Nie wiem, czy dobrze kombinuj臋, ale je偶eli na zaworze zbierze si臋 nagar, to zmierzony luz b臋dzie wi臋kszy... (na m贸j rozum, z tego co mi si臋 wydaje) zaw贸r zamyka si臋 do zewn膮trz i popychacz wtedy w臋druje maksymalnie blisko w kierunku osi (!) wa艂ka rozrz膮du. Nagar b臋dzie wi臋c blokowa艂 pe艂ne domkni臋cie zaworu i powr贸t popychacza do pozycji najbli偶szej osi wa艂ka. Skoryguj mnie prosz臋, je偶eli moje wyobra偶enie jest b艂臋dne.

Je偶eli nagary ju偶 s膮 (a mog膮 by膰), to samo u偶ytkowanie LPG nie pomorze... potrzebna b臋dzie benzyna z dodatkiem 艣rodka czyszcz膮cego (mo偶na zadozowa膰 co艣 samodzielnie jako dodatek do paliwa, albo zala膰 co艣 w stylu Vervy/V-Powera, czy innej benzyny "premium"). Z tego, co wyczyta艂em, to r贸偶ne rzeczy wytr膮caj膮 si臋 te偶 z benzyny przy jej zbyt d艂ugim le偶akowaniu i s膮 to nawet jakie艣 偶ywice, wi臋c to te偶 mo偶e troch臋 zabrudzi膰 cz臋艣膰 dolotow膮. Czas 偶ycia benzyny od rafinacji do spalenia wynosi gdzie艣 oko艂o 3 miesi臋cy. Potem zaczynaj膮 si臋 w艂a艣nie wytr膮ca膰 z niej i reagowa膰 r贸偶ne sk艂adniki.

U mnie zawory zacz臋艂y k艂apa膰 na ciep艂ym silniku po 26-28 tysi膮cach (mam wra偶enie, 偶e paliwo z pewnej "偶贸艂tej" stacji mia艂o w tym sw贸j udzia艂). Po przepaleniu jednego baku Vervy, jest du偶o lepiej. Silnik zacz膮艂 bardziej mi臋kko pracowa膰. Niby benzyny 98 maj膮 ni偶sz膮 warto艣膰 opa艂ow膮 i powinno ich si臋 wi臋cej zu偶ywa膰 ni偶 klasycznej 95, ale jako艣 na razie u mnie wychodzi na odwr贸t.
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #121 : 艢roda, 20 Luty 2013, 18:51 »

Jest tak jak to opisa艂e艣. Z tym klepaniem zawor贸w u Ciebie to albo tankusz na jakiej艣 lewej stacji ze 100-letnimi zbiornikami i nie nadzorowanej przez patrona albo jeste艣 przewra偶liwiony i wyd艂uzone cykanie zawor贸w zauwa偶y艂e艣 jak zrobi艂o sie zimniej. Jako艣 nie potrafi臋 sobie wyobrazi膰, 偶eby kt贸ry艣 z waszych trojak贸w cierpia艂 mocniej ni偶 m贸j, kt贸ry mimo niemal 5 lat ma nieca艂e 30 tys przebiegu mimo, 偶e je藕dzi minimum 5 razy w tygodniu, a mimo to kalwiatura klekocze na zimno r贸wniutko i cichnie teraz w zim臋 po oko艂o 1 km. Tankuje zwyk艂e paliwo na bp, orlenie i neste. Chyba wszedzie teraz najta艅sze paliwo ma 7% zawarto艣ci biokomponent贸w czyli etanolu. Etanol spala si臋 do艣膰 czysto - nie wiem czy tak czysto jak LPG ale z pewno艣ci膮 sprzyja korozji. Mo偶liwe 偶e na LPG wy偶sza temp gaz贸w spalinowych powoduje szybsza erozj臋 gniazd zaworowych i st膮d potrzeba cz臋stszej kontroli i regulacji. Oka偶e si臋 jak kto艣 si臋 w ko艅cu pochwali jak to wygl膮da po kilkudziesi臋ciu tys km na LPG.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #122 : 艢roda, 20 Luty 2013, 20:58 »

U mnie to klepanie by艂o nier贸wnomierne troch臋. Klawiatura zacz臋艂a wydawa膰 straszne d藕wi臋ki po przejechaniu 2 bak贸w paliwa z Shella. Wiosn膮 mia艂em identyko sytuacj臋. A co do samej benzyny, to na ka偶dej stacji jest totalny miks. Sam Orlen ma chyba ze 4 rodzaje tej samej 95-tki (strona 2):

http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/Benzyny/Documents/Karta%20charakterystyki-Benzyny%20handlowe.pdf

Tak naprawd臋, to s膮 tylko 2 w艂a艣ciwi dostawcy - Orlen i Lotos. Reszta bierze od nich. Jako艣膰/rodzaj (patrz karta charakterystyk) benzyny zale偶y pewnie od tego, z jakiego sk艂adu paliwowego pochodzi.

btw: polecam te偶 lektur臋 tego:

http://winntbg.bg.agh.edu.pl/rozprawy2/10411/fragmenty10411.pdf

Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #123 : Pi膮tek, 22 Luty 2013, 12:01 »


U mnie zawory zacz臋艂y k艂apa膰 na ciep艂ym silniku po 26-28 tysi膮cach (mam wra偶enie, 偶e paliwo z pewnej "偶贸艂tej" stacji mia艂o w tym sw贸j udzia艂). Po przepaleniu jednego baku Vervy, jest du偶o lepiej. Silnik zacz膮艂 bardziej mi臋kko pracowa膰. Niby benzyny 98 maj膮 ni偶sz膮 warto艣膰 opa艂ow膮 i powinno ich si臋 wi臋cej zu偶ywa膰 ni偶 klasycznej 95, ale jako艣 na razie u mnie wychodzi na odwr贸t.

na 98 b臋dziesz mia艂 w艂asnie mniejsze spalanie, tak偶e stwqierdzenie 偶e powinno wi臋cej pali膰 jest b艂臋dne.
Zapisane
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #124 : Niedziela, 24 Luty 2013, 10:59 »

Ok. Nie 偶e was b臋d臋 zam臋cza艂 za ka偶dym razem jak gdzie艣 pojad臋, ale obieca艂em zda膰 relacje po wi臋kszej eskapadzie wi臋c uwaga  Kozak

Trojaczek w Niedziele przejecha艂 580 km. Trasa w 50% to autostrada, pr臋dko艣ci 110-130km/h, 30% to tereny g贸rzyste, serpentyny. Warunki zimowe od skrajnych po 'ciape', s贸l, m偶awk臋. Jazda w jedn膮 stron臋 pod wiatr i to solidny. A teraz najlepsze, na pok艂adzie 4 doros艂e osoby plus troch臋 sprz臋tu, 艂膮cznie 400kg dodatkowego balastu. Wi臋c mo偶na 艣mia艂o powiedzie膰 偶e test z pe艂nym obci膮偶enie w warunkach zimowych (Opony zimowe).
Pierwszy etap 320 km - spalanie 6,04 l/100km LPG (zero jazdy na benzynie, tankowanie ju偶 na rozgrzanym silniku).
Trasa powrotna 230km - spalanie 5.87l/100km. (zero na benzynie)

Og贸lnie nie by艂o w tym nic z eco jazdy ale te偶 nie 偶y艂owa艂em auta na max. Po serpentynach wje偶d偶aj膮c na prze艂臋cz na S艂owacji (okolice Planicy) autko na tr贸jeczce 偶wawo jecha艂o do g贸ry bez 偶y艂owania (jak na komplet pasa偶er贸w super).
Na razie nie czuje r贸偶nicy w mocy w por贸wnaniu do benzyny. Gazownik zapewnia艂 偶e takowej r贸偶nicy nie b臋dzie i chyba mu si臋 uda艂o. Wydaje mi si臋 偶e mo偶na by艂o by osi膮gn膮膰 zdecydowanie ni偶sze spalanie kosztem mocy po ponownej regulacji LPG ale boje si臋 偶e mog艂o by to mie膰 bardziej negatywny wp艂yw na silnik.

Dodam jedynie 偶e przy temperaturach -8 stopni silnik z PB na LPG prze艂膮czy艂 mi si臋 po 4 km (po nocce auta pod blokiem).
Jak do tej pory wszystko miodzio. Instalacja si臋 powolutku zacz臋艂a zwraca膰. Nieca艂e 16 z艂 za 100km - JAK W TICO U艣miech

Kolejna relacja za 10000km po sprawdzeniu luz贸w na zaworach.
A za miesi膮c na S艂owenie  Disco
Pozdrawiam wszystkich

Darek
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #125 : Niedziela, 24 Luty 2013, 12:08 »

no to....super....ciesze si臋 偶e jeste艣 zadowolony. Updejtuj nas dalej, to wa偶ne info.

Ewidentnie na trasy LPG jest super, natomiast:

Dodam jedynie 偶e przy temperaturach -8 stopni silnik z PB na LPG prze艂膮czy艂 mi si臋 po 4 km

To ewidentnie pokazuje, 偶e np. w moim przypadku, gdzie mam 6km do pracy, LPG to totalnie nieop艂acalny manewr. Tak jak m贸wili艣my, z uwagi na aluminiowy silnik, autka si臋 bardzo 鈥.bardzo鈥.s艂abo i d艂ugo nagrzewaj膮  


ps., czyli im km zrobi艂e艣 na jednym baku LPG w trasie?
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #126 : Niedziela, 24 Luty 2013, 13:06 »


Dodam jedynie 偶e przy temperaturach -8 stopni silnik z PB na LPG prze艂膮czy艂 mi si臋 po 4 km

Jest na to spos贸b. Montuje sie przed parownikiem elektryczny podgrzewacz p艂ynu rodem z diesla, oparty o 2, 3 albo 4 specjalne 艣wiece 偶arowe z prostym uk艂adem przeka藕nik贸w sterowanych termistorami. do tego zalewasz uk艂膮d p艂ynem w wi臋kszym st臋zeniu tak aby nie zamaraza艂 w temp wrzenia propanu- czyli minus 40C, a komp LPG ustawiamy aby przek艂膮da艂 zasilanie na LP w temp 15C. B臋dzie przechodzi艂 na gaz w kilkana艣cie g贸ra kilkadziesi膮d sekund po odpaleniu (zalezy na jak膮 temp ustawi sie moment przej艣cia i ile 艣wieczek 偶arowych b臋dzie grza艂o).
Zapisane
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #127 : Poniedzia艂ek, 25 Luty 2013, 21:42 »

Z takim spalaniem to rzeczywi艣cie tylko podr贸偶owa膰 U艣miech oby urlopu starczy艂o Mrugni臋cie fajnie, 偶e wszystko 艣miga ok, zazdraszczam U艣miech
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #128 : 艢roda, 27 Luty 2013, 11:09 »

Cytuj
To ewidentnie pokazuje, 偶e np. w moim przypadku, gdzie mam 6km do pracy, LPG to totalnie nieop艂acalny manewr. Tak jak m贸wili艣my, z uwagi na aluminiowy silnik, autka si臋 bardzo 鈥.bardzo鈥.s艂abo i d艂ugo nagrzewaj膮 
Nie jest tak tragicznie, temperatura wzros艂a przez ostatnie par臋 dni w okolice 2-3 stopni powy偶ej zera i ju偶 dystans prze艂膮czania na LPG si臋 zmniejszy艂 do 2km, podejrzewam ze w lato to b臋dzie 200-300m. Aczkolwiek racja ze przy tak ma艂ych przebiegach raczej si臋 instalacja nie zwr贸ci.

Cytuj
ps., czyli im km zrobi艂e艣 na jednym baku LPG w trasie?
nie czekam a偶 wypale bak, zgodnie z zasad膮 偶e jak ju偶 wyda艂em mas臋 kasy na instalacje LPG to nie mam zamiaru je藕dzi膰 na benzynie  U艣miech(opr贸cz rozruch贸w oczywi艣cie). Tak wi臋c tankowa艂em po przejechaniu 320km, ale zgodnie z spalaniem i pojemno艣ci膮 baku (wejdzie 27,2) wyjdzie 偶e powinienem w trasie przejecha膰 na jednym tankowaniu 463 km (przy ekonomicznej je藕dzie podejrzewam 偶e spokojnie 500 km si臋 zrobi)

Cytuj
Jest na to spos贸b. Montuje sie przed parownikiem elektryczny podgrzewacz p艂ynu rodem z diesla, oparty o 2, 3 albo 4 specjalne 艣wiece 偶arowe z prostym uk艂adem przeka藕nik贸w sterowanych termistorami. do tego zalewasz uk艂膮d p艂ynem w wi臋kszym st臋zeniu tak aby nie zamaraza艂 w temp wrzenia propanu- czyli minus 40C, a komp LPG ustawiamy aby przek艂膮da艂 zasilanie na LP w temp 15C. B臋dzie przechodzi艂 na gaz w kilkana艣cie g贸ra kilkadziesi膮t sekund po odpaleniu (zale偶y na jak膮 temp ustawi si臋 moment przej艣cia i ile 艣wieczek 偶arowych b臋dzie grza艂o).

Dobrze wiedzie膰 偶e s膮 jakie艣 sposoby, ale puki co jestem biedny jak mysz ko艣cielna  Smutny wi臋c zero inwestycji na najbli偶sze par臋 miesi臋cy (taka polska smutna rzeczywisto艣膰). Pomijaj膮c 偶e pewnie taka modyfikacja skasowa艂a by mi gwarancje na podzespo艂y LPG ju偶 nie m贸wi膮c 偶e trza by pogrzeba膰 w sterowniku gazowym. A masz mo偶e jakie艣 materia艂y dydaktyczne sklecone przez kogo艣 kto takie co艣 robi艂? (instrukcje, filmy itp). Mo偶e za rok, dwa lata co艣 takiego bym skleci艂.

Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #129 : 艢roda, 27 Luty 2013, 17:13 »

Co do obni偶enia temp. prze艂膮czania to j膮 si臋 obni偶a z poziomu serwisowego kompa steruj膮cego LPG. Co do podgrzewacza to montuje si臋 go niezale偶nie od instalacji lpg przed parownikiem i jedyny jego wp艂yw na instalacje lpg to, 偶e woda szybciej osi膮ga temp. przy kt贸rej mo偶e bezpiecznie pracowa膰 parownik. NIe wiem jak teraz robione sa parowniki ale kilka lat temu parownik lovato nie protestowa艂 przy prz艂膮czaniu na LPG zaraz po odpaleniu lub odpalaniu w plusowych temp na LPG przez ok 120 tys km(bez wymiany membran). Fakt, 偶e uzywa艂em wtedy dobrego p艂ynu w ch艂odnicy w st臋偶eniu niezamarzaj膮cym do temp minus 60C.
Zapisane
william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #130 : Niedziela, 14 Kwiecie艅 2013, 10:52 »

Mine艂y dwa m-ce - jak si臋 auto sprawuje?
Zapisane
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #131 : 艢roda, 08 Maj 2013, 08:46 »

Witam
Sorki za opóźnienie ale ostatnio dawno tu nie zaglądałem.
Na razie wszystko super ale najbliższe warte cokolwiek uwagi dopiero jak dobije do 10tys km na LPG, wówczas zrobię przegląd instalacji i zaworów.
Puki co na LPG przejechałem prawie 6000 km. Po wciśnięciu na autostradzie do 130 km (wg GPS - na liczniku wówczas jest 140) autko spala 6.5l LPG/100km, przy jeździe wcale nie super ekonomicznej, w trasie, ale po drogach krajowych, autko na LPG potrafiło zanotować najmniej 5.74 litra. (oczywiście jazda na samej LPG bez udziału benzyny). Z motostat wyniki poniżej 5.74 są sfałszowane udziałem benzyny (jest to głównie rezultat jeżdżenia po mieście w okresie zimowym - praca/dom).

Pozdrawiam
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #132 : 艢roda, 08 Maj 2013, 10:13 »

po jaki czasie na lpg si臋 prze艂膮cza艂 w zim臋?
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
marysia
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1385



WWW
« Odpowiedz #133 : 艢roda, 08 Maj 2013, 21:28 »

Niez艂y wynik! My艣la艂am, 偶e b臋dzie bra艂 gdzie艣 7 litr贸w gazu przy takiej je藕dzie jak piszesz.
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #134 : 艢roda, 08 Maj 2013, 21:46 »

a ja jakos nie potrafie sie przekonac do gazu w trojaczku  Niezdecydowany
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 797



« Odpowiedz #135 : Czwartek, 09 Maj 2013, 08:22 »

Ja jako艣 w og贸le si臋 nie mog臋 przekona膰 do gazu. Nie lepiej po prostu kupi膰 diesel'a Co?
Zapisane

marysia
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1385



WWW
« Odpowiedz #136 : Czwartek, 09 Maj 2013, 09:16 »

no pewnie, że najlepiej diesla, tylko że trzeba na dobrego trafić jeszcze 艁ohoho Szczególnie przy tych cenach, gdy diesel kosztuje tyle samo albo i więcej niż pb95...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09 Maj 2013, 11:56 wys艂ane przez marysia » Zapisane

aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 797



« Odpowiedz #137 : Czwartek, 09 Maj 2013, 10:26 »

Dlatego zostan臋 wyznawc膮 czystej benzyny lol
Zapisane

biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #138 : Czwartek, 09 Maj 2013, 13:38 »

przy tych cenach trzeba du偶o je藕dzi膰 偶eby nowy si臋 zwr贸ci艂 lub je艣li u偶ywany to wi臋cej trzeba sprawdzi膰

dodatkowo to problematyczne w zimie paliwo

najwi臋kszy plus diesla dla mnie to mocny d贸艂, niskie spalanie i zajebisty zasi臋g
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
bikerking
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 18



« Odpowiedz #139 : Poniedzia艂ek, 20 Maj 2013, 12:18 »

To z mojej strony taka porada dla co niekt贸rych. Nie traktujcie paliwa jak religii, nie trzeba wyznawa膰 LPG 偶eby je藕dzi膰 na tym paliwie anie diesla 偶eby je藕dzi膰 na dieslu. Dla mnie to kwestia wylicze艅 w Excelu i tylko tak powinno to by膰 traktowane wg. mnie 艁ohoho.
LPG nie zawsze si臋 op艂aci, tak samo jak diesel czy PB, kwestia stylu jazdy, rodzaj tras, rocznych przebieg贸w, ceny instalacji, typu auta, zasob贸w portfela itp.
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: